5p

A ruházati áruk rendszerint az öt legnépszerűbb termékkategória között vannak az internetes kiskereskedelemben, de persze ezt a szektort sem kerülik el e kihívások. A száz százalékban magyar tulajdonú Dressa ügyvezető igazgatója, Csányi Zoltán szerint a járványhelyzet alapjaiban változtatta meg az emberek vásárlási szokásait, ami egyértelmű hatással volt a webáruházakra is. Viszont pozitív folyamatokat is lát, hiszen egyre több, a Távol-Keleten gyártó vállalat döntött úgy a közelmúltban, hogy vissza hozzák a gyártást Európába. Ebbe a sorba illeszkedik a Dressa is.

A koronavírus-világjárvány hatására is erősödő forgalomnövekedés megmutatta az e-kereskedelem sebezhetőségét. A piacra olyannyira jellemző folyamatos újratervezés mind magasabb fokozatra kapcsolt. A nem várt helyzet számtalan olyan dolgot hozott ki az e-kereskedelmi piac szereplőiből, amire korábban nem is gondoltak. Ha a Dressa példáját nézzük, számos új és innovatív automatizálási megoldást vezettek be, amelyek eredménye már megmutatkozott: miközben sikerült csökkenteniük a költségeiket, nőtt a volumen mértéke. Azonnali megoldásokat kellett találniuk a logisztikai rendszerük átalakítására is, amely normális helyzetben több hónapos tervezési, majd tesztelési időszakot jelentett volna, ami most mindössze néhány nap alatt végbe ment. Tavaly év végére megerősödött a vállalat.

Sikerrel vette az akadályokat a hazai divatmárka és webáruház

Ahogy sok más iparágnak, úgy a ruházati iparnak, ennek részeként pedig a Dressa webáruháznak is elsősorban az áruhiánnyal és az áremelkedéssel kellett megküzdenie tavaly. „Egy-egy partnerünk egyetlen gomb vagy patent miatt nem tudott időben szállítani, emiatt az esetenkénti néhány hetes csúszástól egészen a több hónapos kimaradásokig sok kihívással kellett szembenéznünk. Tapasztalataim szerint véletlenszerűen, tervezhetetlenül képződik a hiány, ami megint csak nehezíti az életünket. Ráadásul az áruhiánnyal szoros összefüggésben van az áremelkedés mértéke” – mondja Csányi Zoltán.

Az áruhiányból adódik, hogy adott esetben a vásárlók hajlandóak többet fizetni az adott termékért, ha tudják, hogy abból egy adott darabszám van készleten, és az utánpótlás bizonytalan. „Ugyanakkor azt gondolom, hogy az áruhiány nagyobb része mesterséges folyamat eredménye, amely trend átgyűrűzik a szállításra, ami szintén növeli az árakat. Összességében tehát azt tudom mondani, hogy nagymértékben felborult az egyensúly, és noha tudjuk, hogy ez a helyzet sem tart örökké, kihívást jelent” – teszi hozzá a Dressa ügyvezető igazgatója. Bizakodásra ad okot, hogy mindezeknek köszönhetően pozitív folyamatokat is lehet látni, hiszen például egyre több, a Távol-Keleten gyártó vállalat kapott óriási pofont a közelmúltban, aminek eredményeképpen mind többen fontolgatják, hogy vissza hozzák a gyártást Európába. Ebbe a sorba illeszkedik a Dressa is.

Hisznek a magyar textiliparban, a magyar gazdaságban

Jelenleg is tart az a – többek között egy pályázati támogatásnak köszönhető – nagymértékű technológiai fejlesztés és gyártókapacitás-növelés, amelyet tavaly indítottak el. A cél, hogy csökkentsék a cég kitettségét a Távol-Kelet irányából. Hiszik és vallják, de a konkrét piaci visszajelzések is alátámasszák, hogy a tudatos fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a magyar termékeket. Jól haladnak az úton, hiszen például a zoknik tekintetében tíz évvel ezelőtt 30-70%, öt évvel ezelőtt 50-50% volt a hazai és a többnyire olasz és török gyártók aránya, ma már több mint 80% hazai gyártású, tehát gyakorlatilag megfordították az arányokat.

A férfi fehérneműk már szinte mind itthon készülnek, de női pizsamák és női köntösök jó része is

Persze a Magyarországon gyártott termékek drágábbak, ár-érték arányban viszont sokkal jobbak, mint a távol-keleti alternatívák. A pamut garantált minőségű, ellenőrzött anyag, a zoknik hosszú elemi szálból készülnek, így tovább tartanak, ráadásul hazai munkaerő keze munkája. „Három zoknigyártó üzemmel dolgozunk, idén újabb gyártókkal vesszük fel a kapcsolatot, hogy egyre inkább közelítsünk a 100%-os arányhoz, amit férfi fehérneműk esetében már majdnem elértünk, hiszen a termékek 90%-a magyar, női fehérnemű esetében is magas az arány 70-30%, pizsama és köntös kategóriában pedig 50-50%-on állunk” – mondja Csányi Zoltán.

Dressa.hu: tartós minőség, fenntartható források, kisebb ökológiai lábnyom

A magyarok online vásárlások alkalmával, környezetvédelemmel kapcsolatos attitűdje egyre inkább pozitív képet mutat. A vásárlók figyelnek arra, hogy a fenntartható divat irányába döntsenek, inkább jobb minőségű, tartósabb termékeket vásároljanak, még akkor is, ha az drágább, hogy ritkábban kelljen cserélni. Esetenként még hajlandóak többet is fizetni, ha biztosan tudják, hogy a terméket környezettudatos módon állítják elő, vagy azért, mert a szállítás környezettudatos módon történik. A Dressa legtávolabbi beszállítója is 300 km-en belül található a központtól, így kisebbek a logisztikai és szállítási költségek, összességében az ökológiai lábnyomuk is.

Hátizsák PET-palackból

„Dressa márkanév alatt készülnek táskák, hátizsákok és övtáskák is PET-palackból. Azt szoktam mondani, hogy öt darab jó helyre került PET-palackból egy hátizsák készülhet” – jegyzi meg az ügyvezető, aki azt is elárulta, hogy idén újdonságként jelennek meg itthon az újrahasznosított halászhálóból olasz technológiával, de magyar gyártásban készülő női és férfi fürdőruhák Dressa márkanév alatt.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Az autóüveg javításának időtartamát befolyásoló tényezők
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 09:12
Valószínűleg mind vissza tud idézni egy alkalmat, amikor egy kis kavics az úton repülve megcsapta a szélvédőt, látható sérülést okozva. Amennyire jelentéktelennek tűnhet is, a szélvédő megsérülése a biztonság szempontjából nem hagyható figyelmen kívül, hiszen a későbbi kockázatokat megelőzendő gyors beavatkozásra lehet szükség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG