A T-Systems Magyarország eddig is és ezután is a lehető legkomolyabban vett és vesz minden olyan jelzést, amely adatvédelmi incidens lehetőségére utalhat, és minden ilyen jelzést haladéktanul kivizsgál. Ez igaz a sajtóban már korábban megjelent híresztelésekre is, amiket a T-Systems eddig is folyamatosan vizsgált - reagált a 24.hu cikkére a BKK online értékesítési alkalmazását fejlesztő cég.
Ahogy arról kedden beszámoltunk, több mint háromezer ember adatai kerültek a 24.hu birtokába: nevek, e-mail címek, személyiigazolvány-számok és jelszavak. A portál forrása szerint a BKK új online jegyértékesítési rendszeréből szerezhették meg őket.
A fejlesztő cég most azt írta: az eddigi vizsgálatok alapján jelenleg nincs tudomásuk az online jegyértékesítési rendszerrel kapcsolatos bármely adatvédelmi incidensről; nincs tudomásuk arról, hogy bármely személy személyes adatai illetéktelenekhez juthattak volna. A belső vizsgálaton felül a T-Systems Magyarország a tegnapi napon felkérte az EY nemzetközi tanácsadó céget egy külső, független szakértői vizsgálat lefolytatására is - írja a társaság.
Korábban óriási felháborodást alakult ki a BKK online jegyértékesítő rendszere körül, miután kiderült: az ezer sebből vérző rendszer egyik hibájára a figyelmet felhívó és azt a társaságnak azonnal jelentő 18 éves diáknál hajnalban rendőrök kopogtattak. Annak ellenére, hogy közismert volt, hogy a fiatalember nem rossz szándékból cselekedett, a BKK-nak a rendszert fejlesztő T-Systems mégis ismeretlen tettes ellen tett feljelentéstinformatikai rendszerének megzavarása miatt. Az eljárás és a rendszer hibái miatt a cégek később bocsánatot kértek.