Nagyon sok vállalat – különösen az irodák – már korábban is valamilyen csevegőprogramot használt a kollegákkal való kapcsolattartásra, így a vezetés úgy döntött, összesíti a Facebook legfontosabb funkcióit, és egy önálló, vállalati üzletágat hoz létre a brand alatt.
Nincs több unalmas meeting
Azt már korábban is sejteni lehetett, hogy a szolgáltatás nem lesz ingyenes, végül azonban egy egészen ésszerű árazást kapunk: az 1000 főt foglalkoztató vállalatoknak havonta fejenként 3 dollárt kell fizetniük a Workplace használatáért, tízezer főig 2-t, tízezer fő felett pedig 1 dollárba kerül fejenként a használat. A non-profit szervezetek és az iskolák azonban ingyen használhatják.
A Workplace nem csak közös felületet biztosít arra, hogy szót váltsunk a folyosó másik végén dolgozó kollégánkkal, de egy sor egyéb kényelmi funkciót is tartalmaz: szerkeszthető naptárat, videó meetinget, sőt, a hírlevelek és a sajtóközlemények kiküldését is megkönnyíti. A nagy nevek közül a Danone, a Starbucks és a Booking.com is áthelyezte már a székhelyét a felületre, a demóban azonban több mint ezer vállalat vett részt.
Új versenyző a ringben - ki lesz a konkurencia?
Maga az ötlet azonban nem új keletű: a Venturebeat cikke szerint a Facebook at Work bejelentésével nagyjából egy időben több hasonló szolgáltatás is felbukkant a piacon. A Flickr képmegosztó oldal alapítója, Steward Butterfield Slack néven indított hasonló felületet még 2009-ben, 2012-ben pedig a Yammer próbált hasonlót – őket azóta bekebelezte a Microsoft.