2p

A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.

A német Schwarz Group, amely más cégek mellett a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, megemeli a különböző oktatási programokban részt vevő németországi munkatársai bérét.

1250 eurótól indul a fizetési lista

A gyakornokok, a munka mellett gimnáziumba járók és felsőoktatási képzésben részt vevők bruttó 150 euróval (ez jelenlegi árfolyamon 62 ezer forint) kapnak többet 2025. április 1-jétől.

Ennek eredményeként a gyakornokok bére az első évben 1250 euróra, a Privátbankár élő árfolyamfigyelője szerint péntek reggeli árfolyamon 515 ezer forintra –, a másodikban 1350 euróra, a harmadikban 1500 euróra megy fel, ami 556 és 618 ezres összeget jelent forintban. A levelező gimnáziumi tanulmányokat végzők 1350 euróra számíthatnak az első és 1500 euróra a második évben. A felsőfokú képzésben részt vevőknél a három évben 1650 euró (680 ezer forint), 1750 euró (720 ezer forint) és 1950 euró (800 ezer forint) lesz a fizetés – ismertette a vállalat új tervének konkrét számait az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál. 

Megfejelik a minimálbért

A vállalat ezenfelül továbbra is fizet ezeknek az alkalmazottainak is szabadságra járó és karácsonyi bónuszokat. A cég HR-vezetői azzal magyarázzák a béremelést, hogy ha a csoporthoz tartozó áruházak hosszú távon sikeresek akarnak lenni, akkor fontos, hogy alkalmazottaik képzettsége minél jobb színvonalú legyen. A béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak, hogy érdemes bővíteniük a tudásukat.

A Lidl a béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak
A Lidl a béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak
Fotó: Lidl

A Lidl 2024-ben 15 euróra (6200 forint) emelte dolgozói minimális órabérét Németországban. Ez meghaladja az ottani kötelező minimális keresetet, ami 12,41 euró (több mint 5100 forint). A Schwarz Group egyébként a 2023-as pénzügyi évében 167,2 milliárd euró árbevételt ért el, ami 8,5 százalékkal volt több a 2022-es pénzügyi év forgalmánál. A növekedés főként az inflációból származott, amit a vállalat elsősorban a hatékonyságának javításával akar ellensúlyozni. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG