A magyar kerékpárgyártók nettó árbevétele négy év alatt gyakorlatilag duplájára nőtt a 2011-es évinek, ezzel sikerült kiigazítani a mintegy 5 milliárd forintos árbevétel csökkenést az ágazatban. A működő vállalkozások száma ugyanakkor nem mutatott számottevő változást az elmúlt években, gazdasági helyzetük ma stabilnak mondható, felszámolás és végrehajtás szinte egyáltalán nem volt, ezt közölte az Opten céginformációs szolgáltató a Privátbankár.hu-val.
A pozitív eredményeket némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) statisztikái szerint a hazai kerékpáreladások száma évről-évre csökken. Hantos Zoltán, a cég projektmenedzsere szerint a válság évében eladott 295 000 darab kerékpár 2016-ra 220 000 darabra csökkent. Ezzel párhuzamosan a hazai gyártók termelése is hasonló tendenciát mutatott. A hazai piacot jelenleg öt gyártó uralja, ők azonban elsősorban exportra termelnek, tavaly 87 ezer darab kerékpárt szállítottak Nyugat-Európába.
A drágább jobb?
Az eladott kerékpárok tekintetében megfigyelhető, hogy az eladott kerékpárok átlagára alacsony, de folyamatos növekedést mutat. Ennek oka, hogy a vásárlók már nem a legolcsóbb kerékpárokat vásárolják meg, illetve az évek során a különböző devizaárfolyamok változása miatt, az alsó szegmens termékeinek árai is drágábbak lettek.
A középső árkategóriában ugyanakkor némi erősödés mutatkozik. A legfelső árkategóriában pedig stagnált az eladások száma. Az elektromos kerékpárok hazai elterjedése a magas fogyasztói ár miatt, még nem kezdődött meg.