3p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 

Évek óta dühöngenek a fogyasztók azon, hogy a vállalatok ugyanannyiért vagy kevesebbet adnak termékeikből (angolul: shrinkflation, magyarul: zsugorfláció) vagy kispórolják belőle az ízét adó összetevőket (skimpflation, fukarfláció). Ennek ellenére nem igazán lázadtak fel.

Olyan ez, mintha a cégek képesek lennének manipulálni a vevőiket, hogy bosszankodásuk ellenére eltűrjék a csalást. Ugyanakkor több államban, így Magyarországon és Franciaországban is hatósági szabály lépett életbe a trükközés visszaszorítása érdekében. 

Célzott mondások

Hiába érzi úgy a vásárló, hogy becsapták a burkolt áremeléssel az élelmiszergyártók, néhány gondosan megválogatott mondattal megfogalmazott közleményekkel leveszik őket a lábukról – írta a CNN a csata legfrissebb fejleményeit bemutató cikkében. A magyarázatok mézes-mázos stílusban előadott története nagyjából a következőképpen hangzik.

„Tudjuk, kedves vevők, hogy önöket frusztrálják ezek a dolgok, de ugyan már, érezzenek együtt egy kicsit velünk is. Ami azt illeti, nem is emeltük olyan mértékben az árainkat, ahogy egyesek állítják. Nem mi vagyunk ebben a viszonyban a rossz fiúk!” Magyarán nem a trükközés a gond, hanem az, hogy rosszindulatú emberek egymásra akarják haragítani a gyártókat és a vevőket. És ekkor jött a fordulat. A vevők rájöttek, hogy hiába kiabálnak, az csak pusztába kiáltott szó.

Ideje a tettek mezejére lépni, azaz kevesebbet vásárolni. A McDonald’s, a Wendy’s és a Burger King a bevétele csökkenését érzékelve hogy, hogy nem olcsó termékekkel állt elő. A következő célpont, amelynél betalált ez a módszer, a PepsiCo volt. Amikor chipseinek értékesítése visszaesett, bejelentette, hogy több chipset tesz a zacskókba, amelyek korábban varázsütésre könnyebbé váltak. Évek óta panaszkodtak a vevők a shrinkflációra, ám hiába.

Keveset visznek

Ha nem fogy a termék, az már más. Nagyon úgy tűnik, hogy a PepsiCo kénytelen engedni a chipseken elért profitrátájából annak érdekében, hogy visszaállítva a zacskókban a korábbi mennyiséget visszaszerezze elpártolt vevőit.

A vásárlóknál van az adu
A vásárlóknál van az adu
Fotó: Pixabay

Az ilyen példák azután a szóbeli protestálást is hatékonyabbá teszik. Az Amazon nemrég egyik sokak által kedvelt édességén hajtott végre skimpflációt, ami megváltoztatta a termék ízét. A vásárlók egy része fellármázta a közösségi médiát a barátságtalan húzásra reagálva, amire gyorsan megjött a választ, hogy a gyártó visszatér a régi recepthez.

A háborúnak azonban vélhetően nincs vége. A probléma ugyanis nem oldódott meg. A gyártók nem akarják láthatóan emelni termékeik árát, miközben költségeik nőnek és persze tőzsdei befektetőiket is megfelelő profit elérésével kell kiszolgálniuk. Valamit ki fognak találni ennek az ellentmondásnak a feloldására.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG