6p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon egyelőre kevés a megbízható, autókölcsönző-szolgáltatást többször igénybevevő ügyfél, ezért drága még a szolgáltatás. Ugyanakkor Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője szerint hónapról-hónapra erősödik az ügyfélkör. A "sima" autókölcsönzés már kevés, ezért a Sixt hazai első embere szívesebben hívja a céget mobilitás szolgáltatónak.

Privátbankár: Meg lehet élni klasszikus autóbérlésből a magyar piacon?

Dévai Gábor: Elvben igen, ám mi régóta nem csak klasszikus autókölcsönző szolgáltatást nyújtunk, magam jobban is szeretem „mobilitás szolgáltatónak” nevezni a Sixt Magyarországot. A szolgáltatási körbe a „klasszikus” napi bérlésen túl a cégekhez akár egész évre kihelyezett gépjárművek működtetése (egyfajta flottamenedzsment) ugyanúgy hozzátartozik, mint például az autóbérlés sofőrrel szolgáltatás. A Sixt 2014. októberében győzött az Emirates tenderén, s ennek következtében a légitársaság által Magyarországra szállított business és first class vendégeit maximum 1 éves BMW vagy Mercedes limuzinokkal mi szállítjuk magyarországi tartózkodásuk alatt. A szolgáltatási kör hamarosan bővül, hiszen egy másik légitársasággal is folynak az egyeztetések.

Dévai Gábor

P.: Mennyire kifizetődő ilyen szolgáltatást nyújtani?

D.G.: Azt gondolom, messzemenőkig. Az utasok is egyre jobban megszokják, s talán az is kedvező, hogy híre megy a járattal utazó üzletemberek között, így egyre többen keresik – volt már olyan napunk, amikor 27 fuvart kellett megszerveznünk. Ilyenkor természetesen mi is „bérlünk” sofőröket, sőt esetleg autót is, ám az utas ezt nem veszi észre. Ugyancsak az ügyfélélmény erősítése a célja annak is, hogy a reptéri irodánk előtt hostessek fogadják az utasokat, s így már a várakozás idején megkezdődik az adatok online összeírása, a megfelelő autó képek alapján történő kiválasztása, hogy maga a bérlés gyors és hatékony legyen. Ilyen megoldással a csúcsidőszakokban élünk, ilyen lesz például a Forma 1 hete.

P.: Kanyarodjunk vissza a klasszikus autóbérléshez. Más országokhoz képest nálunk viszonylag csekély a lakossági igény, kicsi, autóval gyorsan átjárható ország vagyunk. Van létalapja a gépkocsi-kölcsönzésnek?

D.G.: Való igaz, Nyugat-Európában sokkal többen vezetnek hét közben kicsi, városi autót, s ha a hétvégén a család útra kell, akkor bérelnek egy komolyabb limuzint. Ettől még nagyon messze vagyunk. Ugyanakkor a cégek esetében már sok szempontból működnek ezek a meggondolások. Egyrészt ma már lényegében a 2-3 autós kisvállalkozások is flottaszolgáltatóval szerződnek, hiszen összességében gazdaságosabb, mintha saját maguk vennék meg, szervizelnék a kocsit – arról nem is beszélve, hogy a kereskedőknél nem tudnának olyan árat elérni, mint a kocsikat 10-es tételekben lekötő flotta- vagy épp kölcsönzési szolgáltatók.

A különbséget a két szolgáltatás között szerintem az jelenti, hogy tőlünk eseményekre, kifejezetten rövid távra is lehet autót beszerezni – tehát, ha az anyacég vezetője, vagy épp munkatársa érkezik rövid időre Magyarországra, kézenfekvő, hogy megkeresnek bennünket, hogy a beosztásához megfelelő, új autót használhasson itt tartózkodása alatt. A hosszú távú bérlésben, flottakezelésben is abszolút partnerek tudunk lenni, de arra is van lehetőség, hogy partnereink autóparkját tartsuk rendben.

P.: Mennyire beruházásigényes iparág az autóbérlés?

D.G.: Meglehetősen. Az ügyfelek elvárják, hogy a legmodernebb, fiatal, keveset futott gépkocsikba ülhessenek, ha már bérlésre adják a fejüket. Csak az idén 530 új gépjárművet szereztünk be, nagyjából 2 milliárd forint értékben – ez egy komolyabb lélegzetű beszerzés volt. Ez még növekedhet is, amennyiben az év végén is folytatódik a pozitív tendencia. Azt gondolom, hogy az adatok minket igazolnak: a nem igazán turisztikai csúcsidőszaknak számító első negyedévben 305 millió forintot meghaladó nettó árbevételt realizált a Sixt.

P.: Nyár jön, s ilyenkor megnő a forgalma az autókölcsönzőknek. Milyen az ügyfélkörük?

D.G.: A Sixt egy ismert márka, több mint 100 országban lehet tőlünk vagy partnereinktől autót bérelni. A bérlők közel háromnegyede már az online csatornákon érkezik. Nemzetközi hálózat révén lehetőség van arra is, hogy az egyik országban felvett autót egy másik ország Sixt képviseletén adjuk le – ennek tervezése számottevően könnyebb az online bejelentkezéssel, hiszen megtervezhető az, hogy külföldre vitt autót egy másik bérlő „visszahozza”, így nem kell saját munkatársainknak értük menni. Ezt a módozatot rendszerint a tengerentúli vendégek veszik igénybe, akik több országot is felkeresnek európai körútjuk alatt. Magyarországon az ügyfélkörünk 60-65 százaléka külföldi, a nyári csúcsidőszakban – ilyen például a Forma 1 hétvégéje – már nagyon nehezen tudunk kocsit biztosítani az érdeklődőknek. Évről-évre erősödik a piac, komoly reményeink vannak az idei szezonnal kapcsolatban is.

P.: A klasszikus nyaralóhelyeken, sőt már Magyarországon is megjelent az árversenyt diktáló konkurencia. Mi lehet erre a válasz?

D.G.: Dőreség volna azt állítani, hogy az árverseny nem hat a Sixt áraira, hiszen mindenképp versenyképes díjszabást kell kialakítanunk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az ügyfélélmény legalább annyira fontos. Ezért nálunk nem fordulhat elő, hogy a vendég az általa választott márkájú gépkocsi helyett mást kap, mert azt már „elvitték”, ha ilyenre kényszerülünk valami technikai ok miatt, saját költségünkre magasabb kategóriájú autót kínálunk. De az igazi különbséget akkor érezhetik az ügyfelek, ha történik valami - kiválóan szervizelt, ellenőrzött autóba ülnek be, ahol abban is biztos lehet, hogy probléma esetén bárhol is jár, azonnal szakavatott segítséget kaphat.

P.: Miként bővülhet a hazai (magán) ügyfelek köre?

D.G.: Az átlag magyar számára ma még, elismerem, elérhetetlen az, hogy – miként például anyacégünknél, Németországban – 60-100 euróért tudjon bérelni egy minőségi autót egy hétvégére, de ennek több oka van. Egyrészt Magyarországon rendkívül drága a gépkocsik éves fenntartása (havi adók, nettó értékcsökkenés), illetve a bérleti díj áfája is magas, amit a magán ügyfélkörnek is ki kell fizetnie. A másik oldalt – s ezt is el kell ismerni – egyelőre a bizalmatlanság jelenti. Egyelőre kevés a megbízható, a szolgáltatást többször igénybe vett ügyfél, márpedig így Magyarországon még mindig magas a kockázat. Így viszont egy jelentős ügyfélkörtől elesünk, hiszen az átlagmagyar bankszámláján ritkán van 600-800 ezer forintos fedezet, amelyet kénytelenek vagyunk befoglalni önmagunkat (és autóinkat) védendő egy-egy foglalás során.

Ugyanakkor egyre erősödik a prémium ügyfélkör. Sajnos, hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár az elektromos autós töltőhálózat kiépítése, mint akár Csehországban vagy Lengyelországban, de ennek ellenére a Sixt-nél júliustól már lehetőség lesz a BMW i3 bérlésére is. Reméljük, sok olyan régi-új ügyfelet tudunk magunkhoz csábítani, aki fontolgatja ezen csúcsmodell megvásárlását, ám előtte saját szemével kíván meggyőződni a jármű képességeiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG