Nemrég indult az eddigi leghosszabb járat, Londonból az ausztráliai Perthbe, menetideje 17 óra, pontosabban gurulással és kiszállásra várakozással 18, egy az eddigiektől nem sokban eltérő gépen. A legfőbb probléma eddig az volt ezekkel a nagyon hosszú járatokkal, hogy ekkora utat nagy kínlódás megtenni egy átlagos gépen, ezért előrelépni csak akkor lehet (persze amíg nem lesz újra hangsebesség fölötti repülés), hogy ha az eddigieknél kényelmesebb repülőgépet készítenek az ilyen utakra.
Sokkal kényelmesebb
Nos, ez most úgy tűnik, sikerült. Az Airbus kifejezetten a különösen hosszú utakra fejlesztette ki a 350-900ULR típust, amely 18 ezer kilométert tud megtenni leszállás nélkül, a New York-Szingapúr távolság 15 500 km, a menetidő 19-20 óra lesz, a járatot a Singapore Airlines fogja üzemeltetni. Ekkora utazáshoz sokkal kellemesebb körülmények kellenek, mint az eddigi járatokon, és úgy tűnik, ezeket meg is teremtették.
A gép belseje nem csőre hasonlít, hanem sokkal inkább egymástól valamelyest elválasztott termekre, szobákra, majdnem függőleges fallal az ablakok oldalán, és a megszokottnál magasabb mennyezettel. A gép sokkal halkabb: egyrészt a motorok zaja sokkal kevésbé hallatszik be, másrészt a szellőztetőrendszer is sokkal diszkrétebb. Mindemellett a gépre méretes panorámaablakok kerülnek, amin az ablaknál ülők úgy nézhetnek ki, mint a egy vonaton, de elég nagyok ahhoz is, hogy a többi utas is kinézzen anélkül, hogy zavarná az ablaknál ülőket.
Útvonal
Ha az út egy végtelen éjszakában zajlik, ez nem sokat segít, de ha világos van, van mit nézni, látványos útvonalon halad a légijármű. Miután az Északi-sark fölött áthalad, télen az út nagy része az éjszakában zajlik, nyáron jórészt nappali fényben. A gép áthalad Grönland északnyugati része fölött, majd jön maga az Északi-sark, a túloldalon pedig Szibéria és Tibet, mielőtt a gép az Indokínai-félsziget fölé ér.
Ár/érték arány
A járaton kétféle osztály lesz: a business mellett egy kibővített economy, így minden hely jóval kényelmesebb a szokványos járatokénál. Az ár így nem lesz kifejezetten olcsó, de ez nem is cél: aki fapados áron akar utazni, átszállással továbbra is megteheti. A járat azokra az utasokra koncentrál, akiknek fontos az időtényező, de nem aranyáron. Korábban ezen a vonalon volt már megszakítás nélküli járat, csak business helyekkel, de az nem volt gazdaságos.