3p

Az online kereskedőknél vásárolt árukkal kapcsolatos megszokott lehetőség, hogy a vásárló egy bizonyos ideig ingyen visszaküldhet ezeket. A boltosoknak azonban messze nincs ingyen ez a szolgáltatás.

Az online vásárolt áru ingyenes visszaküldésének lehetőségével notóriusan visszaélő vásárlók az Egyesült Királyságban idén várhatóan fejenként 1400 font (675 ezer forint) értékű terméket fordítanak vissza az webáruházakba valamilyen kifogással – írta a jelenséget taglaló cikkében a Guardian a visszaküldéssel foglalkozó ZigZag logisztikai vállalt és a Retail Economics piackutató cég adatait idézve.

Árfolyam

Ezzel ez a vásárlócsoport összesen 6,6 milliárd font - 3181 milliárd forint - árut fordít vissza. A notórius visszaküldők aránya a vásárlókon belül 11 százalék, ám az összes visszaküldött áru évi 27 milliárdos fontos - több mint 13 billió forintos - értékének negyede az ő számlájukra írható. Ahogy az online kiskereskedelem forgalma nőtt az elmúlt években, úgy vált ez a probléma egy súlyosabbá a boltosoknak.

Gyakran a túlrendelés a ludas

Az Egyesült Királyságban az interneten eladott nem élelmiszer termékek ötöde visszakerül a feladóhoz, ami immáron elviselhetetlen szállítási és raktározási kiadással jár. A fiatalabb generációk tagjai „rutinosan” alkalmazzák azokat az online kereskedelemben kipróbálható módszereket, amelyek növelik a visszaküldéseket.

Mivel van a gond?
Mivel van a gond?
Fotó: Pixabay

A legjellemzőbb ezek közül a túlrendelés. Például ugyanazt az árut több színben is kiszállíttatják a megrendelők, hogy aztán azokat, amelyek nem tetszenek vissza küldjék. A Z generáció tagjainak 69 százaléka ismerte el a felmérésben, hogy élt már ezzel a lehetőséggel, míg a 60 felettieknél csak 16 százalék volt ez az arány. Szerencsére jóval kisebb, 16 százalék azok súlya, akik felvették azt a tapló szokást, hogy azért rendelnek árut a divatcikkeket kínáló webáruházakban, hogy az egyszer-kétszer, egy-egy eseményre felvegyék, majd visszaküldjék a feladónak. Ugyanennyien csak egyet pózolni akarnak a közösségi médiában a csini ruciban.

Az ilyenféle notórius visszaküldés felőrölte az online kereskedők türelmét. Elkezdték keresni a módjait annak, hogy az ezzel járó költségeknek legalább egy részét ráhárítsák a vásárlókra. Ez persze azoknak is kiadást fog jelenteni, akik trükközés nélkül küldenek vissza valamilyen terméket. Az Asos divatcég 4 fontot (1928 forint) kér azoktól a visszaküldőktől, akik nem tartanak meg a vásárlásukból legalább 40 fontnyi (19 280 ezer forint) árut. Más vállalatok, amelyeknek fizikai üzleteik is vannak, azt vezették be, hogy ráterhelik a visszaszállítás költségét azokra, akik nem viszik vissza személyesen a boltjaikba a visszaküldésre szánt árut.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG