3p

Ahhoz, hogy egy cég vagy vállalkozás elég bevételre tegyen szert, nélkülözhetetlen, hogy az értékesítési folyamat hatékony és gördülékeny legyen. Ez pedig sok esetben azon múlik, hogy a cég alkalmazásában vagy megbízásában álló értékesítő mennyire hatékonyan végzi a munkáját.

Folyamatosan frissülő értékesítői állások megtalálhatóak az Állásóriás állásközvetítő portálon, de mielőtt nagy lelkesen jelentkeznénk valamelyik hirdetésre, nem árt tisztában lenni azzal, hogy ezt a munkát hogyan végezhetjük jól, vagy – ha már korábban is dolgoztunk benne, akkor – jobban, mint eddig.

A mostani cikkünkben ehhez kívánunk néhány hasznos tippet, tanácsot adni. Így mindenképpen érdemes velünk tartania azoknak, akik számára épp aktuális ez a téma, és szeretnének kimagasló teljesítményt nyújtani az értékesítői szakmában.

Fejlesszük a kommunikációs képességeinket!

Értékesítőként lényegében azzal keressük a pénzt, hogy képesek vagyunk hatékonyan beszélni az adott cégről, illetve az általa kínált termékekről, szolgáltatásokról. Amellett pedig, hogy be tudjuk mutatni őket, képesek vagyunk arra is, hogy válaszoljunk az ügyfelek, vásárlók által feltett kérdésekre.

Nagyon fontos azonban, hogy ez egy kellemes beszélgetés közepette történjen meg, ne pedig egy egyirányú monológot folytassunk. Talán nem is gondolnánk, de borzasztó nagy jelentősége van annak, hogy ne csak válaszoljunk, hanem mi is feltegyünk kérdéseket, elvégre az érdeklődők céljának, motivációinak vagy adott esetben kifogásainak feltérképezése is az értékesítői munka része.

Tanuljunk meg figyelmesen hallgatni!

Sokan tisztában vannak azzal, hogy az értékesítői szakmában fontos a beszéd, azt azonban csak kevesen tudják, hogy ebben a munkakörben nem csak beszélni – azaz válaszolni és kérdezni – kell tudni, hanem hallgatni is.

A hallgatás aranyat ér – tartja a mondás, ami az értékesítőkre fokozottan igaz. Ha ugyanis nem hallgatjuk végig az érdeklődőket, mindig a szavukba vágunk, és mi akarunk beszélni helyettük, akkor könnyen elveszíthetjük őket. Ugyanez igaz akkor is, ha ugyan végighallgatjuk azt, amit mondanak, de nem figyelünk eléggé rájuk.

Dolgozzunk az önbizalmunkon!

Mindemellett pedig az is nagyon fontos, hogy a potenciális ügyfelekkel, vásárlókkal folyatott beszélgetésekbe kedvesen, de határozottan, lendületesen menjünk bele, és képesek legyünk vezetni, illetve témánál tartani a kommunikációt. Ehhez elengedhetetlen, hogy fejlesszük az önbizalmunkat.

Látható tehát, hogy sok mindent megtehetünk annak érdekében, hogy fejlődjünk, és jobban, ügyesebben végezzük a munkánkat. Ha van értékesítői vénánk, az óriási előny, hiszen akkor sok mindent ösztönösen, mondhatni zsigerből csinálunk, vagy épp nem csinálunk, ez azonban még kevés ahhoz, hogy kimagasló sikereket érjünk el.

Ha viszont valaki megfogadja az általunk adott tanácsokat, és beépíti azokat a munkájába, akkor garantált lesz a sikere!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG