Az amerikai számítástechnikai óriásvállalat júniusban jelentette be, hogy 26 milliárd dollárért (bő 7500 milliárd forintnak megfelelő összegért) megvásárolja a LinkedInt, amely az akkori tájékoztatás szerint az akvizíciót követően is megőrzi márkanevét, önállóságát és vállalati kultúráját.
A LinkedIn egyébként évente 3 milliárd dollár árbevételt tud összekalapozni, elsősorban azoknak az álláskeresőknek köszönhetően, akik havidíjért cserébe tartják fenn a profiljukat az oldalon. A közösségi oldalak alfája és ómegája persze a Facebook, de az üzleti kapcsolatokra szakosodott LinkedInnek épp a specializáció miatt továbbra is lehet jövője. Első ránézésre egyébként az a legnagyobb különbség, hogy a profilképén mindenki öltönyben-ingben-nyakkendőben illetve kosztümben szerepel, szigorúan nem reprezentatív kutatásunk alapján pedig nincs élő ember, aki a gyereke fotóját használná profilképként a LinkedInen, ellentétben a Facebookkal. Az oldal egyébként nemrég komoly fejlesztéseket lengetett be, erről korábban itt írtunk bővebben. >>>
Nem teszik fel a gépre automatikusan - vagy ha mégis, letörölhetjük
A bejelentésre reagálva az Európai Bizottság aggodalmának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a felvásárlás hátrányos helyzetbe hozhatja a konkurens cégeket és árthat a piaci versenynek. A testület azonban szerdán már arról számolt be, hogy a Microsoft által tett vállalások eloszlatják a korábbi versenyjogi aggályokat.
A Microsoft egyebek mellett vállalta, hogy a következő öt évben nem írják elő a számítógépgyártóknak, hogy a Windows operációs rendszerrel együtt a LinkedInt is fel kell telepíteniük, de ha mégis megteszik, azt a felhasználók bármikor letörölhetik.
Ekkorát még nem vásároltak
Az akvizíció korábban zöld utat kapott az Egyesült Államok, Kanada, Brazília és a Dél-afrikai Köztársaság hatóságaitól, és az Európai Unió jóváhagyását követően napokon belül lezárulhat - közölte Brad Smith, a Microsoft elnöke és jogi főtanácsadója.
Sajtókommentárok szerint ez lesz a Microsoft eddigi legnagyobb értékű felvásárlása.