Ugyan főként azokkal az alapanyagokkal szemben táplálnak ellenérzéseket a fogyasztók, amelyek egészségügyi hatásaival kapcsolatban kétségeik vannak, az állati eredetű összetevőktől való viszolygásuk főleg meggyőződésbeli okokra vezethető vissza - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.
Ne legyen benne állati
A felmérés szerint a magyar nők 29 százaléka az állati összetevőket látja legkevésbé szívesen egy kozmetikai termék összetevőlistájában, 18 százalékuk az alumíniumsóról nyilatkozott így, további 17 százalék pedig a színezőanyagokat ítélte leginkább nemkívánatosnak.
A megkérdezettek 9 százaléka inkább olyan terméket választana, amely mentes a parabéntól és az ásványi olajoktól, további 7 százalék pedig a szilikontól ódzkodik. Érdekesség, hogy az alkoholt csupán a válaszadók 5 százaléka tartotta a legproblematikusabb összetevőnek. A legkevésbé népszerűtlen összetevőnek a parfümöt és a PEG-eket jelölték meg a válaszadók, utóbbit valószínűleg azért, mert kevesen ismerik.
Nem elég tájékozottak
A kutatás a fentiek mellett azt is vizsgálta, hogy mely összetevők vélt vagy valós hátrányos egészségügyi hatásairól hallottak már. A leginkább vitatott alapanyagnak a színezőanyagok számítanak a felmérés szerint, a válaszadók felének vannak kételyei ezek esetleges egészségügyi hatásaival kapcsolatban. A magyar nők 35 százaléka hallott már az alumíniumsókkal kapcsolatban felmerült potenciális egészségügyi kockázatokról, míg 28 százalékuk a szilikonok kapcsán találkozott hasonló véleményekkel.
Érdekesség, hogy bár az állati eredetű összetevőket látják a legkevésbé szívesen az általuk használt szépségápolási termékekben, csupán a nők 23 százaléka tart azok esetleges egészségügyi hatásaitól.
Ez arra enged következtetni, hogy a magyarok elsősorban meggyőződésbeli és állatvédelmi okok miatt próbálják kerülni az állati eredetű összetevőket, és nem azért, mert bármilyen egészségügyi kockázatot tulajdonítanának nekik – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.
A cég tapasztalatai szerint világszinten és Magyarországon is egyre tudatosabban döntenek arról a nők, hogy milyen kozmetikai terméket választanak, így a vitatott összetevőket is egyre többen próbálják kiiktatni a mindennapok test- illetve szépségápolásából.