3p

Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.

A két kínai online kereskedelmi óriás az idei év végi bevásárlási szezonban ráhajtott a játékok értékesítésére az észak-amerikai és az európai piacon is. Az elmúlt években nem a Temu és a Shein voltak azok az eladók, amelyeknél a szülők és nagyszülők megvették a gyerekeiknek és a unokáiknak szánt játékokat.

Ezeknél a termékeknél ugyanis különlegesen szigorú fogyasztóvédelmi követelményeket kell betartaniuk a kereskedőknek. Így ha elárasztanák az online piactereket a hamis és a koppintott termékek, az gyorsan magára vonná az érintett márkák és a fogyasztóvédelmi hatóságok, illetve civil szervezetek figyelmét.

Gyorsan nő a Temu piaci részesedése a játékoknál is

Márpedig a Temun és a Sheinen főként no name termékeket lehet kapni nagyon olcsón. A két platform azonban nem akarja kihagyni a játékértékesítés lehetőségét, hiszen a játékok világpiacának értéke 2023-ban 108,7 milliárd dollár volt – idézte a Reuters a Circana piackutató cég adatait. Az összeg nagyságrendjét jelzi, hogy megközelíti Magyarország éves GDP-jének a felét. 

Árfolyamok és grafikonok

A Temu szóvivője szerint a cég piacerén két számjegyű tempóban nőtt az eladott játékok mennyisége éves összehasonlításban az elmúlt évben. Az amerikai vevők még mindig a hagyományos forrásokból –
Walmart, Target, Amazon – vásárolják meg a játékok 70 százalékát, ám a kínai kiskereskedő részesedése a Kantar piackutató cég adati szerint az elmúlt évi kilenc százalékról 13 százalékra nőtt.

Nem minden játékmárka él a Temu és a Shein kínálta lehetőséggel

A hitelkártya-szolgáltatók is arról számoltak be, hogy novemberben, azaz a bevásárlási szezon kezdetén mindkét kínai online kereskedőnél a kártyaforgalom növekedését tapasztalták. További jele a változásnak, hogy a játékgyártók szükségét érezték, hogy jobban odafigyeljenek a Temu és a Shein piacterére.

A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
A matteles termékek, így a Barbie sem kap helyet a kínálatban
Fotó: Depositphotos

Van köztük olyan, amely keresi a lehetőséget termékei értékesítésére ezeken az új platformokon, míg mások, például a Mattel kerüli ezt, és disztribútorainak is megtiltotta, hogy a Temun vagy a Sheinenú árulják árukészletüket. Ezzel kihagyja az USA-ban évi 50 ezer dollárnál (19,7 millió forint) kisebb jövedelműek körében népszerű kínai portálok kínálta eladási lehetőséget.

Európában népszerűek a filléres Made in China termékek

Európában a 18 és 34 év köztiekre jellemző, hogy szívesen vásárolnak a Temu, a Shein és az Alibaba weboldalán játékokat. A Circana Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett felmérése szerint az AliExpresss olyan olcsó Made in China termékeket árult, mint például az egydolláros játékpisztolyok. Az európaiak 39 százaléka vásárolt játékot ezeken a platformokon. A fiatalabbak körében 60 százalék ez az arány. Mindkét kínai online kereskedő azt kommunikálja, hogy szigorúan ellenőrzik az elektronikus piactereikre
felkerülő termékek származását és minőségét. Az értékesítőket úgy csábítják platformjaikra, hogy a megjelenésüket követő időszakban egy ideig nem kell közvetítői díjat fizetniük. Ezt követően jellemzően 10 százalék a tarifa.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG