3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online kereskedőknél vásárolt árukkal kapcsolatos megszokott lehetőség, hogy a vásárló egy bizonyos ideig ingyen visszaküldhet ezeket. A boltosoknak azonban messze nincs ingyen ez a szolgáltatás.

Az online vásárolt áru ingyenes visszaküldésének lehetőségével notóriusan visszaélő vásárlók az Egyesült Királyságban idén várhatóan fejenként 1400 font (675 ezer forint) értékű terméket fordítanak vissza az webáruházakba valamilyen kifogással – írta a jelenséget taglaló cikkében a Guardian a visszaküldéssel foglalkozó ZigZag logisztikai vállalt és a Retail Economics piackutató cég adatait idézve.

Árfolyamok és grafikonok

Ezzel ez a vásárlócsoport összesen 6,6 milliárd font - 3181 milliárd forint - árut fordít vissza. A notórius visszaküldők aránya a vásárlókon belül 11 százalék, ám az összes visszaküldött áru évi 27 milliárdos fontos - több mint 13 billió forintos - értékének negyede az ő számlájukra írható. Ahogy az online kiskereskedelem forgalma nőtt az elmúlt években, úgy vált ez a probléma egy súlyosabbá a boltosoknak.

Gyakran a túlrendelés a ludas

Az Egyesült Királyságban az interneten eladott nem élelmiszer termékek ötöde visszakerül a feladóhoz, ami immáron elviselhetetlen szállítási és raktározási kiadással jár. A fiatalabb generációk tagjai „rutinosan” alkalmazzák azokat az online kereskedelemben kipróbálható módszereket, amelyek növelik a visszaküldéseket.

Mivel van a gond?
Mivel van a gond?
Fotó: Pixabay

A legjellemzőbb ezek közül a túlrendelés. Például ugyanazt az árut több színben is kiszállíttatják a megrendelők, hogy aztán azokat, amelyek nem tetszenek vissza küldjék. A Z generáció tagjainak 69 százaléka ismerte el a felmérésben, hogy élt már ezzel a lehetőséggel, míg a 60 felettieknél csak 16 százalék volt ez az arány. Szerencsére jóval kisebb, 16 százalék azok súlya, akik felvették azt a tapló szokást, hogy azért rendelnek árut a divatcikkeket kínáló webáruházakban, hogy az egyszer-kétszer, egy-egy eseményre felvegyék, majd visszaküldjék a feladónak. Ugyanennyien csak egyet pózolni akarnak a közösségi médiában a csini ruciban.

Az ilyenféle notórius visszaküldés felőrölte az online kereskedők türelmét. Elkezdték keresni a módjait annak, hogy az ezzel járó költségeknek legalább egy részét ráhárítsák a vásárlókra. Ez persze azoknak is kiadást fog jelenteni, akik trükközés nélkül küldenek vissza valamilyen terméket. Az Asos divatcég 4 fontot (1928 forint) kér azoktól a visszaküldőktől, akik nem tartanak meg a vásárlásukból legalább 40 fontnyi (19 280 ezer forint) árut. Más vállalatok, amelyeknek fizikai üzleteik is vannak, azt vezették be, hogy ráterhelik a visszaszállítás költségét azokra, akik nem viszik vissza személyesen a boltjaikba a visszaküldésre szánt árut.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Dörömbölnek a villámgyors gyógyszerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 24. 08:58
Egy ideje már nem igaz az Egyesült Államokban, hogy a receptre felírt gyógyszereket csak a gyógyszertárak fehér köpenyes patikusainál lehet beváltani, ám a rituálé megtörését tovább fokozták.
Vásárló Sokkal több automatával indulhat a palackvisszaváltás a közelben
Privátbankár.hu | 2024. október 24. 08:35
A jövőre induló cseh rendszer szabályai szerint minden 50 négyzetméternél nagyobb egységben kell lennie automatának. 
Vásárló Baktérium kerülhetett a McDonald's szendvicseibe Amerikában, sokan megbetegedtek
Privátbankár.hu | 2024. október 23. 08:06
Összesen 49-en fertőződtek meg az Egyesült Államokban, miután a McDonald's étteremiben fogyasztottak. Az amerikai járványügyi központ szerint E.coli baktérium kerülhetett az egyik szendvicsbe. 
Vásárló Kardot rántottak az élelmiszer-vásárlók: van rá egy mód, hogyan lehet móresre tanítani a trükköző cégeket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 22. 15:07
Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 
Vásárló A vásárlók túlnyomó többsége durcás vagy dühöng a boltokban
Buksza blog | 2024. október 21. 15:06
Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.
Vásárló Becentizi árait az Aldi a többi áruházlánc alá: indul a 17 400 forintos művelet
Buksza blog | 2024. október 20. 12:31
Az áruházláncok elkezdték promotálni az év végi ünnepek első nagy fordulójára, a hálaadás idejére tervezett áraikat az Egyesült Államokban. Az ilyenkor szokásos ételek nyersanyagaiban hatalmas a verseny. 
Vásárló Van bármilyen előfizetése? Lesz kiút a "rabságból", miután asztalra csapott a hatóság
Buksza blog | 2024. október 19. 16:11
Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.
Vásárló Kiderült a súlycsökkentő gyógyszerek újabb „súlyos mellékhatása”
Privátbankár.hu | 2024. október 19. 13:47
Az esküvő nagyon sok ember életében borzasztóan fontos esemény, amire akár egy éven át készülnek a menyasszonyok és a vőlegények. Ez alatt jelentősen megváltozhat a testük.
Vásárló Hatékony reklám megfizethető áron? Lehetséges!
Márkázott tartalom | 2024. október 18. 10:43
Egy újonnan alakult cég számára hatalmas kihívás a termékek, szolgáltatások népszerűsítése. Hiszen a legtöbb esetben még nem rendelkeznek akkora bevétellel, hogy költeni tudjanak a hirdetésekre. Ha azonban az emberek nem ismerik a kínálatukat, nem tudnak szert tenni profitra sem. Ebben a pénzügyileg igencsak megterhelő helyzetben lehet kiváló megoldás egy egyszerű, olcsó, de annál eredményesebb reklám: a papír ragasztószalag alkalmazása!
Vásárló Nem könnyű szerencsejáték-függővé válni, de érdemes vigyázni
Natív tartalom | 2024. október 17. 12:44
A következő tényezők nagyban befolyásolják, hogy kiből lesz szerencsejáték-függő: gyenge társas kapcsolatok, a család megtartó erejének hiánya, az alacsony önértékelés és a magány érzése mind közrejátszhatnak abban, ha valaki szerencsejáték-függővé válik – derül ki egy friss kutatásból.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG