3p

Az online kereskedőknél vásárolt árukkal kapcsolatos megszokott lehetőség, hogy a vásárló egy bizonyos ideig ingyen visszaküldhet ezeket. A boltosoknak azonban messze nincs ingyen ez a szolgáltatás.

Az online vásárolt áru ingyenes visszaküldésének lehetőségével notóriusan visszaélő vásárlók az Egyesült Királyságban idén várhatóan fejenként 1400 font (675 ezer forint) értékű terméket fordítanak vissza az webáruházakba valamilyen kifogással – írta a jelenséget taglaló cikkében a Guardian a visszaküldéssel foglalkozó ZigZag logisztikai vállalt és a Retail Economics piackutató cég adatait idézve.

Árfolyam

Ezzel ez a vásárlócsoport összesen 6,6 milliárd font - 3181 milliárd forint - árut fordít vissza. A notórius visszaküldők aránya a vásárlókon belül 11 százalék, ám az összes visszaküldött áru évi 27 milliárdos fontos - több mint 13 billió forintos - értékének negyede az ő számlájukra írható. Ahogy az online kiskereskedelem forgalma nőtt az elmúlt években, úgy vált ez a probléma egy súlyosabbá a boltosoknak.

Gyakran a túlrendelés a ludas

Az Egyesült Királyságban az interneten eladott nem élelmiszer termékek ötöde visszakerül a feladóhoz, ami immáron elviselhetetlen szállítási és raktározási kiadással jár. A fiatalabb generációk tagjai „rutinosan” alkalmazzák azokat az online kereskedelemben kipróbálható módszereket, amelyek növelik a visszaküldéseket.

Mivel van a gond?
Mivel van a gond?
Fotó: Pixabay

A legjellemzőbb ezek közül a túlrendelés. Például ugyanazt az árut több színben is kiszállíttatják a megrendelők, hogy aztán azokat, amelyek nem tetszenek vissza küldjék. A Z generáció tagjainak 69 százaléka ismerte el a felmérésben, hogy élt már ezzel a lehetőséggel, míg a 60 felettieknél csak 16 százalék volt ez az arány. Szerencsére jóval kisebb, 16 százalék azok súlya, akik felvették azt a tapló szokást, hogy azért rendelnek árut a divatcikkeket kínáló webáruházakban, hogy az egyszer-kétszer, egy-egy eseményre felvegyék, majd visszaküldjék a feladónak. Ugyanennyien csak egyet pózolni akarnak a közösségi médiában a csini ruciban.

Az ilyenféle notórius visszaküldés felőrölte az online kereskedők türelmét. Elkezdték keresni a módjait annak, hogy az ezzel járó költségeknek legalább egy részét ráhárítsák a vásárlókra. Ez persze azoknak is kiadást fog jelenteni, akik trükközés nélkül küldenek vissza valamilyen terméket. Az Asos divatcég 4 fontot (1928 forint) kér azoktól a visszaküldőktől, akik nem tartanak meg a vásárlásukból legalább 40 fontnyi (19 280 ezer forint) árut. Más vállalatok, amelyeknek fizikai üzleteik is vannak, azt vezették be, hogy ráterhelik a visszaszállítás költségét azokra, akik nem viszik vissza személyesen a boltjaikba a visszaküldésre szánt árut.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG