A Lufthansa Technik a Lufthansa Group leányvállalata, repülőgép karbantartási, javítási és felülvizsgálati tevékenységet végez, emellett repülőgép mérnöki tevékenységgel is foglalkozik, ezt fogja most Budapesten is megkezdeni. A cég központja Hamburgban van, de komoly bázisokat üzemeltet Frankfurtban és Münchenben is. A cégnek 12 telephelye van Németországon kívül Európában (Írország, Málta, Budapest, Milánó, Brüsszel, Szófia stb.) és 9 Európán kívül, többek között Puerto Ricón, Indiában és a Fülöp-szigeteken.
Budapesti bázis
A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren 2000 óta van jelen a Lufthansa Technik, Boeing 737-es és Airbus A320-as gépek javításával és felülvizsgálatával foglalkozik. 2009-ben a Lufthansa Technik Budapest a Federal Administration Aviation (FAA) által elismert repülőgép karbantartó állomás lett. A cég egy 6000 négyzetméteres hangárban egyszerre két repülőgépet tud vizsgálni és karbantartani. Mindez ma kiegészült a Repülőgépmérnöki Központtal, melynek különlegessége, hogy ez az első ilyen Németországon kívüli részleg.
A Központ 50 jól képzett repülőmérnököt alkalmaz, elsősorban a Boeing 737 keskenytörzsű géptípuson rendszermérnöki munkát, műszaki diagnosztikát és gyorsjavítást végeznek, de egyedi mérnöki feladatokat is ellátnak. Az intézménynek géptípustól független szolgáltatásai is vannak, mint a repülőgépek hajtóművének állapot-megfigyelése, a légijárművek repülési-, és megbízhatósági adatainak gyűjtése.
Mint a TV-ben
Az új létesítményt, illetve magát a hangárt a sajtó képviselői is bejárhatták. A létesítmény ismerősnek tűnt, mégpedig a National Geographic légikatasztrófák sorozatából, ahol rendszeresen tüzetesen beszámolnak a repülőgépjavító hangárokban zajló munkáról, sokszor leírva, hogyan zajlik egy-egy munkafolyamat, hisz gyakran így találják, meg, mi okozhatott hibát egy-egy repülőgépen.
Maga a munka érthető módon rendkívül felelősségteljes, ugyanakkor a Lufthansa igen magas színvonalon végzi, az általa karbantartott gépek körében rendkívül alacsony a meghibásodási arány. Kevesen tudják, de amúgy is a légiközlekedés a legbiztonságosabb utazási forma: egy halálos baleset bekövetkeztének jóval kisebb az esélye, mint akár közúton, vasúton, esetleg hajón.
Befektetők kedvence
A Lufthansa részvénye egyébként a befektetők egyik kedvence volt az elmúlt két évben, miután 2014-ben jelentős áremelkedést követően komolyabb esés következett, és ebbe sokan belevettek, abban a reményben, hogy gyorsan visszapattan az ár. Erre nem került sor, de a befektetőknek tekintettel kell lenniük arra, hogy a Lufthansa egy viszonylag régi, patinás, kiegyensúlyozott, stabil cég, nincsenek benne olyan növekedési lehetőségek, mint egy-egy új cégben.