Az ok egyébként prózai: a hatályos rendelkezés szerint a főváros kezelésében lévő 28 cég esetében a leselejtezett, 500 ezer forint értéket meghaladó ingóságok értékesítése csak nyilvános árverés útján történhet - ehhez most a Vaterát választotta partnerül a közlekedési társaság.
A legjobb nem az, hogy tényleg bárki vehet magának egy villamost (ehhez vaterás regisztráció kell, és a BKV oldalán is szükséges jelentkezni az aukcióra legkésőbb május 26-ig), hanem a lehetséges licitálókban felmerülő számos komoly vagy komolytalan kérdésre a BKV becsülettel válaszol az aukciós oldalon.
Lehet csapatni a saját villamosunkkal a Nagykörúton?
Így például akit az érdekel, hogy a sikeresen megvett villamossal "mehet-e erre-arra Pesten", vagy legalább éjszaka korzózhat-e vele, vagy beállhat-e a BKV garázsába, azt tisztességesen tájékoztatják, hogy semmiképp sem haszálhatja a villamoshálózat kötött pályáját.
Van, akit az érdekel, hogy adnak-e megállót, felsővezetéket, ellenőrt a villamoshoz, illetve hogy lehet-e csomagponton átvenni vagy futárral kiküldetni a megvett villamost (egyébként a vevőnek el kell szállítania a BKV Zrt. telephelyéről).
Néhány példa a Vateráról |
Kérdésre azt is elárulják, hogya jármű zsebtelepről nem működtethető, de a vonóhoroggal és a "nagy zenével" kapcsolatos kérdésre is becsülettel válaszolt a társaság.
Páran még a szervizkönyvről, tolatóradarról is érdeklődnek, ezekre is minden bizonnyal időben fog válaszolni a BKV illetékese, akinek türelméhez és hozzáállásához ezúton is gratulálunk.