Az árakban pedig brutális eltérések vannak. A hagyományos mosószerek közül az Aldi saját márkás terméke, a Tandil 37 pontot, ezzel pedig kiváló minősítést szerzett, és az első helyen zárta a tesztet. A Persil, a Biopon, a Domol (Rossmann saját márka), Ariel, Splendid (Spar saját márka) mosószer 30-32 pontot gyűjtött, így ezek jó minősítést kaptak – írja a mindenár.hu.
A Bonux és a Dreft 27, illetve 26 ponttal zárt, ez közepes eredményre volt elég. A Spar másik saját márkás mosószere (S Budget) 21 pontot kapott, ami a hatósági teszt szerint gyenge eredmény. A Mindenár.hu szerint fontos hozzátenni a teszthez, hogy a versenyzők között nem szerepelt többek között a Lidl saját márkás mosószere (Formil), ahogy a Tescóé és az Auchané sem.
A teszt során egyébként Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szakemberei teljesen azonos, fehér színű textildarabokat koszoltak össze kávéval, fűszerpaprikás olajjal, parajjal (alkoholos oldata), meggylével. Valamennyi mosószerből ugyanannyit használtak, majd 24 órás száradás után automata mosógéppel, azonos körülmények között 40 Celsius-fokon mosták ki a textildarabokat. A mosáshoz a mosószereken feltüntetett, közepesen kemény vízhez és közepesen szennyezett ruhához ajánlott adagolásokat alkalmazták. A mosószerek hatékonyságát pedig folttípusonként hasonlították össze. A vizsgált termékek a meggylé foltok eltávolításában jól szerepeltek, ugyanakkor a kávé és a paprikás olaj foltjait egyik mosószer sem távolította el.
Nincsen nagyon rossz választás
A tesztelők az termékek árát is megvizsgálták: a beszerzési ár és a csomagoláson feltüntetett adagolási ajánlás alapján kiszámítottuk az egy mosásra eső költséget: egy adag ruha mosási költsége a hagyományos mosószereknél 35 és 180 forint között szóródott.
A hatóság szerint a termékek többsége közepes vagy jó színvonalú. Elmondható az is, hogy környezetbarát termékek között is választható jó minőségű, megfizethető termék, amellyel védhetjük környezetünket.