2p

Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.

A fizikai diszkontáruházak lesznek a nyertesei annak, hogy az emberek jobban odafigyelnek a pénztárcájukra, amikor bevásárolnak – írta a European Supermarket Magazine az IGD piackutató cég felmérését idézve. Világszinten 217 milliárd dollárral növekedhet a forgalmuk 2024 és 2029 között. Ezen belül jellegzetes példa az Egyesült Királyság, ahol a két évszám között több mint 19 százalékos növekedés várható. Ennek eredményeként a diszkontáruházak piaci részesedése a teljes kiskereskedelmen belül 16,6 százalékra nő. Európa lesz a diszkontok hazája: az öreg kontinensen lesz a 14 legnagyobb diszkontrészesedéssel rendelkező ország.

Ebben a régióban 23 százalék lesz a diszkontáruházak részesedése a kiskereskedelmen belül 2029-ben – jósolja az IGD. A piackutatók kiemelik Kelet-Közép-Európát és Portugáliát mint olyan térségeket, amelyeken tarolhat ez a fajta értékesítési forma az évtized végéig. A diszkontok a világpiacot is meghódítják, új helyi, regionális cégek jelennek majd meg. Az IGD szakemberei szerint ezt a tendenciát nem hagyhatják figyelmen kívül azok a cégek, amelyeknek közük van a kiskereskedelemhez. Az ellenfeleknek, a nagyáruházaknak és az e-kereskedőknek reagálniuk kell majd a diszkontok előretörésére.

A piackutató cég tanulmányának további megállapítása – ami összhangban van az előbbiekkel –, hogy a vásárlóknak egyre fontosabb, hogy mennyiért kapják meg az árut, amit megszoktak. Ennek eredménye, hogy Ázsiát kivéve minden kontinensen növekedni fog a diszkontok piaci részesedése a kiskereskedelemben. Ugyanakkor Kanada lesz az egyetlen piac, ahol részesedésük meghaladja a 15 százalékot 2029-ben. Ami a cégeket illeti, továbbra is az Aldi és a Lidl lesz az ágazat két domináns áruházlánca. Együttes árbevételük 2029-ben elérheti a 320 milliárd dollárt 2029-ben. Ezzel akkor a diszkontpiac 34 százalékát foglalhatják el. Az említett növekedést öt év alatt a Lidl, az Aldi és 18 másik cég fogja elérni az IGD szerint 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG