3p

A világ egyik legnagyobb boltláncát működtető amerikai Walmart vásárlóinak egy része rossz néven veszi, hogy a reklámokat. 

Egyes Walmart-áruházak vevői azzal fenyegetőznek, hogy bojkottálni fogják a boltokat, ha azok nem vesznek vissza a hangosbemondón és a videóképernyőkön egyre gyakrabban megjelenő reklámokból – írja a Sun brit lap amerikai kiadása. A vevőket elsősorban az bosszantja, hogy az önkiszolgáló pénztárgépek képernyői is részben reklámfelületként üzemelnek.

A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages
A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages

 

„Egy újabb ok, hogy ne menjek a Walmart áruházaiba” – posztolta egy bosszús vevő a korábban Twitterként, most már X néven működő közösségi platfromon. „Ez csak egy új módja annak, hogy a vásárlót még jobban felidegesítsék” – írta egy másik. Egy további vevőnek az a véleménye, hogy az áruházlánc a rövid távú haszon érdekében feláldozza azt a nyugodt vásárlási élményt, ami visszahozhatja a boltjaiba a fogyasztókat. 

A vállalat egyelőre nem ért egyet a bírálatokkal. Ryan Mayward, a Walmart kiskereskedelmi médiáért felelős vezetője a CNBC-nek azt mondta, a vállalat áruházaiban megforduló tömeg akkora nézőközönséget k nap mint nap, mintha az amerikaifoci-bajnokság döntője, azaz a Super Bowl szünetében  sugároznának hirdetéseket. (A Super Bowl a világ egyik legnagyobb sporteseménye, a szünetben világsztárok adnak koncertet a nagyvállalatok pedig dollármilliárdokért mutatják be reklámfilmjeiket, amelyek gyakran kifejezetten erre az eseményre készülnek.) 

Tárt karokkal várják a hirdetőket

A Walmart külön hirdetési piacteret üzemeltet, amelyen a vállalatok megtudhatják, milyen reklámlehetőségeik vannak. A boltlánc ígérete szerint a reklámok akkor kerülnek a vevő elé a boltokban, amikor az éppen „vásárlói üzemmódban” van. 

„A Walmart úttörőként ajánlja a digitális reklámok új lehetőségeit. Visszajelzéseket ad a hirdetések hatékonyságáról azzal, hogy a forgalma alapján meg tudja mutatni, milyen összefüggés van az elhangzott, lejátszott reklámok és a termékek értékesítésének változása között. Izgatottan várjuk az együttműködés az áruházlánccal” – írta a Walmart weboldalán Jeff Green, a The Trade Desk technológiai marketingkommunikációs cég társalapító-vezérigazgatója. „Ez idegesítőnek és utópikusnak hangzik” – áll szemben ezzel a látomással az X egyik falhasználójának véleménye.

Mayward szerint számítottak a vásárlók ellenállására, ezért az új hirdetési módszerereket óvatosan, finoman vezetik be. Magyarán lassan rászoktatják a vevőket, hogy ezentúl úgy kezelik őket, mint valamiféle értékesíthető vagyont, ami felett az áruház rendelkezhet és hasznosíthatja.

Hasonló ez annak a magyarországi áruházláncnak a viselkedéséhez, amelynek reklámszlogenje életre, változásra és szeretetre biztatja a vevőket, miközben senki nem kérte a céget arra, hogy életvezetési tanácsokat adjon. A Wallmart egyébként nem reagált a The Sunnak a vevők manipulálásával kapcsolatos cikkére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG