3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Rohamosan nő az eSport kedvelők tábora, az óriási tömegek mellett hatalmas pénzeket is vonz.
Forrás: Wikipedia

Nem is olyan rég, a 70-es években még azt várták, hogy negyven éven belül a hagyományos sportközvetítés elveszíti a varázsát, és az emberek idővel már azért fognak fizetni, hogy egymás brutális mészárlását figyelhessék. Több film is készült a témában – elég csak a Rollerballra vagy a Battle Royale-ra gondolni –, arra azonban kevesek számítottak, hogy ez a valóságban is így lesz.

A Bloomberg cikke szerint márpedig virtuális formában ez ma már meg is valósult, a Call of Duty nevű rendkívül népszerű háborús játék közvetítése 225 milliós virtuális nézettséget produkált – vagyis ennyi ember nézte otthonról azt, hogy két csoport lemészárolja egymást egy virtuális térben. Ráadásul több tízezren jegyet is váltottak arra, hogy mindezt egy stadionban, élőben nézhessék.

Ez kell a jövő kockáinak

Az eSport lassan a fogadóirodákat is meghódítja, a piacból azonban nehezen harap ki magának egy szeletet, jelenleg évente 300 millió dolláros bevételt generáló ágazatról van szó. Csak összevetésképp: a konzol és a PC játékpiac egyenként önmagában 50 milliárd dollár bevételre tesz szert évente, ráadásul ez az elmúlt tíz évben évente másfélszeresére nőtt, és hasonló ütemű növekedésre számíthatunk a következő években is. Vagyis ha még nincs is akkora tábora az eSportoknak, mint a hagyományosnak, ez pusztán idő kérdése.

Ráadásul a fő érdeklődőket – a teljes nézőközönség háromnegyedét! – a relatíve fiatal, 18-34 év közötti férfiak teszik ki, akik elsősorban az interaktivitásra, semmint a passzív nézésre támaszkodnak, mint az idősebb társaik. Így a hirdetések is fiatalosabbak, márpedig itt óriási neveket is találunk a felhozatalban. Az olyan nagy játékfejlesztők, mint az Activision Blizzard, az Electronic Arts vagy a Sony mellett találkozhattunk már Coca Cola hirdetéssel is a meccseken.

Egymást lövik a magyar tankok is: ez már nem gyerekjáték

Tévedés lenne azt hinni, hogy a számítógép, a mobil, a konzol pöcögtetése csak unatkozó gyerekek szórakozása: az elektronikus sport (merthogy ezt így hívják) Európában több mint 300 millió dolláros piac, amely 23 millió fős közönséggel rendelkezik. Nálunk is egyre nagyobb a piac: Magyarországon az iparág árbevétele meghaladja az 500 ezer dolláros szintet és évente 14 százalékkal nő. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Mitől lesz vasas a kút vize?
Márkázott tartalom | 2025. május 4. 14:46
A kutakból nyerhető víz gyakran kiváló alternatívája a vezetékes víznek, azonban fontos odafigyelni a megfelelő használatra és karbantartásra, amivel megőrizhető a megfelelő minőség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG