1p
A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti ádáz küzdelem a vásárlókért nem csökkent 2012-ben sem. Minden mért adat arról tanúskodik, hogy ez a piac ugyanolyan dinamikával növekszik továbbra is, ahogy azt az előző évben láthattuk. Online bónusz/kupon vásárlóból egyre több van, az ajánlatok száma növekszik, és egyre több kereskedő is kipróbálja, alkalmazza az értékesítés ezen formáját.

Az érdeklődés érthető, lévén 2011 folyamán szinte a semmiből nőtt ki a múlt évben összesen 4,2 milliárd Ft-os forgalmat bonyolító piac, és az összes vészjósló híresztelés ellenére a legkevésbé sem látszik, hogy a fejlődési dinamikájuk megtörne.

A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszéke még a bónuszos/kuponos oldalak indulásakor – 2010 végén – célul tűzte ki, hogy az oldalak teljesítményét mérni fogja, és ennek eredményeként időről-időre bemutatja a verseny alakulását. Jelen összefoglalóban a kutatók 2012. első öt hónapjának eredményeit értékelik.

Élen a Bónusz Brigád

A jelenlegi 20 megfigyelt cég közül a legtöbb mért adat vonatkozásában (ajánlatszám, eladott bónusz/kupon szám, árbevétel, Facebook követők száma stb.) egyértelműen látható, hogy az élboly teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest. Ajánlatszámot tekintve az első három értékesítő a piac 1/3-át míg forgalom tekintetében már közel 70%-át adja. Mindez nem jelenti azt, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a „nagyokhoz” képest ügyetlenebbek, de elsősorban a piacra legkorábban belépő három szereplőnek sikerült ismert márkává is válnia. A piac „középmezőnyében” már, sokkal inkább megfigyelhetők a specializáció jelei, vagyis az egyes szegmensekre, speciális célközönségre szakosodás. Ilyen oldal például a kismamák igényeit lefedő Babakassza.hu, a NeMaradjLe.hu, mely csak utazási ajánlatokat kínál, de ide sorolható akár a Citybrands.hu is - olvsható a GKIeNET és a BCE közös tanulmányában.

A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is már több százmillió forintos forgalmat képesek bonyolítani. 2012. első öt hónapja alapján a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 927 millió forintot érő eladott bónusszal.

 

 

4,4 milliárd marad az emberek zsebében

Az amerikai Groupon és LivingSocial oldalak sikerét Magyarországon megvalósító cégek az év első öt hónapjában megközelítőleg 5000 ajánlattal rukkoltak elő, és fél millió bónuszt/kupont értékesítettek (havonta átlagosan százezer db bónuszt/kupont), együttesen több mint 2,5 milliárd forint értékben. Mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 6,9 milliárd Ft lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 4,4 milliárd forint maradt megtakarításként. Az év első 5 hónapja alatt elért nagyságrend arra enged következtetni, hogy az idei évben jó eséllyel meg fog duplázódni a piac a 2011-es 4,5 milliárdos forgalom után, és a legkevésbé sem látszódnak olyan jelek, melyek a kifulladást, a növekedés dinamikájának csökkenését mutatnák. A nagy kedvezményekkel elérhető szolgáltatások és termékek továbbra is vonzóak a magyar fogyasztók számára - derült ki a felmérésből.

Elsősorban szolgáltatások

A vásárlók egy átlagos bónuszra/kuponra 5500 forintot költenek, a kedvezmény mértéke pedig átlagosan 64 százalék. Az ajánlatok döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe, az utazási ajánlatokat leszámítva az ajánlatok mindössze 1/5-e kínált vidéki akciót.

Bár szinte az összes bónuszos/kuponos oldal is kínál kedvezményesen termékeket, a három vizsgált értékesítő ajánlatainak döntő többsége szolgáltatás volt.Ajánlatszámot és eladást tekintve, a szépségápolási ajánlatok a legsikeresebbek, míg bevételeket illetően (jóval átlagon felüli, 20 ezer forintos bónusz/kupon árának köszönhetően) az utazás szerepel az első helyen.

A teljes piac mintegy 5000 ajánlatából 2140 db köthető az három nagy szereplőhöz, utóbbi szám felét pedig a Bónusz Brigád teszi ki a maga 1248 ajánlatával – tehát a cégnek önmagában több ajánlata volt az év első öt hónapjában, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve - mutat rá a felmérés.

 

Fontos a közösségépítés

Az üzleti modell része a legnagyobb közösségi oldalon való aktív jelenlét, ami egyfelől kiváló kommunikációs és hirdetési csatorna, másfelől a vásárlók is ezen keresztül oszthatják meg észrevételeiket, tapasztalataikat a közösség többi tagjával, ezzel erősítve az oldalak számára oly fontos márkahűséget.

A legnagyobb három szereplő e téren is látványosan fejlődött az év első 5 hónapja alatt. Január elseje és május vége között az említett három oldal Facebook csoportjai több mint 22 ezer új követővel bővültek, és ezen új követők jelentős részre vélhetően már vásárolt, vagy a közeljövőben jó eséllyel vásárolni fog valamelyik bónuszos/kuponos oldalon - valószínűsíti a GKIeNET és a BCE kutatása.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
Vásárló Jogsértő volt az árstop: megnyerte a Spar a pert Orbán Viktorék ellen
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 11:25
Az árstop ténylegesen jogsértő volt, Gulyás Gergely reagált.
Vásárló Megbénult egy fontos európai reptér, járatokat töröltek
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 10:42
Sztrájkba lépett a földi kiszolgálás.
Vásárló Trükkös megoldással próbálkozik az IKEA: olyan helyen is lesz bolt, ahol nem sokan számítanak rá
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 11. 16:12
Az IKEA termékei egy ideje nem csupán az ismert nagyáruházakban érhetők el, hanem kisebb boltokban is, amelyeket a városok központi részeiben nyitottak meg. Ennek született egy új formája.
Vásárló Fordulat jöhet a boltokban, a drágulás pedig elkerülhetetlen
Buksza blog | 2024. szeptember 11. 14:30
Az élelmiszerek és italok értékesítésével foglalkozó kiskereskedők jó pár rossz év után idén végre növelhetik forgalmukat – derült ki egy friss előrejelzésből. A bővülés szerény lesz lesz.
Vásárló Ha valakire azt mondják, hogy „spavingolva” vásárol, akkor baj van
Buksza blog | 2024. szeptember 10. 15:02
A webáruházak általában a hét második felében szórják szét a legtöbb kedvezményes vásárlásra szolgáló kuponjaikat, ami sokakat csillapíthatatlan vásárlásra ösztönöz. Azonban ez is kezelhető "betegség".
Vásárló Sokkal olcsóbbá válhatnak a gyorséttermek egy újításnak köszönhetően
Buksza blog | 2024. szeptember 9. 08:06
Megelégelték a gyorsétteremláncok, hogy egyik legnagyobb piacukon, Kínában potenciális fogyasztóiknak nincs elég pénzük, hogy náluk étkezzenek, ezért kitaláltak valami újat.
Vásárló Újabb kormányzati fenyegetés: most aztán sikerült ráijeszteni a boltokra?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. szeptember 9. 05:43
Komoly drágulás után jelentett be egy újabb fenyegetést a kormány a kiskereskedelmi láncok ellen, így nagy várakozásokkal indultunk neki a Privátbankár Árkosár aktuális felmérésének. Az biztos, hogy az előző havi drágulást valamelyest korrigálták a láncok, de a tavalyi áraknak már búcsút inthetünk. Megnéztük, tényleg túl olcsó-e a tojás és mennyiből lehet kihozni egy latte-avokádót.
Vásárló Kiakadtak a németek, jöhet a szigor
Buksza blog | 2024. szeptember 8. 11:33
Véget vethet a kínai online kereskedők, különösen a Temu és a Shein szárnyalásának, hogy az Atlanti-óceán mindkét partján újabb szabályozással igyekeznek megregulázni a tevékenységüket.
Vásárló Az Aldi, 6400-8200 forintos órabérrel egy kisebb sereget vet be az egyik legkeményebb piacon
Buksza blog | 2024. szeptember 8. 10:22
Az Aldi úgy döntött, hogy nem kispályázik az egyik legélesebb verseny diktáló amerikai piacon, hanem alaposan beleerősít terjeszkedésébe. Sok száz új áruházat nyitnak, sok ezer új alkalmazottal. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG