3p
Van egy iparág, ami stabilan, egyenletesen növekszik, és vélhetően még igen sokáig ezt is fogj tenni. Ez nem más, mint a repülés, pontosabban légi személyszállítás, és ennek a repülőgépgyártók roppant mód örvendenek. A Boeing vezére szerint az emberiség 20 százaléka repült csak eddig, de jönnek majd a többiek is.

Az emberiség ötöde

A repülés egy igazi, hosszútávon fenntartható növekedési sztori lett Dennis Muilenburg, a Boeing első embere szerint. Az üzletember a CNBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy ez cégének igen jól jön, hisz mivel két óriás, a Boeing és az Airbus uralja egyelőre a világ repülőgép piacának jelentős hányadát, a Boeing szép növekedést vár a következő években, sőt évtizedekben. Nemrég 20 gépet gyártottak havonta a Washington államban lévő Rentonban, most 47-et, 2019-ben pedig 57-et terveznek.

Boeing. Az árfolyam is szárnyal

Ezzel ők az amerikai gazdaság egyik motorja (lehet, hogy az elnöknek szólt ez a megjegyzés), ugyanakkor ez nem abból adódik, hogy Amerikában nő ennyire a légiforgalom (ott már megtelt az ég), hanem a világ egészében, ugyanakkor ehhez a Boeing révén nem kis részben Amerikában gyártják a gépeket. Az emberiség egészét tekintve még csak 20 százalék utazott legalább egyszer repülővel, így bőven van hová bővülni, amit az is mutat, hogy idén csak Ázsiában 100 millió ember ült repülőre életében először.

Fejlesztések

A Boeing az erős keresletnövekedés ellenére szüntelenül fejleszt is, folyamatosan csökkentve a repüléshez felhasználandó üzemanyag mennyiségét, vagyis javítva a gépek hatékonyságát. A repülés bővülése ugyanis még sokáig a környezetszennyezés, de legalábbis a széndioxid-kibocsátás növekedését fogja okozni, ennek legalább egy része kiküszöbölhető az energiatakarékosabb motorral felszerelt gépek gyártásával. A repülésben ugyanis egyelőre semmilyen alternatíva nem látszik, ami a kerozin égetését felválthatná.

A másik csapásirány az újítások terén az egyre automatizáltabb rendszerek fejlesztése, aminek eredménye lehet a pilótanélküli repülők, vagy legalábbis a pilótákra nehezedő nyomást jelentősen csökkentő rendszerek fejlesztése. Jelenleg pont az óriási növekedés miatt világszerte pilótahiány van, a diszkont légitársaságok pedig szívesen spórolnának azon a nem kis költségelemen, amit a pilóták foglalkoztatása jelent, amint ezt a közelmúltban a Ryanairnél láthattuk.

Kényelem, gyorsaság

Emellett azon is dolgoznak, hogy kényelmesebb repülőgépeket gyártsanak, mivel a hosszútávú repülés gyötrelmes dolog, így igyekeznek az utasok komfortérzetét növelni. Erre példaként említette Muilenburg a 787 Dreamliner típust, amelyről az eddigi tapasztalatok szerint sokkal kevésbé fáradtan, meggyötörten szállnak le az utasok az akár 10-15 órás repülés után.

A gyár ugyanakkor nem nyugszik bele abba, hogy egyelőre a hangsebesség gazdaságosan nem átléphető. Kutatásaik, fejlesztéseik egy része arra irányul, hogy egyszer csak sikerüljön megnövelni a sebességet, és az a távoli cél lebeg a szemük előtt, hogy két óra alatt el lehessen jutni bárhová a világon. Ez már majdnem az űrhajó kategória, ezen dolgoznak a leglelkesebb vállalkozók is, mint Elon Musk, Richard Branson vagy Jeff Bezos. Ez mint tömeges utazási lehetőség nyilván sokáig nem fog felmerülni, aminek realitása lehet, az egy, a megboldogult Concordehoz hasonló, de jóval olcsóbban üzemelő légijármű kifejlesztése lenne.

Címkék: Vállalat Airbus Boeing
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Bevásárolt a Waberer's a szomszédban, további növekedést alapoznának meg
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:08
A szerb piac meghatározó szereplőjében szerzett többségi részesedést a magyar logisztikai óriás.
Vállalat Nagyot mentek a Volkswagen tömegmárkái 2023-ban
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 16:47
A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett.
Vállalat Menekülőre fogta a Boeing vezére
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:33
2024 végén távozik a Boeingtől David Calhoun vezérigazgató. 
Vállalat Szabálysértésen kapta az Apple-t, a Google-t és a Metát az Európai Bizottság
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:16
Az Európai Bizottság vizsgálatot indított az Apple, a Google és a Meta vállalat ellen, hogy megfeleltek-e a digitális piacokról szóló szabályozásnak (DMA) - jelentette be Margrethe Vestager digitális korra felkészült Európáért felelős uniós biztos hétfőn.
Vállalat Óriási dobást jelentett be a Revolut – a magyar ügyfelek is örülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 08:43
Március 25-től már elérhető a lehetőség.
Vállalat Újabb terheket kaphat a nyakába a Spar
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 14:16
Rövid időn belül újabb kormányzati sarcok nehezíthetik a Spar és még pár külföldi kiskereskedelmi lánc itteni életét.
Vállalat Rásütött a nap a Waberer’s kamionjaira
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 10:06
A logisztikai szolgáltató 711 millió eurós árbevétel mellett közel 96 millió euróra növelte EBITDA és 43 millió euróra EBIT (üzemi) eredményét. Rekordévet zárt, és nagyobb osztalékot is fizet.
Vállalat A horvát sportautógyártó elbúcsúzik a kényszermunkát alkalmazó kínai cégtől
Bózsó Péter | 2024. március 21. 19:01
A horvát elektromos luxusautógyár, a Rimac kiszáll a kínai akkumulátorgyártóval, a Camel Grouppal közös vállalkozásából.
Vállalat Új gyárakkal szórja meg a világpiacot a Mapei
Mester Nándor | 2024. március 20. 12:43
Közép-Európában egyelőre nem terveznek új üzemet. Ukrajnában nagy lehetőséget látnak, ha véget érnek a harcok és egy újjáépítést segítő olasz állami programba bekapcsolódnának, mint Itália legnagyobb építőipari cége.
Vállalat Tudja, mekkorát kaszált tavaly év végén a Xiaomi?
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 17:34
A vártnál nagyobb bevételt és profitot realizált 2023 IV. negyedévében a Xiaomi, melyben nagy szerepe volt az új Mi14-es modellüknek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG