3p

A világ egyik legnagyobb boltláncát működtető amerikai Walmart vásárlóinak egy része rossz néven veszi, hogy a reklámokat. 

Egyes Walmart-áruházak vevői azzal fenyegetőznek, hogy bojkottálni fogják a boltokat, ha azok nem vesznek vissza a hangosbemondón és a videóképernyőkön egyre gyakrabban megjelenő reklámokból – írja a Sun brit lap amerikai kiadása. A vevőket elsősorban az bosszantja, hogy az önkiszolgáló pénztárgépek képernyői is részben reklámfelületként üzemelnek.

A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages
A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages

 

„Egy újabb ok, hogy ne menjek a Walmart áruházaiba” – posztolta egy bosszús vevő a korábban Twitterként, most már X néven működő közösségi platfromon. „Ez csak egy új módja annak, hogy a vásárlót még jobban felidegesítsék” – írta egy másik. Egy további vevőnek az a véleménye, hogy az áruházlánc a rövid távú haszon érdekében feláldozza azt a nyugodt vásárlási élményt, ami visszahozhatja a boltjaiba a fogyasztókat. 

A vállalat egyelőre nem ért egyet a bírálatokkal. Ryan Mayward, a Walmart kiskereskedelmi médiáért felelős vezetője a CNBC-nek azt mondta, a vállalat áruházaiban megforduló tömeg akkora nézőközönséget k nap mint nap, mintha az amerikaifoci-bajnokság döntője, azaz a Super Bowl szünetében  sugároznának hirdetéseket. (A Super Bowl a világ egyik legnagyobb sporteseménye, a szünetben világsztárok adnak koncertet a nagyvállalatok pedig dollármilliárdokért mutatják be reklámfilmjeiket, amelyek gyakran kifejezetten erre az eseményre készülnek.) 

Tárt karokkal várják a hirdetőket

A Walmart külön hirdetési piacteret üzemeltet, amelyen a vállalatok megtudhatják, milyen reklámlehetőségeik vannak. A boltlánc ígérete szerint a reklámok akkor kerülnek a vevő elé a boltokban, amikor az éppen „vásárlói üzemmódban” van. 

„A Walmart úttörőként ajánlja a digitális reklámok új lehetőségeit. Visszajelzéseket ad a hirdetések hatékonyságáról azzal, hogy a forgalma alapján meg tudja mutatni, milyen összefüggés van az elhangzott, lejátszott reklámok és a termékek értékesítésének változása között. Izgatottan várjuk az együttműködés az áruházlánccal” – írta a Walmart weboldalán Jeff Green, a The Trade Desk technológiai marketingkommunikációs cég társalapító-vezérigazgatója. „Ez idegesítőnek és utópikusnak hangzik” – áll szemben ezzel a látomással az X egyik falhasználójának véleménye.

Mayward szerint számítottak a vásárlók ellenállására, ezért az új hirdetési módszerereket óvatosan, finoman vezetik be. Magyarán lassan rászoktatják a vevőket, hogy ezentúl úgy kezelik őket, mint valamiféle értékesíthető vagyont, ami felett az áruház rendelkezhet és hasznosíthatja.

Hasonló ez annak a magyarországi áruházláncnak a viselkedéséhez, amelynek reklámszlogenje életre, változásra és szeretetre biztatja a vevőket, miközben senki nem kérte a céget arra, hogy életvezetési tanácsokat adjon. A Wallmart egyébként nem reagált a The Sunnak a vevők manipulálásával kapcsolatos cikkére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG