3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Rohamosan nő az eSport kedvelők tábora, az óriási tömegek mellett hatalmas pénzeket is vonz.
Forrás: Wikipedia

Nem is olyan rég, a 70-es években még azt várták, hogy negyven éven belül a hagyományos sportközvetítés elveszíti a varázsát, és az emberek idővel már azért fognak fizetni, hogy egymás brutális mészárlását figyelhessék. Több film is készült a témában – elég csak a Rollerballra vagy a Battle Royale-ra gondolni –, arra azonban kevesek számítottak, hogy ez a valóságban is így lesz.

A Bloomberg cikke szerint márpedig virtuális formában ez ma már meg is valósult, a Call of Duty nevű rendkívül népszerű háborús játék közvetítése 225 milliós virtuális nézettséget produkált – vagyis ennyi ember nézte otthonról azt, hogy két csoport lemészárolja egymást egy virtuális térben. Ráadásul több tízezren jegyet is váltottak arra, hogy mindezt egy stadionban, élőben nézhessék.

Ez kell a jövő kockáinak

Az eSport lassan a fogadóirodákat is meghódítja, a piacból azonban nehezen harap ki magának egy szeletet, jelenleg évente 300 millió dolláros bevételt generáló ágazatról van szó. Csak összevetésképp: a konzol és a PC játékpiac egyenként önmagában 50 milliárd dollár bevételre tesz szert évente, ráadásul ez az elmúlt tíz évben évente másfélszeresére nőtt, és hasonló ütemű növekedésre számíthatunk a következő években is. Vagyis ha még nincs is akkora tábora az eSportoknak, mint a hagyományosnak, ez pusztán idő kérdése.

Ráadásul a fő érdeklődőket – a teljes nézőközönség háromnegyedét! – a relatíve fiatal, 18-34 év közötti férfiak teszik ki, akik elsősorban az interaktivitásra, semmint a passzív nézésre támaszkodnak, mint az idősebb társaik. Így a hirdetések is fiatalosabbak, márpedig itt óriási neveket is találunk a felhozatalban. Az olyan nagy játékfejlesztők, mint az Activision Blizzard, az Electronic Arts vagy a Sony mellett találkozhattunk már Coca Cola hirdetéssel is a meccseken.

Egymást lövik a magyar tankok is: ez már nem gyerekjáték

Tévedés lenne azt hinni, hogy a számítógép, a mobil, a konzol pöcögtetése csak unatkozó gyerekek szórakozása: az elektronikus sport (merthogy ezt így hívják) Európában több mint 300 millió dolláros piac, amely 23 millió fős közönséggel rendelkezik. Nálunk is egyre nagyobb a piac: Magyarországon az iparág árbevétele meghaladja az 500 ezer dolláros szintet és évente 14 százalékkal nő. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG