6p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Magyarországon egyelőre kevés a megbízható, autókölcsönző-szolgáltatást többször igénybevevő ügyfél, ezért drága még a szolgáltatás. Ugyanakkor Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője szerint hónapról-hónapra erősödik az ügyfélkör. A "sima" autókölcsönzés már kevés, ezért a Sixt hazai első embere szívesebben hívja a céget mobilitás szolgáltatónak.

Privátbankár: Meg lehet élni klasszikus autóbérlésből a magyar piacon?

Dévai Gábor: Elvben igen, ám mi régóta nem csak klasszikus autókölcsönző szolgáltatást nyújtunk, magam jobban is szeretem „mobilitás szolgáltatónak” nevezni a Sixt Magyarországot. A szolgáltatási körbe a „klasszikus” napi bérlésen túl a cégekhez akár egész évre kihelyezett gépjárművek működtetése (egyfajta flottamenedzsment) ugyanúgy hozzátartozik, mint például az autóbérlés sofőrrel szolgáltatás. A Sixt 2014. októberében győzött az Emirates tenderén, s ennek következtében a légitársaság által Magyarországra szállított business és first class vendégeit maximum 1 éves BMW vagy Mercedes limuzinokkal mi szállítjuk magyarországi tartózkodásuk alatt. A szolgáltatási kör hamarosan bővül, hiszen egy másik légitársasággal is folynak az egyeztetések.

Dévai Gábor

P.: Mennyire kifizetődő ilyen szolgáltatást nyújtani?

D.G.: Azt gondolom, messzemenőkig. Az utasok is egyre jobban megszokják, s talán az is kedvező, hogy híre megy a járattal utazó üzletemberek között, így egyre többen keresik – volt már olyan napunk, amikor 27 fuvart kellett megszerveznünk. Ilyenkor természetesen mi is „bérlünk” sofőröket, sőt esetleg autót is, ám az utas ezt nem veszi észre. Ugyancsak az ügyfélélmény erősítése a célja annak is, hogy a reptéri irodánk előtt hostessek fogadják az utasokat, s így már a várakozás idején megkezdődik az adatok online összeírása, a megfelelő autó képek alapján történő kiválasztása, hogy maga a bérlés gyors és hatékony legyen. Ilyen megoldással a csúcsidőszakokban élünk, ilyen lesz például a Forma 1 hete.

P.: Kanyarodjunk vissza a klasszikus autóbérléshez. Más országokhoz képest nálunk viszonylag csekély a lakossági igény, kicsi, autóval gyorsan átjárható ország vagyunk. Van létalapja a gépkocsi-kölcsönzésnek?

D.G.: Való igaz, Nyugat-Európában sokkal többen vezetnek hét közben kicsi, városi autót, s ha a hétvégén a család útra kell, akkor bérelnek egy komolyabb limuzint. Ettől még nagyon messze vagyunk. Ugyanakkor a cégek esetében már sok szempontból működnek ezek a meggondolások. Egyrészt ma már lényegében a 2-3 autós kisvállalkozások is flottaszolgáltatóval szerződnek, hiszen összességében gazdaságosabb, mintha saját maguk vennék meg, szervizelnék a kocsit – arról nem is beszélve, hogy a kereskedőknél nem tudnának olyan árat elérni, mint a kocsikat 10-es tételekben lekötő flotta- vagy épp kölcsönzési szolgáltatók.

A különbséget a két szolgáltatás között szerintem az jelenti, hogy tőlünk eseményekre, kifejezetten rövid távra is lehet autót beszerezni – tehát, ha az anyacég vezetője, vagy épp munkatársa érkezik rövid időre Magyarországra, kézenfekvő, hogy megkeresnek bennünket, hogy a beosztásához megfelelő, új autót használhasson itt tartózkodása alatt. A hosszú távú bérlésben, flottakezelésben is abszolút partnerek tudunk lenni, de arra is van lehetőség, hogy partnereink autóparkját tartsuk rendben.

P.: Mennyire beruházásigényes iparág az autóbérlés?

D.G.: Meglehetősen. Az ügyfelek elvárják, hogy a legmodernebb, fiatal, keveset futott gépkocsikba ülhessenek, ha már bérlésre adják a fejüket. Csak az idén 530 új gépjárművet szereztünk be, nagyjából 2 milliárd forint értékben – ez egy komolyabb lélegzetű beszerzés volt. Ez még növekedhet is, amennyiben az év végén is folytatódik a pozitív tendencia. Azt gondolom, hogy az adatok minket igazolnak: a nem igazán turisztikai csúcsidőszaknak számító első negyedévben 305 millió forintot meghaladó nettó árbevételt realizált a Sixt.

P.: Nyár jön, s ilyenkor megnő a forgalma az autókölcsönzőknek. Milyen az ügyfélkörük?

D.G.: A Sixt egy ismert márka, több mint 100 országban lehet tőlünk vagy partnereinktől autót bérelni. A bérlők közel háromnegyede már az online csatornákon érkezik. Nemzetközi hálózat révén lehetőség van arra is, hogy az egyik országban felvett autót egy másik ország Sixt képviseletén adjuk le – ennek tervezése számottevően könnyebb az online bejelentkezéssel, hiszen megtervezhető az, hogy külföldre vitt autót egy másik bérlő „visszahozza”, így nem kell saját munkatársainknak értük menni. Ezt a módozatot rendszerint a tengerentúli vendégek veszik igénybe, akik több országot is felkeresnek európai körútjuk alatt. Magyarországon az ügyfélkörünk 60-65 százaléka külföldi, a nyári csúcsidőszakban – ilyen például a Forma 1 hétvégéje – már nagyon nehezen tudunk kocsit biztosítani az érdeklődőknek. Évről-évre erősödik a piac, komoly reményeink vannak az idei szezonnal kapcsolatban is.

P.: A klasszikus nyaralóhelyeken, sőt már Magyarországon is megjelent az árversenyt diktáló konkurencia. Mi lehet erre a válasz?

D.G.: Dőreség volna azt állítani, hogy az árverseny nem hat a Sixt áraira, hiszen mindenképp versenyképes díjszabást kell kialakítanunk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az ügyfélélmény legalább annyira fontos. Ezért nálunk nem fordulhat elő, hogy a vendég az általa választott márkájú gépkocsi helyett mást kap, mert azt már „elvitték”, ha ilyenre kényszerülünk valami technikai ok miatt, saját költségünkre magasabb kategóriájú autót kínálunk. De az igazi különbséget akkor érezhetik az ügyfelek, ha történik valami - kiválóan szervizelt, ellenőrzött autóba ülnek be, ahol abban is biztos lehet, hogy probléma esetén bárhol is jár, azonnal szakavatott segítséget kaphat.

P.: Miként bővülhet a hazai (magán) ügyfelek köre?

D.G.: Az átlag magyar számára ma még, elismerem, elérhetetlen az, hogy – miként például anyacégünknél, Németországban – 60-100 euróért tudjon bérelni egy minőségi autót egy hétvégére, de ennek több oka van. Egyrészt Magyarországon rendkívül drága a gépkocsik éves fenntartása (havi adók, nettó értékcsökkenés), illetve a bérleti díj áfája is magas, amit a magán ügyfélkörnek is ki kell fizetnie. A másik oldalt – s ezt is el kell ismerni – egyelőre a bizalmatlanság jelenti. Egyelőre kevés a megbízható, a szolgáltatást többször igénybe vett ügyfél, márpedig így Magyarországon még mindig magas a kockázat. Így viszont egy jelentős ügyfélkörtől elesünk, hiszen az átlagmagyar bankszámláján ritkán van 600-800 ezer forintos fedezet, amelyet kénytelenek vagyunk befoglalni önmagunkat (és autóinkat) védendő egy-egy foglalás során.

Ugyanakkor egyre erősödik a prémium ügyfélkör. Sajnos, hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár az elektromos autós töltőhálózat kiépítése, mint akár Csehországban vagy Lengyelországban, de ennek ellenére a Sixt-nél júliustól már lehetőség lesz a BMW i3 bérlésére is. Reméljük, sok olyan régi-új ügyfelet tudunk magunkhoz csábítani, aki fontolgatja ezen csúcsmodell megvásárlását, ám előtte saját szemével kíván meggyőződni a jármű képességeiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
Vásárló Nem csak akkor érdemes szervizbe menni, ha baj van
Márkázott tartalom | 2025. október 13. 10:09
Sokan csak akkor keresnek autószervizt, amikor már világít a hibajelző, esetleg furcsa hangokat ad ki a motor. Pedig a rendszeres karbantartás nemcsak a hibák megelőzésére jó, de segít abban is, hogy az autó hosszabb távon megbízható maradjon. Egy jól karbantartott jármű ritkábban hagy cserben, kevesebb váratlan költséget okoz, és az utazás is nyugodtabb vele. A szervizbe járás tehát nem csak a műszaki vizsga előtti kapkodásról szólhat, hanem egy tudatos, előrelátó hozzáállásról is.
Vásárló Töltsd le az 5 éves MySPAR appot – spórolj és nyerd meg az új Peugeot 2008-at!
PR | 2025. október 9. 10:03
Születésnapját ünnepli a MySPAR app, amit már több mint félmillióan használnak nap mint nap. Most a hetente frissülő digitális kuponok többsége akár 30% kedvezményt ad, a nyereményjáték fődíja pedig egy vadonatúj Peugeot 2008!
Vásárló Energiatakarékos hűtők 2025-ben: mennyit spórolhat egy A-osztályos modell?
PR | 2025. október 7. 13:44
A háztartások energiafogyasztásának jelentős részét a folyamatosan üzemelő készülékek adják. Közülük is a hűtőszekrény az, amely a nap 24 órájában működik, így választása hosszú évekre meghatározza a villanyszámlát. 2025-ben az energiahatékonyság már nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább pénzügyi döntés is: egy A-osztályos modell éves szinten tízezreket hagyhat a családi kasszában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG