4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok főként az ár, elhelyezkedés, valamint a szállodában és környékén található programlehetőségek alapján választanak belföldi szálláshelyet, ugyanakkor a szolgáltatások minősége és a csillagok száma is fontos számukra – derült ki egy friss kutatásból. Az eredmények alapján főként a közösségi médiából, internetes fórumokból, valamint ismerősök, barátok véleménye alapján tájékozódunk a szállodákról.

Évről-évre bővül a belföldi vendégek száma a hazai szálláshelyeken: a KSH legfrissebb adatai szerint áprilisban a belföldi vendégek száma 2,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 0,9 százalékkal bővült, és meghaladta az 1 milliót.

Fontos az ár, de a csillagok számát is sokan nézik

A Spirit Hotel arra a kérdésre kereste országos, reprezentatív kutatásában a választ, hogy a magyar vendégek milyen alkalmakra, és mely szempontok alapján választanak belföldi szálláshelyet, és mi alapján térnek vissza egy-egy hotelbe.

A szállások kiválasztásakor az ár, az elhelyezkedés és a programkínálat szempontjai lettek dobogósok a Spirit Hotel belföldi utazási szokásokat vizsgáló országos reprezentatív kutatásának eredményei alapján. A megkérdezetteknek ötfokú skálán kellett értékelniük az egyes szempontokat, és az említett ár, elhelyezkedés és programkínálat végeztek 4-esnél jobb átlaggal. Mellettük fontosnak bizonyult még a szobák mérete és felszereltsége (3,9), a medencék és vízfelületek mennyisége (3,8). Kiderült ugyanakkor, hogy a magyarok olyan szempontokra is figyelnek, mint a termálvizes medencék (3,7), a wellness szolgáltatások (3,7), a szálláshely minősítése (3,7) és a gyerekbarát szolgáltatások (3,4).

Belföldi utakra a wellness hétvége a sláger

A kutatás eredményei alapján a legtöbben (29,2%) wellness hétvégére vennének igénybe belföldi szálláshelyet, ezt követi a néhány napos városlátogatás (25,6%). 22 százalék válaszolta, hogy hosszabb, egyhetes üdülésre menne belföldi szálláshelyre. Az idei év szerencsére bővelkedik hosszú hétvégékben, és már most látható, hogy ez a belföldi turizmusra is kedvező hatással van – mondta el Kovács Krisztina, a Spirit Hotel sales és marketing igazgatója.

Fórumok, közösségi média és ismerősök: ők a legfontosabb források

Amikor belföldi szálláshelyet választunk, főként internetes fórumokból, közösségi médiából tájékozódunk (63%), mellettük a barátok, ismerősök véleményére hallgatunk leginkább (62%). Szintén odafigyelünk a szállás honlapjára (40%), valamint a hirdetésekre (22%) és az utazási irodák információit is figyelembe vesszük (14%).

Tiszta szoba

Természetesen az is fontos, hogy melyek azok a tapasztalatok, amelyek miatt egy szálláshelyre visszatérünk. A legtöbben a tisztaságot jelölték meg (86%), de a barátságos személyzetet (73%), az ételek és italok minőségét (62%), valamint a wellness szolgáltatások színvonalát (56%) is fontosnak tartotta a többség.

Mennyit költünk?

A K&H Bank felmérése szerint a magyarok 63 százaléka várhatóan elmegy nyaralni az idén, és átlagosan 194 ezer forintot tervez költeni az utazásra. Ugyanakkor az utazók közel fele 150 ezer forintnál alacsonyabb büdzsét szán a pihenésre. A budapestiek átlagosan többet, 238 ezer forintot terveznek nyaralásra költeni, míg a falvakban élőknél ugyanez 160 ezer forint. Az idén nyaralást tervezők 22 százaléka 50 ezer és 99 ezer forint közötti összeget tud erre fordítani, 19 százalékuk 100-149 ezer forintot. Mindössze 8 százalék az, aki 300 ezer és 499 ezer forint közötti összeget szán a nyaralásra.

Nincs miből

A válaszadók 37 százaléka, azaz 10-ből közel 4-en egyáltalán nem mennek az idén nyaralni. Ennek indokaként 59 százalékuk a pénzhiányt hozta fel, 22 százalékuk viszont az utazásra költendő összegből inkább a megtakarításait növeli. A közleményben megjegyzik, hogy egy évvel korábban a pénz hiánya még sokkal többeknél okozott gondot, tavaly a nyaralást nem tervezők 71 százaléka jelölte meg ezt a választ indokként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG