2p

Akadnak, akikl úgy vélik, hogy a világ nagy élelmiszergyártó vállalatai rosszabb minőségű termékeket kínálnak a szegényebb országokban, mint a gazdagokban. Most új bizonyíték érkezett erre.

A világ legnagyobb élelmiszer- és italgyártó vállalatai átlagosan kevésbé egészséges termékeket értékesítenek a világ kisebb jövedelmű országaiban, mint a jómódúakban – idézte az Access to Nutrition Initiative (ATNI) táplálkozástudományi nonprofit szervezet vizsgálati eredményét a Reuters.

A vizsgálat nem kisebb vállalatokat ültetett a szégyenpadra, mint a Nestlé, a Pepsico vagy az Unilever. Az ANTI ausztrál és új-zélandi minták alapján készített egy indexet, amely szerint harminc olyan nagyvállalat van, amely ezzel a tisztátalan viselkedéssel vádolható. A Health Star Rating rendszerben egytől ötig osztályozzák a termékeket.

Kinek, mi jut?
Kinek, mi jut?
Fotó: Depositphotos

Az 5-ös érdemjegyet a legegészségesebbek kapják, 3,5-es osztályzat alatt egészségtelennek minősülnek az élelmiszerek és az italok. Az alacsony jövedelmű országok esetén a nagy cégek termékeinek átlagos osztályzata 1,8 lett, míg a jómódúaknál 2,3. Az ATNI értékelése szerint ez elég nagy különbség ahhoz, hogy megállapíthassuk a szegényebb országok diszkriminációját.

A civil szervezet fontosnak tartja megállapítását, mert az elhízás, amelyben nagy szerepet játszanak a rossz minőségű élelmiszerek jelentős világprobléma. Becslések szerint több mint egymilliárd ember küzd ezzel a gonddal a világon. A Világbank számai szerint az elhízott vagy túlsúlyos emberek 70 százaléka alacsony vagy közepes jövedelmű országokban él.

A Pepsico nem kívánta kommentálni a Reutersnek az ATNI jelentését. A Nestlé és a Danone sajtóosztálya csak annyit mondott, hogy tudnak a termékeik szerepéről az emberek elhízásában, és mindent megtesznek a fogyasztóik edukálása érdekében ebben a témában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mi készül a benzinkutakon? Itt a válasz!
Privátbankár.hu | 2024. december 6. 14:06
Nem lesz áremelkedés.  
Vásárló Gondban lehetnek az M1-nél: ezt hogyan tálalják?
Privátbankár.hu | 2024. december 5. 08:30
Az októberi kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit mindössze 3,6, az előző havit pedig 1,2 százalékkal haladta meg. Ez kevés lehet a kormány GDP-növekedési álmainak beteljesüléséhez.
Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG