3p

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Van egy iparág, ami stabilan, egyenletesen növekszik, és vélhetően még igen sokáig ezt is fogj tenni. Ez nem más, mint a repülés, pontosabban légi személyszállítás, és ennek a repülőgépgyártók roppant mód örvendenek. A Boeing vezére szerint az emberiség 20 százaléka repült csak eddig, de jönnek majd a többiek is.

Az emberiség ötöde

A repülés egy igazi, hosszútávon fenntartható növekedési sztori lett Dennis Muilenburg, a Boeing első embere szerint. Az üzletember a CNBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy ez cégének igen jól jön, hisz mivel két óriás, a Boeing és az Airbus uralja egyelőre a világ repülőgép piacának jelentős hányadát, a Boeing szép növekedést vár a következő években, sőt évtizedekben. Nemrég 20 gépet gyártottak havonta a Washington államban lévő Rentonban, most 47-et, 2019-ben pedig 57-et terveznek.

Boeing. Az árfolyam is szárnyal

Ezzel ők az amerikai gazdaság egyik motorja (lehet, hogy az elnöknek szólt ez a megjegyzés), ugyanakkor ez nem abból adódik, hogy Amerikában nő ennyire a légiforgalom (ott már megtelt az ég), hanem a világ egészében, ugyanakkor ehhez a Boeing révén nem kis részben Amerikában gyártják a gépeket. Az emberiség egészét tekintve még csak 20 százalék utazott legalább egyszer repülővel, így bőven van hová bővülni, amit az is mutat, hogy idén csak Ázsiában 100 millió ember ült repülőre életében először.

Fejlesztések

A Boeing az erős keresletnövekedés ellenére szüntelenül fejleszt is, folyamatosan csökkentve a repüléshez felhasználandó üzemanyag mennyiségét, vagyis javítva a gépek hatékonyságát. A repülés bővülése ugyanis még sokáig a környezetszennyezés, de legalábbis a széndioxid-kibocsátás növekedését fogja okozni, ennek legalább egy része kiküszöbölhető az energiatakarékosabb motorral felszerelt gépek gyártásával. A repülésben ugyanis egyelőre semmilyen alternatíva nem látszik, ami a kerozin égetését felválthatná.

A másik csapásirány az újítások terén az egyre automatizáltabb rendszerek fejlesztése, aminek eredménye lehet a pilótanélküli repülők, vagy legalábbis a pilótákra nehezedő nyomást jelentősen csökkentő rendszerek fejlesztése. Jelenleg pont az óriási növekedés miatt világszerte pilótahiány van, a diszkont légitársaságok pedig szívesen spórolnának azon a nem kis költségelemen, amit a pilóták foglalkoztatása jelent, amint ezt a közelmúltban a Ryanairnél láthattuk.

Kényelem, gyorsaság

Emellett azon is dolgoznak, hogy kényelmesebb repülőgépeket gyártsanak, mivel a hosszútávú repülés gyötrelmes dolog, így igyekeznek az utasok komfortérzetét növelni. Erre példaként említette Muilenburg a 787 Dreamliner típust, amelyről az eddigi tapasztalatok szerint sokkal kevésbé fáradtan, meggyötörten szállnak le az utasok az akár 10-15 órás repülés után.

A gyár ugyanakkor nem nyugszik bele abba, hogy egyelőre a hangsebesség gazdaságosan nem átléphető. Kutatásaik, fejlesztéseik egy része arra irányul, hogy egyszer csak sikerüljön megnövelni a sebességet, és az a távoli cél lebeg a szemük előtt, hogy két óra alatt el lehessen jutni bárhová a világon. Ez már majdnem az űrhajó kategória, ezen dolgoznak a leglelkesebb vállalkozók is, mint Elon Musk, Richard Branson vagy Jeff Bezos. Ez mint tömeges utazási lehetőség nyilván sokáig nem fog felmerülni, aminek realitása lehet, az egy, a megboldogult Concordehoz hasonló, de jóval olcsóbban üzemelő légijármű kifejlesztése lenne.

Címkék: Vállalat Airbus Boeing
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Óriási felvásárlás a divatpiacon: megvette a Prada a Versace céget
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 19:49
Olasz luxusmárkák bútoroztak össze.
Vállalat A fenntarthatóság hosszútávon megtérülő üzleti befektetés
Natív tartalom | 2025. április 10. 15:24
Sok nagyvállalat hosszútávon megtérülő befektetésként tekintenek a fenntartható működésre. Ezeknél a vállaltoknál már most a része a fenntarthatóság a hosszútávú üzleti stratégiának. Két olyan nagyvállalat gyakorlatát vettük górcső alá, akik saját szektorukban meghatározó szereplőnek számítanak. A beszélgetésből az is kiderül, hogy jó ESG jelentést akkor lehet összeállítani, ha a vállalat már a gyakorlatban is fenntartható működés elvei szerint hangolja a napi működését. A Klasszis Podcast vendége Suba Levente, a K&H csoport fenntarthatósági vezetője és Várkonyi Diána, a Magyar Telekom tőkepiaci kapcsolatokért felelős HUB vezetője.
Vállalat Köszönőlevelet írhat a Volkswagen Elon Musknak? Váratlan fordulat történt
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 12:18
Európában és Amerikában is felpörgött a kereslet a cég elektromos modelljeire.
Vállalat Hatalmasat kaszált a Tesco
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 11:39
Kiugró eredményeket ért el a kiskereskedelmi hálózat.
Vállalat Az Emírségekből dobbanthat az űrbe a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 09:22
Együttműködési lehetőségeket keresnek.
Vállalat Gigaosztalékhoz juthat Schmidt Mária és Ungár Péter
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 16:25
5,97 milliárd forint osztalékot fizethet idén Schmidt Mária és Ungár Péter cége.
Vállalat Havidíj-kedvezményt kapnak a Yettel számlás ügyfelei 2025 májusától
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 12:04
A Yettel egyéves havidíj-kedvezményt ad a számlás ügyfelek inflációs terheinek enyhítésére.
Vállalat Itt a Telekom bejelentése: nem lesz áremelés
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:26
A lépés célja az infláció enyhítése és a gazdaság élénkítése.
Vállalat A 4iG Csoport távközlési cégei 2026-ig nem emelik az áraikat
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:06
A 4iG-cégek két évre befagyasztják a lakossági távközlési szolgáltatások árait.
Vállalat Méretes osztalékot fizetne a Richter – itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 19:44
Közzétették, hogy mennyi osztalék fizetését javasolja az igazgatóság.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG