1p
Novemberben immár negyedik alkalommal rendezték meg a Hong Kong International Wine&Spirit Fairt, mely Ázsia legnagyobb és legjelentősebb borkiállítása. Hazánk a kezdetektől jelen van az eseményen, a Kínába és Hong Kongba irányuló borexport már az európai exportpiacunkat is meghaladja.

A vásár 934 egyéni kiállítóval és megközelítőleg 40.000 látogatóval 40 százalékos növekedést ért el, és ezzel minden korábbi rekordot megdöntött, ami jól mutatja a távol-keleti borkereskedelem virágzó helyzetét. Az előző évhez képest a szárazföldi Kínából érkező látogatók száma 86 százalékkal haladta meg az előző évit, ami Hong Kong kiemelt szerepét is jelzi a térség borkereskedelmében.

A közösségi stand mellett, a közös „Wines of Hungary” arculat alatt jelent meg a magyar csúcsborokat importáló Wiseville International Ltd is, így a nemzeti standon összesen 38 termelő több mint 100 féle bora volt kóstolható. A magyar borok iránt kiemelkedő érdeklődés volt tapasztalható a szomszédos spanyol és portugál nemzeti standokkal összehasonlítva is. A háromnapos rendezvény során a hazai kiállítók gyakorlatilag megállás nélkül kóstoltatták boraikat és ismertették a hazai borvidékek és jellegzetes fajták sajátosságait.

A kiállítás ideje alatt hazánk két alkalommal kapott lehetőséget vezetett kóstoló megtartására, melynek moderálására a HITA Gál Helgát, a Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadóját kérte fel. A magyarországi borrégiókat átölelő kóstolón a résztvevő vállalatok képviselői mellett Heimann Zoltán, Takler András és Konyári János borászok személyesen mutatták be boraikat.

A Hong Kong-i magyar megjelenés záróeseménye a patinás ChinaClub-ban megrendezett borvacsora volt, melyen a kantoni konyha kilenc hagyományos fogásához párosított magyar borokat kóstolhattak a meghívott vendégek, köztük a helyi vezető szaklapok főszerkesztői, újságírói, a Hong Kong-i kormány és a külföldi diplomáciai testületek prominens képviselői, valamint a főszervező importőrcég ügyfelei.

A kiállítás sikerének és a várható üzleti eredmények tükrében elmondható, hogy Hong Kong továbbra is Ázsia egyik legfontosabb borkereskedelmi igazodási pontja és központja, mely státuszát a borokra kiszabott importvámok 2008. évi teljes eltörlésével többszörösen megerősítette, így a magyar borok külpiaci promóciójának is egyik kiemelt célpontja marad a távol-keleti térségben. A

Hong Kongba irányuló magyar borexport értéke az elmúlt két évben 220 százalék növekedést ért el, míg a szárazföldi Kínába irányuló kivitel az elmúlt három évben évente 300 százalékot nőtt. A két relációba irányuló magyar borexport immáron néhány hagyományosabbnak mondható európai exportpiacunkat is meghaladja, ellensúlyozva ezzel a válság okozta európai értékesítési nehézségeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG