Folyamatosan frissülő értékesítői állások megtalálhatóak az Állásóriás állásközvetítő portálon, de mielőtt nagy lelkesen jelentkeznénk valamelyik hirdetésre, nem árt tisztában lenni azzal, hogy ezt a munkát hogyan végezhetjük jól, vagy – ha már korábban is dolgoztunk benne, akkor – jobban, mint eddig.
A mostani cikkünkben ehhez kívánunk néhány hasznos tippet, tanácsot adni. Így mindenképpen érdemes velünk tartania azoknak, akik számára épp aktuális ez a téma, és szeretnének kimagasló teljesítményt nyújtani az értékesítői szakmában.
Fejlesszük a kommunikációs képességeinket!
Értékesítőként lényegében azzal keressük a pénzt, hogy képesek vagyunk hatékonyan beszélni az adott cégről, illetve az általa kínált termékekről, szolgáltatásokról. Amellett pedig, hogy be tudjuk mutatni őket, képesek vagyunk arra is, hogy válaszoljunk az ügyfelek, vásárlók által feltett kérdésekre.
Nagyon fontos azonban, hogy ez egy kellemes beszélgetés közepette történjen meg, ne pedig egy egyirányú monológot folytassunk. Talán nem is gondolnánk, de borzasztó nagy jelentősége van annak, hogy ne csak válaszoljunk, hanem mi is feltegyünk kérdéseket, elvégre az érdeklődők céljának, motivációinak vagy adott esetben kifogásainak feltérképezése is az értékesítői munka része.
Tanuljunk meg figyelmesen hallgatni!
Sokan tisztában vannak azzal, hogy az értékesítői szakmában fontos a beszéd, azt azonban csak kevesen tudják, hogy ebben a munkakörben nem csak beszélni – azaz válaszolni és kérdezni – kell tudni, hanem hallgatni is.
A hallgatás aranyat ér – tartja a mondás, ami az értékesítőkre fokozottan igaz. Ha ugyanis nem hallgatjuk végig az érdeklődőket, mindig a szavukba vágunk, és mi akarunk beszélni helyettük, akkor könnyen elveszíthetjük őket. Ugyanez igaz akkor is, ha ugyan végighallgatjuk azt, amit mondanak, de nem figyelünk eléggé rájuk.
Dolgozzunk az önbizalmunkon!
Mindemellett pedig az is nagyon fontos, hogy a potenciális ügyfelekkel, vásárlókkal folyatott beszélgetésekbe kedvesen, de határozottan, lendületesen menjünk bele, és képesek legyünk vezetni, illetve témánál tartani a kommunikációt. Ehhez elengedhetetlen, hogy fejlesszük az önbizalmunkat.
Látható tehát, hogy sok mindent megtehetünk annak érdekében, hogy fejlődjünk, és jobban, ügyesebben végezzük a munkánkat. Ha van értékesítői vénánk, az óriási előny, hiszen akkor sok mindent ösztönösen, mondhatni zsigerből csinálunk, vagy épp nem csinálunk, ez azonban még kevés ahhoz, hogy kimagasló sikereket érjünk el.
Ha viszont valaki megfogadja az általunk adott tanácsokat, és beépíti azokat a munkájába, akkor garantált lesz a sikere!