Túlterhelés
Korábban már azon lamentáltunk, hogy miért kell a metróvonal teljes hosszában buszokat járatni hétvégén, ami különösen a nagy lakosságszámú és a repülőtéri utasforgalmat is bonyolító déli szakaszon megterhelő. Akárhány busz indul, mind tömött, ezt a forgalmat csak villamos vagy metró bírja, miért nem elég akkor ezt csinálni, amikor a metróvonal adott szakaszára kerül sor? Ráadásul így értelmetlenül sok buszra és sofőrre is szükség van egyszerre, nyáron pedig végleg tragikussá vált az egész, mivel a buszok többségén nem működött megfelelően a hűtés, de az ablakokat sem lehetett kinyitni.
Az esték rendben vannak
Nos, az okokat egy egész jól felépített, átlátható weboldalon olvashatjuk, ahol a metrófelújítás minden lényeges részletéről olvasni lehet, ezért dicséret illeti a szervezőket. A lapon megmagyarázzak, hogy az esti üzemszünetet az indokolja, hogy a Kőér utcai telepről szállítják a fontosabb gépeket, eszközöket, sőt, a 110 méteres sínszálakat is, márpedig a telep a metró déli végén van, a felújítás az északin zajlik. A szállítás a metró alagútjában történik, szigorú biztonsági előírásokkal, ehhez kell a megfelelő idő este 9-től a hajnali nyitásig. Ez elfogadható magyarázat, az estékkel nincs is gond, 9 után már nem utaznak olyan sokan.
A hétvégéket meghagyhatták volna
A hétvégét illetően viszont az a magyarázat, hogy ilyenkor az egész szakaszon dolgoznak, azért, hogy ne akkor kelljen, amikor majd az adott szakaszra sor kerül. Nyilván úgy gondolták, hogy a hétvégék nem olyan lényegesek, mint a hétköznapok, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy jobb lenne, ha egy-egy szakasz felújítása tartana valamivel tovább, mintha az egész vonalon egy vagy több évig horrorisztikus hétvégi utazásra kényszerülnének az utasok.