3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az online kereskedőknél vásárolt árukkal kapcsolatos megszokott lehetőség, hogy a vásárló egy bizonyos ideig ingyen visszaküldhet ezeket. A boltosoknak azonban messze nincs ingyen ez a szolgáltatás.

Az online vásárolt áru ingyenes visszaküldésének lehetőségével notóriusan visszaélő vásárlók az Egyesült Királyságban idén várhatóan fejenként 1400 font (675 ezer forint) értékű terméket fordítanak vissza az webáruházakba valamilyen kifogással – írta a jelenséget taglaló cikkében a Guardian a visszaküldéssel foglalkozó ZigZag logisztikai vállalt és a Retail Economics piackutató cég adatait idézve.

Árfolyamok és grafikonok

Ezzel ez a vásárlócsoport összesen 6,6 milliárd font - 3181 milliárd forint - árut fordít vissza. A notórius visszaküldők aránya a vásárlókon belül 11 százalék, ám az összes visszaküldött áru évi 27 milliárdos fontos - több mint 13 billió forintos - értékének negyede az ő számlájukra írható. Ahogy az online kiskereskedelem forgalma nőtt az elmúlt években, úgy vált ez a probléma egy súlyosabbá a boltosoknak.

Gyakran a túlrendelés a ludas

Az Egyesült Királyságban az interneten eladott nem élelmiszer termékek ötöde visszakerül a feladóhoz, ami immáron elviselhetetlen szállítási és raktározási kiadással jár. A fiatalabb generációk tagjai „rutinosan” alkalmazzák azokat az online kereskedelemben kipróbálható módszereket, amelyek növelik a visszaküldéseket.

Mivel van a gond?
Mivel van a gond?
Fotó: Pixabay

A legjellemzőbb ezek közül a túlrendelés. Például ugyanazt az árut több színben is kiszállíttatják a megrendelők, hogy aztán azokat, amelyek nem tetszenek vissza küldjék. A Z generáció tagjainak 69 százaléka ismerte el a felmérésben, hogy élt már ezzel a lehetőséggel, míg a 60 felettieknél csak 16 százalék volt ez az arány. Szerencsére jóval kisebb, 16 százalék azok súlya, akik felvették azt a tapló szokást, hogy azért rendelnek árut a divatcikkeket kínáló webáruházakban, hogy az egyszer-kétszer, egy-egy eseményre felvegyék, majd visszaküldjék a feladónak. Ugyanennyien csak egyet pózolni akarnak a közösségi médiában a csini ruciban.

Az ilyenféle notórius visszaküldés felőrölte az online kereskedők türelmét. Elkezdték keresni a módjait annak, hogy az ezzel járó költségeknek legalább egy részét ráhárítsák a vásárlókra. Ez persze azoknak is kiadást fog jelenteni, akik trükközés nélkül küldenek vissza valamilyen terméket. Az Asos divatcég 4 fontot (1928 forint) kér azoktól a visszaküldőktől, akik nem tartanak meg a vásárlásukból legalább 40 fontnyi (19 280 ezer forint) árut. Más vállalatok, amelyeknek fizikai üzleteik is vannak, azt vezették be, hogy ráterhelik a visszaszállítás költségét azokra, akik nem viszik vissza személyesen a boltjaikba a visszaküldésre szánt árut.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG