1p
Novemberben immár negyedik alkalommal rendezték meg a Hong Kong International Wine&Spirit Fairt, mely Ázsia legnagyobb és legjelentősebb borkiállítása. Hazánk a kezdetektől jelen van az eseményen, a Kínába és Hong Kongba irányuló borexport már az európai exportpiacunkat is meghaladja.

A vásár 934 egyéni kiállítóval és megközelítőleg 40.000 látogatóval 40 százalékos növekedést ért el, és ezzel minden korábbi rekordot megdöntött, ami jól mutatja a távol-keleti borkereskedelem virágzó helyzetét. Az előző évhez képest a szárazföldi Kínából érkező látogatók száma 86 százalékkal haladta meg az előző évit, ami Hong Kong kiemelt szerepét is jelzi a térség borkereskedelmében.

A közösségi stand mellett, a közös „Wines of Hungary” arculat alatt jelent meg a magyar csúcsborokat importáló Wiseville International Ltd is, így a nemzeti standon összesen 38 termelő több mint 100 féle bora volt kóstolható. A magyar borok iránt kiemelkedő érdeklődés volt tapasztalható a szomszédos spanyol és portugál nemzeti standokkal összehasonlítva is. A háromnapos rendezvény során a hazai kiállítók gyakorlatilag megállás nélkül kóstoltatták boraikat és ismertették a hazai borvidékek és jellegzetes fajták sajátosságait.

A kiállítás ideje alatt hazánk két alkalommal kapott lehetőséget vezetett kóstoló megtartására, melynek moderálására a HITA Gál Helgát, a Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadóját kérte fel. A magyarországi borrégiókat átölelő kóstolón a résztvevő vállalatok képviselői mellett Heimann Zoltán, Takler András és Konyári János borászok személyesen mutatták be boraikat.

A Hong Kong-i magyar megjelenés záróeseménye a patinás ChinaClub-ban megrendezett borvacsora volt, melyen a kantoni konyha kilenc hagyományos fogásához párosított magyar borokat kóstolhattak a meghívott vendégek, köztük a helyi vezető szaklapok főszerkesztői, újságírói, a Hong Kong-i kormány és a külföldi diplomáciai testületek prominens képviselői, valamint a főszervező importőrcég ügyfelei.

A kiállítás sikerének és a várható üzleti eredmények tükrében elmondható, hogy Hong Kong továbbra is Ázsia egyik legfontosabb borkereskedelmi igazodási pontja és központja, mely státuszát a borokra kiszabott importvámok 2008. évi teljes eltörlésével többszörösen megerősítette, így a magyar borok külpiaci promóciójának is egyik kiemelt célpontja marad a távol-keleti térségben. A

Hong Kongba irányuló magyar borexport értéke az elmúlt két évben 220 százalék növekedést ért el, míg a szárazföldi Kínába irányuló kivitel az elmúlt három évben évente 300 százalékot nőtt. A két relációba irányuló magyar borexport immáron néhány hagyományosabbnak mondható európai exportpiacunkat is meghaladja, ellensúlyozva ezzel a válság okozta európai értékesítési nehézségeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG