Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 

Évek óta dühöngenek a fogyasztók azon, hogy a vállalatok ugyanannyiért vagy kevesebbet adnak termékeikből (angolul: shrinkflation, magyarul: zsugorfláció) vagy kispórolják belőle az ízét adó összetevőket (skimpflation, fukarfláció). Ennek ellenére nem igazán lázadtak fel.

Olyan ez, mintha a cégek képesek lennének manipulálni a vevőiket, hogy bosszankodásuk ellenére eltűrjék a csalást. Ugyanakkor több államban, így Magyarországon és Franciaországban is hatósági szabály lépett életbe a trükközés visszaszorítása érdekében. 

Célzott mondások

Hiába érzi úgy a vásárló, hogy becsapták a burkolt áremeléssel az élelmiszergyártók, néhány gondosan megválogatott mondattal megfogalmazott közleményekkel leveszik őket a lábukról – írta a CNN a csata legfrissebb fejleményeit bemutató cikkében. A magyarázatok mézes-mázos stílusban előadott története nagyjából a következőképpen hangzik.

„Tudjuk, kedves vevők, hogy önöket frusztrálják ezek a dolgok, de ugyan már, érezzenek együtt egy kicsit velünk is. Ami azt illeti, nem is emeltük olyan mértékben az árainkat, ahogy egyesek állítják. Nem mi vagyunk ebben a viszonyban a rossz fiúk!” Magyarán nem a trükközés a gond, hanem az, hogy rosszindulatú emberek egymásra akarják haragítani a gyártókat és a vevőket. És ekkor jött a fordulat. A vevők rájöttek, hogy hiába kiabálnak, az csak pusztába kiáltott szó.

Ideje a tettek mezejére lépni, azaz kevesebbet vásárolni. A McDonald’s, a Wendy’s és a Burger King a bevétele csökkenését érzékelve hogy, hogy nem olcsó termékekkel állt elő. A következő célpont, amelynél betalált ez a módszer, a PepsiCo volt. Amikor chipseinek értékesítése visszaesett, bejelentette, hogy több chipset tesz a zacskókba, amelyek korábban varázsütésre könnyebbé váltak. Évek óta panaszkodtak a vevők a shrinkflációra, ám hiába.

Keveset visznek

Ha nem fogy a termék, az már más. Nagyon úgy tűnik, hogy a PepsiCo kénytelen engedni a chipseken elért profitrátájából annak érdekében, hogy visszaállítva a zacskókban a korábbi mennyiséget visszaszerezze elpártolt vevőit.

A vásárlóknál van az adu
A vásárlóknál van az adu
Fotó: Pixabay

Az ilyen példák azután a szóbeli protestálást is hatékonyabbá teszik. Az Amazon nemrég egyik sokak által kedvelt édességén hajtott végre skimpflációt, ami megváltoztatta a termék ízét. A vásárlók egy része fellármázta a közösségi médiát a barátságtalan húzásra reagálva, amire gyorsan megjött a választ, hogy a gyártó visszatér a régi recepthez.

A háborúnak azonban vélhetően nincs vége. A probléma ugyanis nem oldódott meg. A gyártók nem akarják láthatóan emelni termékeik árát, miközben költségeik nőnek és persze tőzsdei befektetőiket is megfelelő profit elérésével kell kiszolgálniuk. Valamit ki fognak találni ennek az ellentmondásnak a feloldására.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
Vásárló Nyerjen páros belépőt – 2 perc, és mehet a Budapest Borfesztiválra!
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 08:22
Szánjon ránk 2 percet és nyerjen páros belépőt a 34. Budapest Borfesztiválra!
Vásárló Hogyan csökkenthetjük manapság a rezsiköltségünket?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 22. 15:54
  Az emelkedő energiaárak mellett egyre több háztartásban válik központi kérdéssé, hogyan lehet hosszú távon mérsékelni a rezsiköltségeket. A téma nemcsak a családi költségvetés szempontjából fontos, hanem társadalmi és környezeti jelentősége is van. A tudatos energiafelhasználás csökkenti az ökológiai lábnyomot, miközben pénzügyi biztonságot adhat a mindennapokban. Nem véletlen, hogy egyre többen keresnek olyan megoldásokat, amelyekkel anélkül lehet spórolni, hogy drasztikusan csökkenne az életminőség.
Vásárló Miért éri meg utazásba fektetni a pénzünket?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 18. 15:47
Az utazás sokak számára luxusnak tűnhet, különösen akkor, amikor a mindennapi kiadások és a jövőbeni megtakarítások is folyamatosan figyelmet igényelnek. Azonban sokan vallják azt, hogy az élményekbe fektetett pénz hosszú távon nagyobb értéket képviselhet, mint a tárgyi javakba beruházott összegek. Egy utazás ugyanis nem csupán kikapcsolódást jelent, hanem befektetés a mentális egészségbe, tudásba és a kapcsolatokba is.
Vásárló Visszatérés az iskolába: bevásárlás, ami megkönnyíti a gyerekeknek az új tanévet
PR | 2025. augusztus 14. 16:34
Az iskolapadba való visszatérés egyáltalán nem kell, hogy a nyári vakáció utáni első hidegzuhany legyen. Ha tudatosan készülünk, a bevásárlás nemcsak praktikus feladat, hanem közös, vidám program is lehet a gyerekekkel. Hiszen egy jól kiválasztott felszerelés nem csupán használati tárgy, hanem inspiráció is: egy kényelmes, ergonomikus hátizsák, egy színes, rendszerezett tolltartó vagy egy kreatív írószer képes arra, hogy már az első tanítási napon mosolyt csaljon a gyerekek arcára. Egy ilyen előkészület nemcsak megkönnyíti az átállást, hanem izgalommal és várakozással tölti meg a tanévkezdést.
Vásárló Környezettudatos címkenyomtatás: fenntarthatóság minden vonalkóddal
PR | 2025. augusztus 14. 15:17
A klímaváltozás vitathatatlan tény, ahogy az is, hogy a környezeti terhelésben a vállalkozások nem fenntartható működése is fontos szerepet játszik. Nem csoda, hogy egyre több iparágban ismerik fel, hogy változtatni kell. Nem kivétel a címkézési szektor sem, hiszen a különféle címkék előállítása jelentős ökológiai lábnyomot hagy maga után. A jó hír az, hogy az újgenerációs címkéknek köszönhetően van lehetőség a változtatásra, mutatjuk, hogyan!
Vásárló Nyaralni indul? Van egy fontos hírünk, ha tankolni akar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 14:21
Részben csökkennek az árak. 
Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Az életvégi tervezéssel sokat segíthetünk szeretteinken!
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 7. 12:03
A halál gondolatát még ma is sokan kerülik, beszédtémaként pedig szinte sosem találkozhatunk vele. Olyan, mintha valami bajt hozna ránk, ha felemlegetjük, pedig ez valójában nem a halálról szól, hanem rólunk és a szeretteinkről, akiket magunk után hagyunk majd.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG