3p

A világ egyik legnagyobb boltláncát működtető amerikai Walmart vásárlóinak egy része rossz néven veszi, hogy a reklámokat. 

Egyes Walmart-áruházak vevői azzal fenyegetőznek, hogy bojkottálni fogják a boltokat, ha azok nem vesznek vissza a hangosbemondón és a videóképernyőkön egyre gyakrabban megjelenő reklámokból – írja a Sun brit lap amerikai kiadása. A vevőket elsősorban az bosszantja, hogy az önkiszolgáló pénztárgépek képernyői is részben reklámfelületként üzemelnek.

A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages
A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart. Pénztárak az egyik boltban. Fotó: Depositőhotos / Loganimages

 

„Egy újabb ok, hogy ne menjek a Walmart áruházaiba” – posztolta egy bosszús vevő a korábban Twitterként, most már X néven működő közösségi platfromon. „Ez csak egy új módja annak, hogy a vásárlót még jobban felidegesítsék” – írta egy másik. Egy további vevőnek az a véleménye, hogy az áruházlánc a rövid távú haszon érdekében feláldozza azt a nyugodt vásárlási élményt, ami visszahozhatja a boltjaiba a fogyasztókat. 

A vállalat egyelőre nem ért egyet a bírálatokkal. Ryan Mayward, a Walmart kiskereskedelmi médiáért felelős vezetője a CNBC-nek azt mondta, a vállalat áruházaiban megforduló tömeg akkora nézőközönséget k nap mint nap, mintha az amerikaifoci-bajnokság döntője, azaz a Super Bowl szünetében  sugároznának hirdetéseket. (A Super Bowl a világ egyik legnagyobb sporteseménye, a szünetben világsztárok adnak koncertet a nagyvállalatok pedig dollármilliárdokért mutatják be reklámfilmjeiket, amelyek gyakran kifejezetten erre az eseményre készülnek.) 

Tárt karokkal várják a hirdetőket

A Walmart külön hirdetési piacteret üzemeltet, amelyen a vállalatok megtudhatják, milyen reklámlehetőségeik vannak. A boltlánc ígérete szerint a reklámok akkor kerülnek a vevő elé a boltokban, amikor az éppen „vásárlói üzemmódban” van. 

„A Walmart úttörőként ajánlja a digitális reklámok új lehetőségeit. Visszajelzéseket ad a hirdetések hatékonyságáról azzal, hogy a forgalma alapján meg tudja mutatni, milyen összefüggés van az elhangzott, lejátszott reklámok és a termékek értékesítésének változása között. Izgatottan várjuk az együttműködés az áruházlánccal” – írta a Walmart weboldalán Jeff Green, a The Trade Desk technológiai marketingkommunikációs cég társalapító-vezérigazgatója. „Ez idegesítőnek és utópikusnak hangzik” – áll szemben ezzel a látomással az X egyik falhasználójának véleménye.

Mayward szerint számítottak a vásárlók ellenállására, ezért az új hirdetési módszerereket óvatosan, finoman vezetik be. Magyarán lassan rászoktatják a vevőket, hogy ezentúl úgy kezelik őket, mint valamiféle értékesíthető vagyont, ami felett az áruház rendelkezhet és hasznosíthatja.

Hasonló ez annak a magyarországi áruházláncnak a viselkedéséhez, amelynek reklámszlogenje életre, változásra és szeretetre biztatja a vevőket, miközben senki nem kérte a céget arra, hogy életvezetési tanácsokat adjon. A Wallmart egyébként nem reagált a The Sunnak a vevők manipulálásával kapcsolatos cikkére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Töltsd le az 5 éves MySPAR appot – spórolj és nyerd meg az új Peugeot 2008-at!
PR | 2025. október 9. 10:03
Születésnapját ünnepli a MySPAR app, amit már több mint félmillióan használnak nap mint nap. Most a hetente frissülő digitális kuponok többsége akár 30% kedvezményt ad, a nyereményjáték fődíja pedig egy vadonatúj Peugeot 2008!
Vásárló Energiatakarékos hűtők 2025-ben: mennyit spórolhat egy A-osztályos modell?
PR | 2025. október 7. 13:44
A háztartások energiafogyasztásának jelentős részét a folyamatosan üzemelő készülékek adják. Közülük is a hűtőszekrény az, amely a nap 24 órájában működik, így választása hosszú évekre meghatározza a villanyszámlát. 2025-ben az energiahatékonyság már nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább pénzügyi döntés is: egy A-osztályos modell éves szinten tízezreket hagyhat a családi kasszában.
Vásárló Eldobja a „csodafegyverét” a kormány a választásokig? Kizártnak tűnik
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. október 7. 05:37
Már nem csak tavalyhoz képest drágább a nagybevásárlás: két hónap után újra emelkedésnek indultak az élelmiszerárak a hipermarketekben. Az viszont jó hír, hogy az éves drágulás tempója legalább egy kicsit újra lassult. Elképzelhetetlennek tűnik az árrésstop november végi kivezetése a Privátbankár Árkosár legfrissebb eredményei alapján.
Vásárló Ínycsiklandó élmények: hogyan formálják át a gasztronómiai programok a rendezvényeket?
Márkázott tartalom | 2025. október 3. 13:44
A gasztronómiai élmények egyre több embert vonzanak, hiszen nem csupán az ízlelőbimbókat stimulálják, hanem közösségi élményeket és emlékeket is eredményeznek. 
Vásárló Ezekkel a megoldásokkal letisztulttá varázsolhatjuk a otthonunkat
Márkázott tartalom | 2025. október 2. 13:44
Egy gyermekes családban, ahol folyamatosan minden a nappaliban vagy a szoba padlóján hever, nehéz minimalista, elegáns, letisztult otthont létrehozni. De nem kell, hogy a lurkó elvegye a kedvünket, hiszen van pár megoldás, amivel még akkor is sokat tehetünk a rendszerezettségért, ha még van pár évünk, amíg a kicsi felnő. 
Vásárló Étkező különböző stílusban: inspirációk és megoldások otthonodnak
Márkázott tartalom | 2025. október 1. 13:20
Vajon belegondoltál már, mennyire fontos szerepe van az étkezőnek az otthonodban? Ez a hely igazából az a tér, ami valóban összehozza a családot és a barátokat. Legyen szó gyors reggeli szendvicsekről vagy egy hosszú esti vacsoráról, itt történnek a valóban fontos pillanatok.
Vásárló Milyen padló illik igazán otthonába?
Márkázott tartalom | 2025. október 1. 11:40
Amikor új burkolat kerül szóba, az esztétikum mellett a tartósság és a praktikum is döntő szerepet játszik. Egy jól megválasztott padló évtizedekre meghatározhatja az otthon hangulatát, ezért nem mindegy, milyen megoldás mellett döntünk.
Vásárló A parfüm nemcsak egy illat, hanem egy életérzés
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 30. 13:04
Egy illat, amit reggelente magunkra fújunk, sokkal többet jelent, minthogy jó illatunk lesz a nap folyamán. A jó parfüm tulajdonképpen létrehoz egy aurát, egy olyan láthatatlan öltözetet, amely sokszor többet mond, mint maga a ruházatunk.
Vásárló 10 spórolási tipp, amit bárki könnyedén bevezethet a mindennapokban
PR | 2025. szeptember 30. 11:11
A spórolás sokaknak egyet jelent a lemondással, pedig valójában apró szokásokról van szó. Ha kicsit tudatosabban figyelünk a mindennapi döntéseinkre, a hónap végén sokkal több pénz maradhat a zsebünkben. Nem kell drasztikus változtatásokat tennünk, elég, ha néhány kisebb lépést fokozatosan beépítünk az életünkbe.
Vásárló Hogyan óvd meg a cicád egészségét?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 30. 09:52
Gondoltál már arra, hogy mennyi apró részletre kell figyelned ahhoz, hogy kis négylábú társad a lehető legjobb környezetben élhessen? 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG