2p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Megállíthatatlanul dübörög az online kereskedelem, az első félévben 18 százalékkal költöttünk több pénzt internetes vásárlások során.

A teljes hazai online kiskereskedelmi szektor tranzakciós eredménye a harmadával, árbevétele pedig 15 milliárd forinttal nőtt a második negyedévben. Az első félévben pedig 18 százalékkal, 131 milliárd forintra nőttek a bevételek, közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu a Privátbankár.hu-val.

A sikeres vásárlások egyébként nagyban függenek attól, hogy milyen reklámstratégiát követ egy-egy online áruház, jelenleg minden 100 látogatóból csupán kettő vesz is valamit az adott platformon. A legerősebb ebben a számítástechnika jár, a legkevesebbet az otthon- illetve kertépítészeti termékekből vásároljuk a számítógép segítségével.

Kütyüre és tévére szórjuk a pénzt

Az év során több jelentős sporteseményen is szurkolhattunk, ezek pedig jó hatással vannak az online vásárlásokra is. A szórakoztató elektronika volt a legnépszerűbb termékkör a vásárlók körében, a második negyedév bevételének mintegy háromnegyede innen származott. A nagyobb értékű vásárlások mellett a kisebb, egyszeri tételek száma is nőtt, ennek köszönhetően egy vásárló átlagosan 11 200 forintért vásárolt online, ez az érték tavaly még 10 ezer forint volt.

Forrás: GKI Digital

Reklám nélkül esélytelen

Az internetes vásárlás népszerűségének erősödésével egyre nagyobb a nyomás a webáruházakon, hogy különböző marketingfogásokkal csalogassák magukhoz a vásárlókat. A fokozódó kínálat- és árverseny miatt, a ”felszínen maradás” minden korábbinál jobban függ a megfelelő mennyiségű és minőségű marketing aktivitástól, a cégek kétharmada egy előzetesen lefektetett marketingstratégia mentén működik.

Forrás: GKI Digital

Átlagosan négyféle eszközt használnak a reklámozásra, rendkívül népszerűek az árösszehasonlító oldalak, mivel ezekkel az újonnan alapított, kis cégeknek is van lehetősége a „bemutatkozásra”. Emellett egyre többet fordítanak a webshopok különböző keresőoldalak hirdetéseire, akciós kampányokra, illetve most már egyre többen használják a Facebookot hirdetési felületként. Jelenleg a magyarországi kereskedők több, mint háromnegyedének van közösségi oldala.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
Vásárló Kiverheti a biztosítékot a jövő élelmiszere kormányzati szinteken is
Buksza blog | 2025. május 20. 09:38
Mi a helyzet a megmentőnek gondolt rovaralapú élelmiszerekkel? A politikának van róla véleménye, nem is akármilyen. Emellett persze a tudománynak is. 
Vásárló Sokat hozott a konyhára a Guinness és a Johnnie Walker
Privátbankár.hu | 2025. május 19. 11:38
Nőtt a Diageo brit szeszipari cég negyedéves árbevétele.
Vásárló Csak ámulunk-bámulunk, mi történhet a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. május 19. 10:22
Meglehet, hogy kedden is ugyannyiért tankolhatunk, mint hétfőn.
Vásárló Itt van az újabb árrésstop – már nem csak élelmiszerekre
Privátbankár.hu | 2025. május 19. 08:44
Az állami intézkedés hétfőtől a háztartási cikkekre is kiterjed.
Vásárló Érdemes várni a tankolással, vagy tovább drágul az üzemanyag? Itt a friss elemzés
Privátbankár.hu | 2025. május 17. 12:20
Emelkedtek az üzemanyagárak az utóbbi másfél hétben – de meddig tart még ez a trend?
Vásárló Munkaruhákkal is építhetjük a céges imázsunkat
Márkázott tartalom | 2025. május 17. 10:30
Míg régebben a munkaruhák nem túl dizájnos és nem is igazán praktikus öltözetnek számítottak, addig ma már egyszerre trendik, kényelmesek, és természetesen az eredeti funkciójukat is betöltik.  
Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG