A dél-koreai versenyhatóság olyan rendeletet hozott, amelynek alapján jelentős pénzbüntetéssel sújthatja azokat az élelmiszergyártókat, amelyek fű alatt csökkentik termékeik megszokott mennyiségét burkoltan emelve azok árát.
A jelenséget zsugorflációként (angolul shrinkflation) vagy legrammozásként is ismerik a kereskedelemben. Magyarország már lépett ezen a téren, ahogy a franciák is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ki kell táblázni, ha egy termék a korábbinál kisebb kiszerelésben került a polcokra.
Koreában Korrekt Kereskedelem Hatóságának hívják a hivatalt, amely megelégelte, hogy ezt a gyakorlatot titokban végzik a gyártók és a kiskereskedők. Inkorrektnek, a fogyasztók becsapásának tartják, ezért úgy döntöttek, hogy ideje odacsapni. A feldolgozott élelmiszerek és a sampontól a tisztítószereken át a vécépapírig a háztartási cikkeket gyártók körében mindennapossá vált a zsugorfláció. Ezért három hónapos próbaidő után bevezetik azt a szabályt, hogy amelyik gyártó nem tünteti fel a megszokott mennyiséghez képest zsugorított termékén ezt a változtatást három hónapon át, arra első körben öt-, a másodikban, ha nem változtat a viselkedésén, tízmillió von bírságot szabnak ki. Ez 1,33, illetve 2,66 millió forintnak felel meg.
A változás célja, hogy megelőzzük azokat a helyzeteket, amikor a cégek csökkentik a súlyát vagy rontják a minőségét termékeiknek a korábban megszokott standardokhoz képest anélkül, hogy erről megfelelően tájékoztatnák fogyasztókat – derült ki a hivatal állásfoglalásából.