2p

Méretes bírságra számíthat az a gyártó Dél-Koreában, amelyik titokban próbálja csökkenteni termékei megszokott mennyiségét ugyanazért az árért.

A dél-koreai versenyhatóság olyan rendeletet hozott, amelynek alapján jelentős pénzbüntetéssel sújthatja azokat az élelmiszergyártókat, amelyek fű alatt csökkentik termékeik megszokott mennyiségét burkoltan emelve azok árát.

Dél-Korea is lépett
Dél-Korea is lépett
Fotó: Depositphotos
A jelenséget zsugorflációként (angolul shrinkflation) vagy legrammozásként is ismerik a kereskedelemben. Magyarország már lépett ezen a téren, ahogy a franciák is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ki kell táblázni, ha egy termék a korábbinál kisebb kiszerelésben került a polcokra. 

Koreában Korrekt Kereskedelem Hatóságának hívják a hivatalt, amely megelégelte, hogy ezt a gyakorlatot titokban végzik a gyártók és a kiskereskedők. Inkorrektnek, a fogyasztók becsapásának tartják, ezért úgy döntöttek, hogy ideje odacsapni. A feldolgozott élelmiszerek és a sampontól a tisztítószereken át a vécépapírig a háztartási cikkeket gyártók körében mindennapossá vált a zsugorfláció. Ezért három hónapos próbaidő után bevezetik azt a szabályt, hogy amelyik gyártó nem tünteti fel a megszokott mennyiséghez képest zsugorított termékén ezt a változtatást három hónapon át, arra első körben öt-, a másodikban, ha nem változtat a viselkedésén, tízmillió von bírságot szabnak ki. Ez 1,33, illetve 2,66 millió forintnak felel meg.

Árfolyam

A változás célja, hogy megelőzzük azokat a helyzeteket, amikor a cégek csökkentik a súlyát vagy rontják a minőségét termékeiknek a korábban megszokott standardokhoz képest anélkül, hogy erről megfelelően tájékoztatnák fogyasztókat – derült ki a hivatal állásfoglalásából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG