A fizikai diszkontáruházak lesznek a nyertesei annak, hogy az emberek jobban odafigyelnek a pénztárcájukra, amikor bevásárolnak – írta a European Supermarket Magazine az IGD piackutató cég felmérését idézve. Világszinten 217 milliárd dollárral növekedhet a forgalmuk 2024 és 2029 között. Ezen belül jellegzetes példa az Egyesült Királyság, ahol a két évszám között több mint 19 százalékos növekedés várható. Ennek eredményeként a diszkontáruházak piaci részesedése a teljes kiskereskedelmen belül 16,6 százalékra nő. Európa lesz a diszkontok hazája: az öreg kontinensen lesz a 14 legnagyobb diszkontrészesedéssel rendelkező ország.
Ebben a régióban 23 százalék lesz a diszkontáruházak részesedése a kiskereskedelmen belül 2029-ben – jósolja az IGD. A piackutatók kiemelik Kelet-Közép-Európát és Portugáliát mint olyan térségeket, amelyeken tarolhat ez a fajta értékesítési forma az évtized végéig. A diszkontok a világpiacot is meghódítják, új helyi, regionális cégek jelennek majd meg. Az IGD szakemberei szerint ezt a tendenciát nem hagyhatják figyelmen kívül azok a cégek, amelyeknek közük van a kiskereskedelemhez. Az ellenfeleknek, a nagyáruházaknak és az e-kereskedőknek reagálniuk kell majd a diszkontok előretörésére.
A piackutató cég tanulmányának további megállapítása – ami összhangban van az előbbiekkel –, hogy a vásárlóknak egyre fontosabb, hogy mennyiért kapják meg az árut, amit megszoktak. Ennek eredménye, hogy Ázsiát kivéve minden kontinensen növekedni fog a diszkontok piaci részesedése a kiskereskedelemben. Ugyanakkor Kanada lesz az egyetlen piac, ahol részesedésük meghaladja a 15 százalékot 2029-ben. Ami a cégeket illeti, továbbra is az Aldi és a Lidl lesz az ágazat két domináns áruházlánca. Együttes árbevételük 2029-ben elérheti a 320 milliárd dollárt 2029-ben. Ezzel akkor a diszkontpiac 34 százalékát foglalhatják el. Az említett növekedést öt év alatt a Lidl, az Aldi és 18 másik cég fogja elérni az IGD szerint