Első lépések
Egy webáruház elkészítése előtt az első és talán legfontosabb lépés, hogy felmérjük az aktuális piaci körülményeket. Mit akar a vásárló, milyen vásárlási körülmények kényelmesek számára, és maximum mennyit hajlandó adni egy termékért.
Ha megfogalmaztuk a célcsoport számára ideális ajánlatot, akkor jöhet a konkurencia vizsgálata. Azonban vigyázz, jobb elkerülni az értelmetlen árharcokat, inkább a szolgáltatás minőségén dolgozz kicsit!
Hogyan készül egy profi webáruház?
Tévhit, hogy manapság bármilyen webáruház jó eredményeket ér el. Nagyon fontos ugyanis a megfelelő felépítés, így magát a webáruház tervezését is alapos kutatásokra kell felépíteni. Az Adnet Media honlapkészítési alapokkal támogat, de segítenek neked egy speciális webáruház létrehozásában is.
Miben térnek el ezek az online felületek más weboldalaktól? Nos, ebben az esetben konkrét marketingkutatásokra alapozzák az egész felület tervezését, struktúráját és elemeit. A konkurens és a célcsoport pontos jellemzőinek feltárásával egy olyan webáruház születik, amely szinte önműködő módon növeli bevételed.
Szóval ne bízd a véletlenre weboldalad/webáruházad elkészítését, mert sokkal nagyobb segítséget nyújt, mint azt elsőre hinnéd! Mindezt a következő okosfunkciók is jól bizonyítják!
Okoswebáruház = okosfunkciók
Az okoswebáruházak egyik jellegzetessége, hogy speciális online funkciók támogatják az értékesítést, így sokkal hatékonyabban lehetünk jelen a piacon.
Például ma már alapvető elvárás a weboldalakkal szemben, hogy mobilra optimalizáltak legyenek. Fontos még továbbá a gyors kapcsolatteremtés is, amelyben a mobilhívás funkciója segédkezik. Aztán a Facebook megosztás és chat lehetőségek szintén elmélyíthetik a kapcsolatot ügyfeleinkkel.
További hasznos funkciónak minősül még a hírlevél, az erre való feliratkoztatás lehetővé teszi, hogy később is fenntartsuk ezt a kapcsolatot. De a landing page szintén meghatározó lehet, hiszen ide érkeznek a hirdetésre való rákattintást követően a felhasználók.
Az sem mindegy, hogyan mérjük az eredményességet. A webáruház-analitika feltárja előttünk, hogy hány látogató érkezik az adott oldalra, milyen termékeket tekintettek meg. Ez segít a későbbi optimalizálásban, például az akciók kialakításában, a stratégián való csiszolásban. Ezt tulajdonképpen könnyedén összekötheted a Google Analytics-szel is, így már minden webáruház-tevékenységet monitorozhatsz.