4p
Sokan szeptemberre, októberre időzítették idei pihenésüket, hiszen utószezonban nincs akkora tömeg a közkedvelt üdülőhelyeken, akciós áron is utazhatunk, az időjárás is még kedvező lehet. Nem várt dolgok azonban minket is érhetnek a szálláshelyen, amire érdemes felkészülni.

Amennyiben azt tapasztaljuk a helyszínen, hogy a szálláshely (szoba fekvése, felszereltsége, szolgáltatások elérhetősége vagy az étkezés) a honlapon közzétett vagy az utazási irodában (szóban vagy a programfüzetben) adott tájékoztatástól eltér, úgy ezt jelezzük a szállásadónak, vagy külföldi utazás esetén az utaskísérőnek.

A panaszról a szállásadó vagy az utaskísérő jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek másodpéldányát a fogyasztónak át kell adni - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye.

Fotózz!

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében érdemes a szállásra, utazásra vonatkozó információkat, illetve a visszaigazolásokat még utazás előtt, itthon lementeni, kinyomtatni, illetve a szálláshelyen tapasztaltakat fénykép- vagy videofelvétellel rögzíteni.

Amennyiben a probléma orvosolható egy szobacserével, vagy a megfelelő szolgáltatás nyújtásával (pl. minibár, tv biztosítása), úgy arról a vállalkozás gondoskodni köteles. Ha semmiképp nem orvosolható a helyzet (pl. a szálloda fekvése nem is teszi lehetővé a tengeri kilátást) a helyszínen, úgy a jegyzőkönyv birtokában hazautazást követően van lehetőség annál a vállalkozásnál panaszt tenni, ahol az utat befizettük.

Ha nincs teve

Ha az utazás megkezdése után az utazásszervező a meghatározott szolgáltatás jelentős részét nem tudja teljesíteni, köteles azokat más megfelelő, hasonló értékű részszolgáltatással pótolni. Például ha a szerződés négy éjszakai sivatagi túrát ígért teveháton, de tevék hiányában ezt nem lehet teljesíteni, akkor meg kell próbálni hasonló értékű részszolgáltatással pótolni a programot, például éjszakai sivatagi túrát terepjáróval. Ha a tevéknél költségesebb volt terepjáróval megszervezni a sivatagi túrát, akkor ennek plusz költségeit nem lehet az utasoktól követelni.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg annak az előzetes tájékoztatásnak, mely alapján a fogyasztó azt igénybe vette, úgy a fogyasztó – hibás teljesítésre hivatkozva – követelheti a szolgáltatás díjának arányos leszállítását.

Mit lehet felszámolni és mit nem?

Természetesen abban az esetben, ha azért nem teljesíti a szálloda a szerződést, mert a fogyasztó a szolgáltatást vagy valamely részszolgáltatást saját elhatározásából nem veszi igénybe, abban az esetben a szállásadó nem köteles a szolgáltatás díját leszállítani.

wellness szálloda

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni. Ez azt jelenti, hogy ha a szállodai szolgáltatás pl. fele akkora kategóriájú volt, mint amiben a felek eredetileg megállapodtak, akkor a részvételi díjnak a szállodai elhelyezésre eső díját ennek megfelelően le kell csökkenteni és ezt a csökkentést a részvételi díj végösszegéből le kell vonni.

Ha a fogyasztó az egyedi szerződéses jogvitáját nem tudja a szállodával (szervezett utazás esetén az utazási irodával) rendezni, úgy jogai érvényesítése érdekében békéltető testületi eljárást kezdeményezhet vagy bírósághoz fordulhat.

Irány a hatóság!

Ha úgy érzi, hogy az utazási iroda - utazással kapcsolatos - tájékoztatása megtévesztő, tisztességtelen volt, úgy ennek kivizsgálását kérheti a területileg illetékes kormányhivataltól Írásbeli panaszra 30 napon belül – írásban és érdemben - kell válaszolnia az utazási irodának, melyben az esetleges elutasító álláspontját indokolni is köteles. A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi többek között a fogyasztói panaszok intézésére, a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását is és eljár ezek megsértése esetén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló A szennyvíztárolás korszerű megoldásai: miért fontos a minőségi választás?
Márkázott tartalom | 2025. december 4. 17:04
A szennyvízkezelés jelentős szereppel bír a környezet védelmében és az ökológiai egyensúly fenntartásában. Az optimális szennyvíztározók választása alapvető a talaj és a vízforrások szennyezésének elkerülése érdekében. Milyen szempontokat vegyen figyelembe, ha tartályt keres?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG