Tavasszal vette meg 2,8 milliárd euróért a Telenor közép-kelet európai leánycégeit a cseh PPF-csoport, mára lezárult a teljes folyamat, munkába állt az új menedzsment is a törökbálinti központban. A Forbes interjút készített a csoport távközlésért felelős vezetőjével, Ladislav Bartonicekkel.
Már 6 országban van mobilcégük
A társaság korábban a csehországi és szlovákiai O2 mobilcégeket is megvette, az itt szerzett tudást hasznosítanák Magyarországon is. A stratégia nagyvonalakban: az országok közti szinergiákat ki fogják használni mind technológiában, mind termékekben, mint az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások tekintetében és a kereskedelmi folyamatokban.
(Ami a szinergiákat illeti: a magyarral együtt a bulgáriai, a montenegrói és szerbiai mobilszolgáltatók is a PPF-hez kerültek a Telenortól, ezzel egészül ki a meglévő cseh és szlovák mobilportfólió.)
Bartonicek elmondta: a kereskedelmi oldalra helyezik a nagyobb fókuszt, a vásárlókra koncentrálnak. Emellett komoly piacirész-növekedéssel terveznek a vállalati ügyfelek körében.
Visszajön a Pannon?
A Telenor brandet csak 3 évig használhatják; egyelőre még nem döntöttek arról, mi lesz utána. Lehet, hogy az O2 brandet vezetik be az új piacon, de még az sem kizárt, hogy visszahozzák Magyarországon a Pannon márkanevet - mondta a Forbesnak Bartonicek. Azt sem zárta ki, egy teljesen új, egységes brand mellett döntenek az összes országra.
Mészáros Lőrincék elengedték a céget?
A magyar Telenor-cégért az érdeklődők között korábban a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Konzum is bejelentkezett; miután a PPF lett a befutó, lapinformációk szerint a Konzum azonnal jelezte, hogy továbbra is érdeklődik a cég iránt. A Forbes rákérdezett erre is: a PPF képviselője azt mondta, hosszú távra terveznek, és igazából nem is kaptak vételi ajánlatot vagy megkeresést.