2p
A fogyasztóvédelmi hatóság mosószereket tesztelt. A többség jó vagy közepes minősítést kapott, de volt kiváló és gyenge eredmény is.

 

 

Az árakban pedig brutális eltérések vannak. A hagyományos mosószerek közül az Aldi saját márkás terméke, a Tandil 37 pontot, ezzel pedig kiváló minősítést szerzett, és az első helyen zárta a tesztet. A Persil, a Biopon, a Domol (Rossmann saját márka), Ariel, Splendid (Spar saját márka) mosószer 30-32 pontot gyűjtött, így ezek jó minősítést  kaptak – írja a mindenár.hu.

A Bonux és a Dreft 27, illetve 26 ponttal zárt, ez közepes eredményre volt elég. A Spar másik saját márkás mosószere (S Budget) 21 pontot kapott, ami a hatósági teszt szerint gyenge eredmény. A Mindenár.hu szerint fontos hozzátenni a teszthez, hogy a versenyzők között nem szerepelt többek között a Lidl saját márkás mosószere (Formil), ahogy a Tescóé és az Auchané sem.

A teszt során egyébként Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szakemberei teljesen azonos, fehér színű textildarabokat koszoltak össze kávéval, fűszerpaprikás olajjal, parajjal (alkoholos oldata), meggylével. Valamennyi mosószerből ugyanannyit használtak, majd 24 órás száradás után automata mosógéppel, azonos körülmények között 40 Celsius-fokon mosták ki a textildarabokat. A mosáshoz a mosószereken feltüntetett, közepesen kemény vízhez és közepesen szennyezett ruhához ajánlott adagolásokat alkalmazták. A mosószerek hatékonyságát pedig folttípusonként hasonlították össze. A vizsgált termékek a meggylé foltok eltávolításában jól szerepeltek, ugyanakkor a kávé és a paprikás olaj foltjait egyik mosószer sem távolította el.

Nincsen nagyon rossz választás

A tesztelők az termékek árát is megvizsgálták: a beszerzési ár és a csomagoláson feltüntetett adagolási ajánlás alapján kiszámítottuk az egy mosásra eső költséget: egy adag ruha mosási költsége a hagyományos mosószereknél 35 és 180 forint között szóródott.

A hatóság szerint a termékek többsége közepes vagy jó színvonalú. Elmondható az is, hogy környezetbarát termékek között is választható jó minőségű, megfizethető termék, amellyel védhetjük környezetünket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG