4p
A magyarok főként az ár, elhelyezkedés, valamint a szállodában és környékén található programlehetőségek alapján választanak belföldi szálláshelyet, ugyanakkor a szolgáltatások minősége és a csillagok száma is fontos számukra – derült ki egy friss kutatásból. Az eredmények alapján főként a közösségi médiából, internetes fórumokból, valamint ismerősök, barátok véleménye alapján tájékozódunk a szállodákról.

Évről-évre bővül a belföldi vendégek száma a hazai szálláshelyeken: a KSH legfrissebb adatai szerint áprilisban a belföldi vendégek száma 2,6, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 0,9 százalékkal bővült, és meghaladta az 1 milliót.

Fontos az ár, de a csillagok számát is sokan nézik

A Spirit Hotel arra a kérdésre kereste országos, reprezentatív kutatásában a választ, hogy a magyar vendégek milyen alkalmakra, és mely szempontok alapján választanak belföldi szálláshelyet, és mi alapján térnek vissza egy-egy hotelbe.

A szállások kiválasztásakor az ár, az elhelyezkedés és a programkínálat szempontjai lettek dobogósok a Spirit Hotel belföldi utazási szokásokat vizsgáló országos reprezentatív kutatásának eredményei alapján. A megkérdezetteknek ötfokú skálán kellett értékelniük az egyes szempontokat, és az említett ár, elhelyezkedés és programkínálat végeztek 4-esnél jobb átlaggal. Mellettük fontosnak bizonyult még a szobák mérete és felszereltsége (3,9), a medencék és vízfelületek mennyisége (3,8). Kiderült ugyanakkor, hogy a magyarok olyan szempontokra is figyelnek, mint a termálvizes medencék (3,7), a wellness szolgáltatások (3,7), a szálláshely minősítése (3,7) és a gyerekbarát szolgáltatások (3,4).

Belföldi utakra a wellness hétvége a sláger

A kutatás eredményei alapján a legtöbben (29,2%) wellness hétvégére vennének igénybe belföldi szálláshelyet, ezt követi a néhány napos városlátogatás (25,6%). 22 százalék válaszolta, hogy hosszabb, egyhetes üdülésre menne belföldi szálláshelyre. Az idei év szerencsére bővelkedik hosszú hétvégékben, és már most látható, hogy ez a belföldi turizmusra is kedvező hatással van – mondta el Kovács Krisztina, a Spirit Hotel sales és marketing igazgatója.

Fórumok, közösségi média és ismerősök: ők a legfontosabb források

Amikor belföldi szálláshelyet választunk, főként internetes fórumokból, közösségi médiából tájékozódunk (63%), mellettük a barátok, ismerősök véleményére hallgatunk leginkább (62%). Szintén odafigyelünk a szállás honlapjára (40%), valamint a hirdetésekre (22%) és az utazási irodák információit is figyelembe vesszük (14%).

Tiszta szoba

Természetesen az is fontos, hogy melyek azok a tapasztalatok, amelyek miatt egy szálláshelyre visszatérünk. A legtöbben a tisztaságot jelölték meg (86%), de a barátságos személyzetet (73%), az ételek és italok minőségét (62%), valamint a wellness szolgáltatások színvonalát (56%) is fontosnak tartotta a többség.

Mennyit költünk?

A K&H Bank felmérése szerint a magyarok 63 százaléka várhatóan elmegy nyaralni az idén, és átlagosan 194 ezer forintot tervez költeni az utazásra. Ugyanakkor az utazók közel fele 150 ezer forintnál alacsonyabb büdzsét szán a pihenésre. A budapestiek átlagosan többet, 238 ezer forintot terveznek nyaralásra költeni, míg a falvakban élőknél ugyanez 160 ezer forint. Az idén nyaralást tervezők 22 százaléka 50 ezer és 99 ezer forint közötti összeget tud erre fordítani, 19 százalékuk 100-149 ezer forintot. Mindössze 8 százalék az, aki 300 ezer és 499 ezer forint közötti összeget szán a nyaralásra.

Nincs miből

A válaszadók 37 százaléka, azaz 10-ből közel 4-en egyáltalán nem mennek az idén nyaralni. Ennek indokaként 59 százalékuk a pénzhiányt hozta fel, 22 százalékuk viszont az utazásra költendő összegből inkább a megtakarításait növeli. A közleményben megjegyzik, hogy egy évvel korábban a pénz hiánya még sokkal többeknél okozott gondot, tavaly a nyaralást nem tervezők 71 százaléka jelölte meg ezt a választ indokként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló A játék ereje
Márkázott tartalom | 2025. december 5. 11:59
A játék az emberi élet elengedhetetlen része, ami több mint egyszerű szórakozás. Sokan tapasztalták, hogy a játékok révén nemcsak kikapcsolódni lehet, hanem új készségeket is fejleszteni. Ahogy a mondás tartja: „játszva tanulni a legjobb”, és valóban így is van.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG