4p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokan szeptemberre, októberre időzítették idei pihenésüket, hiszen utószezonban nincs akkora tömeg a közkedvelt üdülőhelyeken, akciós áron is utazhatunk, az időjárás is még kedvező lehet. Nem várt dolgok azonban minket is érhetnek a szálláshelyen, amire érdemes felkészülni.

Amennyiben azt tapasztaljuk a helyszínen, hogy a szálláshely (szoba fekvése, felszereltsége, szolgáltatások elérhetősége vagy az étkezés) a honlapon közzétett vagy az utazási irodában (szóban vagy a programfüzetben) adott tájékoztatástól eltér, úgy ezt jelezzük a szállásadónak, vagy külföldi utazás esetén az utaskísérőnek.

A panaszról a szállásadó vagy az utaskísérő jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek másodpéldányát a fogyasztónak át kell adni - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye.

Fotózz!

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében érdemes a szállásra, utazásra vonatkozó információkat, illetve a visszaigazolásokat még utazás előtt, itthon lementeni, kinyomtatni, illetve a szálláshelyen tapasztaltakat fénykép- vagy videofelvétellel rögzíteni.

Amennyiben a probléma orvosolható egy szobacserével, vagy a megfelelő szolgáltatás nyújtásával (pl. minibár, tv biztosítása), úgy arról a vállalkozás gondoskodni köteles. Ha semmiképp nem orvosolható a helyzet (pl. a szálloda fekvése nem is teszi lehetővé a tengeri kilátást) a helyszínen, úgy a jegyzőkönyv birtokában hazautazást követően van lehetőség annál a vállalkozásnál panaszt tenni, ahol az utat befizettük.

Ha nincs teve

Ha az utazás megkezdése után az utazásszervező a meghatározott szolgáltatás jelentős részét nem tudja teljesíteni, köteles azokat más megfelelő, hasonló értékű részszolgáltatással pótolni. Például ha a szerződés négy éjszakai sivatagi túrát ígért teveháton, de tevék hiányában ezt nem lehet teljesíteni, akkor meg kell próbálni hasonló értékű részszolgáltatással pótolni a programot, például éjszakai sivatagi túrát terepjáróval. Ha a tevéknél költségesebb volt terepjáróval megszervezni a sivatagi túrát, akkor ennek plusz költségeit nem lehet az utasoktól követelni.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg annak az előzetes tájékoztatásnak, mely alapján a fogyasztó azt igénybe vette, úgy a fogyasztó – hibás teljesítésre hivatkozva – követelheti a szolgáltatás díjának arányos leszállítását.

Mit lehet felszámolni és mit nem?

Természetesen abban az esetben, ha azért nem teljesíti a szálloda a szerződést, mert a fogyasztó a szolgáltatást vagy valamely részszolgáltatást saját elhatározásából nem veszi igénybe, abban az esetben a szállásadó nem köteles a szolgáltatás díját leszállítani.

wellness szálloda

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni. Ez azt jelenti, hogy ha a szállodai szolgáltatás pl. fele akkora kategóriájú volt, mint amiben a felek eredetileg megállapodtak, akkor a részvételi díjnak a szállodai elhelyezésre eső díját ennek megfelelően le kell csökkenteni és ezt a csökkentést a részvételi díj végösszegéből le kell vonni.

Ha a fogyasztó az egyedi szerződéses jogvitáját nem tudja a szállodával (szervezett utazás esetén az utazási irodával) rendezni, úgy jogai érvényesítése érdekében békéltető testületi eljárást kezdeményezhet vagy bírósághoz fordulhat.

Irány a hatóság!

Ha úgy érzi, hogy az utazási iroda - utazással kapcsolatos - tájékoztatása megtévesztő, tisztességtelen volt, úgy ennek kivizsgálását kérheti a területileg illetékes kormányhivataltól Írásbeli panaszra 30 napon belül – írásban és érdemben - kell válaszolnia az utazási irodának, melyben az esetleges elutasító álláspontját indokolni is köteles. A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi többek között a fogyasztói panaszok intézésére, a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását is és eljár ezek megsértése esetén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG