A Harvard Egyetem legfrissebb kutása szerint a zoomolható felületű prezentációs szoftverek (mint amilyen a Prezi ) jobban teljesítettek a kettős vakteszttel végzett méréseken, mint a hagyományos slide-okkal vagy a prezentációs szoftver nélkül tartott előadások.
A PLOS ONE tudományos magazinban megjelent kutatás a különböző kommunikációs csatornák pszichológiáját vizsgálta. Az eltérő prezentációs technikák összehasonlításakor a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az interaktív előadás és a zoomlolható felület (Zoomable User Interface - ZUI) - amelyben az előadó egy elméletben végtelen vászonon helyezi el az információkat és azokba belezoomolva illetve a hallgatókat végigvezetve mondja el az előadását - emlékezetesebb, magával ragadóbb, és hallgatóság figyelmét jobban lekötő prezentációkat eredményezett. A kutatók a kísérlethez a zoomolható felületű szoftverre a példaként a Prezit, a slide alapú prezentációs szoftverek közül pedig a Power Pointot használták – írja közleményében a Prezi.
A kutatásban részt vett alanyok, a Prezit (a zoomolható felületű szoftvert) rendszerezettebbnek, magával ragadóbbnak, meggyőzőbbnek és hatékonyabbnak találták, mint a PowerPoint-tal vagy a csak szóban elmondott előadásokat.
A kutatók a következő megállapításokat tették:
1. A vizuális segítség nélkül szóban elmondott valamint a slide alapú előadásokkal szemben (amelyek egy előre meghatározott útvonalon lineáris előadást tesznek lehetővé) a zoomolható virtuális vásznon készült előadások jobban lekötötték a közönség figyelmét és élvezetesebbek voltak számukra.
2. Mivel a zoomolható felülettel elmondott előadások élvezetesebbek voltak és a jobban megfogták a közönséget, ezért azokat az előadókat, akik ezt használták, pozitívabban ítélte meg a hallgatóság.
3. Az eredmények azt mutatják, hogy a résztvevők a prezentációk alapján hoztak üzleti döntést az előadókkal kapcsolatban és a zoomolható felüleletű szoftverek, mint például a Prezi, előnyösen befolyásolta, hogy milyen véleményt formáltak.