3p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.

A két kínai online kereskedelmi óriás az idei év végi bevásárlási szezonban ráhajtott a játékok értékesítésére az észak-amerikai és az európai piacon is. Az elmúlt években nem a Temu és a Shein voltak azok az eladók, amelyeknél a szülők és nagyszülők megvették a gyerekeiknek és a unokáiknak szánt játékokat.

Ezeknél a termékeknél ugyanis különlegesen szigorú fogyasztóvédelmi követelményeket kell betartaniuk a kereskedőknek. Így ha elárasztanák az online piactereket a hamis és a koppintott termékek, az gyorsan magára vonná az érintett márkák és a fogyasztóvédelmi hatóságok, illetve civil szervezetek figyelmét.

Gyorsan nő a Temu piaci részesedése a játékoknál is

Márpedig a Temun és a Sheinen főként no name termékeket lehet kapni nagyon olcsón. A két platform azonban nem akarja kihagyni a játékértékesítés lehetőségét, hiszen a játékok világpiacának értéke 2023-ban 108,7 milliárd dollár volt – idézte a Reuters a Circana piackutató cég adatait. Az összeg nagyságrendjét jelzi, hogy megközelíti Magyarország éves GDP-jének a felét. 

Árfolyamok és grafikonok

A Temu szóvivője szerint a cég piacerén két számjegyű tempóban nőtt az eladott játékok mennyisége éves összehasonlításban az elmúlt évben. Az amerikai vevők még mindig a hagyományos forrásokból –
Walmart, Target, Amazon – vásárolják meg a játékok 70 százalékát, ám a kínai kiskereskedő részesedése a Kantar piackutató cég adati szerint az elmúlt évi kilenc százalékról 13 százalékra nőtt.

Nem minden játékmárka él a Temu és a Shein kínálta lehetőséggel

A hitelkártya-szolgáltatók is arról számoltak be, hogy novemberben, azaz a bevásárlási szezon kezdetén mindkét kínai online kereskedőnél a kártyaforgalom növekedését tapasztalták. További jele a változásnak, hogy a játékgyártók szükségét érezték, hogy jobban odafigyeljenek a Temu és a Shein piacterére.

A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Van köztük olyan, amely keresi a lehetőséget termékei értékesítésére ezeken az új platformokon, míg mások, például a Mattel kerüli ezt, és disztribútorainak is megtiltotta, hogy a Temun vagy a Sheinenú árulják árukészletüket. Ezzel kihagyja az USA-ban évi 50 ezer dollárnál (19,7 millió forint) kisebb jövedelműek körében népszerű kínai portálok kínálta eladási lehetőséget.

Európában népszerűek a filléres Made in China termékek

Európában a 18 és 34 év köztiekre jellemző, hogy szívesen vásárolnak a Temu, a Shein és az Alibaba weboldalán játékokat. A Circana Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett felmérése szerint az AliExpresss olyan olcsó Made in China termékeket árult, mint például az egydolláros játékpisztolyok. Az európaiak 39 százaléka vásárolt játékot ezeken a platformokon. A fiatalabbak körében 60 százalék ez az arány. Mindkét kínai online kereskedő azt kommunikálja, hogy szigorúan ellenőrzik az elektronikus piactereikre
felkerülő termékek származását és minőségét. Az értékesítőket úgy csábítják platformjaikra, hogy a megjelenésüket követő időszakban egy ideig nem kell közvetítői díjat fizetniük. Ezt követően jellemzően 10 százalék a tarifa.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG