Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Azt már korábban is rebesgették, hogy a Tesla-vezér megreformálná a közösségi közlekedést, hiszen évek óta dolgozik az általa szabadalmazott Hyperloop-vonat megoldásán. Fel is állított a csőpostával egy egyedi, megdönthetetlennek látszó rekordot, ám tegnap színre lépett egy új kihívó, aki 30 kilométert vert Musk eddigi rekordjára. A sebesség mindkét esetben hajmeresztő, a kérdés csak az, hogy ki kerül majd a történelemkönyvbe?
Forrás: hyperloop-one.com

Az utazás gyakorlatilag megkerülhetetlen manapság, kiváltképp, ha az embernek ingáznia kell a lakhelye és a munkahelye között. Ez pedig őrjítően unalmas rutinná válhat, különösen, amikor órákat kell ülni a dugóban vagy egy meghibásodás miatt két állomás között reked az ember. Ezen próbál javítani Elon Musk, aki a Boring Company égisze alatt egy teljesen új vákuumvasúton dolgozik, és amivel nemrég sebességrekordot állított fel: az emberi csőposta 355 kilométer per órás sebességet ért el a legutóbbi teszteken.

Balról érkezik az új kihívó

A rekordot egészen december 18-ig sikerült tartani, a Virgin Hyperloop One ugyanis nem csak átvitte, de le is hagyta Musk korábbi rekordját. A Futurism cikke szerint a Virgin Group mögött álló milliárdos filantróp, Richard Branson vasútja ugyanis 387 kilométer per órás sebességet produkált a tesztpályán. Ráadásul a tesztpályán nem csak sebességet mértek, hanem egy új mechanizmust is teszteltek. A vonatok ugyanis nem csak a csőben, hanem szabadban is közlekednek majd, az ilyen szakaszok közti zsilipek működését és szigetelését vizsgálták.

Szuper aerodinamikus és gyors - ez a Hyperloop. Forrás: hyperloop-one.com

A teszt meglehetősen sikeresnek bizonyult: a Virgin Hyperloop rendkívül aerodinamikus, ráadásul mágneses vonatként a sín fölött lebeg, mindezt ráadásul kombinálják a levegőszegény környezettel (a csőben 200 ezer láb (kb. 60 kilométer) magasságnak megfelelő atmoszféra van), ami miatt elképesztő sebességre képes a csővasút. Az ő koncepciója némiképp eltér Musk teljesen föld alatti megoldásától, kérdés az, hogy végül versenytársakként, vagy partnerekként reformálják-e meg a tömegközlekedést.

De mi az ördög az a hyperloop-technológia?

A Hyperloop elnevezést Musk hozta be a köztudatba, ami egész egyszerűen egy közönséges vákuum-vasutat jelent. Mint ahogy arról már korábban is írtunk, az első ilyen vasút terve még a huszadik század fordulóján, egy bizonyos Robert Goddard rakétafejlesztőtől származik, aki 1909-ben vázolta fel az ötletét az első, földalatti vákuumvasútra. A tervet végül 1972-ben a RAND Corp. valósította meg egy tesztpályán, ez volt a Vactrain, ám a technológia végül sosem terjedt el igazán. Így egészen 2016-ig kellett várni, hogy megszülessen a kellő technológia, tudás és az üzleti modell ahhoz, hogy ebből a sci-fi projektből valami kézzelfogható legyen – ekkor lépett a porondra Elon Musk és a Boring Company, majd a többi hasonló kihívó, mint a Virgin Hyperloop is.

A Hyperloop egyfajta emberi csőposta. A tervek szerint a földalatti csövekben, levegőszegény (magyarul: vákuum) környezetben küldözgetik majd az embereket tartalmazó kapszulákat, méghozzá irtózatos sebességgel: Musk egy korábbi becslése szerint a vonatok akár 1220 km/h sebességet is elérhetnek. Csak összehasonlításképp: a világ leggyorsabb vonata, a sanghaji Maglev 430,98 km/h átlagsebességre képes. Ez azt jelenti, hogy Washington és New York között el lehetne érni egy Jóbarátok-epizód alatt – szemben a mostani 4 órás autóúttal.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Több, mint egy jelentés: így működik az ESG egy nagyvállalatnál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:35
Az elmúlt években a vállalatok életében is fontossá vált a fenntarthatósági szemlélet, ami egyfelől organikusan, az éghajlatváltozásra adott természetes válaszként, másfelől pedig a jogalkotók hatására, felülről irányítottan is terjed a hazai céges világban. Európai Uniós irányelvek, a Magyar Nemzeti Bank zöld ajánlásai, az ESG-törvény: az a vállalat, amely csak legyint ezekre, hosszabb távon nagyon gyorsan kieshet a versenyből.
Vállalat A Google hatalmas befektetést jelentett be ide, épp Donald Trump látogatása előtt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 13:58
A Google kedden bejelentette, hogy 5 milliárd font (6,80 milliárd dollár) értékű új befektetést hajt végre Nagy-Britanniában Donald Trump amerikai elnök állami látogatása előtt.
Vállalat A Ford itt rúg ki ezer főt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 13:35
A Ford akár ezer munkahelyet is megszüntethet az elektromos autók gyártásában a németországi Köln városában a gyenge kereslet miatt – közölte az amerikai autógyártó kedden.
Vállalat Elon Musk 1 milliárd dollárért vett Tesla-részvényeket
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 19:21
A milliárdos Elon Musk nagyjából 1 milliárd dollár értékű Tesla-részvényt vásárolt, amivel bizalmat szavazott az elektromos autógyártónak.
Vállalat Elképesztő összeget költött fél év alatt az állam rezsicsökkentésre
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 16:31
Az év első felében 484 milliárd forintjába került az államnak, hogy a magyar lakossági átlagfogyasztók támogatott és nem piaci áron jutnak hozzá a háztartási energiához.
Vállalat Eladták a TiKTok-ot, de még titkolják a részleteket
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 15:48
Az USA megállapodást kötött Kínával a TikTok tulajdonjogáról a madridi tárgyalások után.
Vállalat A feldolgozóipar és az IT-szektor tarolt a vállalati tranzakciók között
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 12:27
A belföldi ügyletek a felvásárlások és összeolvadások több mint felét tették ki, de magyar cégek nemzetközi felvásárlására is több példa adódott az első fél évben.
Vállalat Ilyen még nem volt: az M1-es bővítés kulisszatitkai – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. szeptember 14. 14:11
Olyan hosszú és komplex autópálya-fejlesztés még nem történt Magyarországon, mint amilyen most zajlik az M1-esen – mondta a Klasszis Podcastban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László a munkálatok és az autósokat érintő korlátozások mellett arról is beszélt, hogy a koncessziós társaság milyen bevételekből gazdálkodik, és mi történne vele egy esetleges kormányváltás esetén.
Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG