2p
Egy felmérés szerint a magyarok 40 százaléka egyáltalán nem tart ebédszünetet és csak 15 százalék eszik naponta ötször. Ezzel szemben 73 százalék kávézik rendszeresen, nem ritka, hogy napi 4 vagy több alkalommal is.

A Profession.hu több mint 2400 dolgozó megkérdezésével készült „Munkahelyi étkezési szokások” című reprezentatív felmérése rávilágít, nem szempont az egészséges étkezés a munkahelyünkön (sem).

Elfelejtünk enni

Tízóraizni vagy uzsonnázni csupán a munkavállalók egyharmada szokott a munkahelyén, napi ötször pedig hatból egy dolgozó étkezik.

További aggasztó eredmény, hogy az irodai dolgozók 40 százaléka egyáltalán nem tart ebédszünetet, hanem asztal előtt ülve, munka közben ebédel. Erre különösen a 30 feletti korosztály tagjai és a nők hajlamosak.

Előbbi esetben ez a megkérdezettek 42 százalékára igaz, utóbbinál az eredmények azt mutatják, hogy a férfiakhoz képest a nők 7 százalékkal nagyobb arányban ebédelnek és dolgoznak párhuzamosan.

Otthonról hordjuk

Ehhez járul hozzá, hogy a magyar munkavállalók közül, akik egyáltalán ebédelnek, majd 80 százalék otthonról hozza az ebédjét. Mindössze a dolgozók 6 százaléka eszik ebédidőben vendéglátóhelyen, munkahelyi menzán, ami némi mozgást, kikapcsolódást és feltöltődést jelenthet.

A reprezentatív eredményeket a Gfk 2012-ben végzett kutatása is alátámasztja: csupán minden tizedik magyar figyel arra, hogy egészségesen táplálkozzon.

Nem figyelünk magunkra

A felnőtt lakosság 29 százaléka rendszertelenül eszik és 42 százalékuk egyáltalán nem figyel arra, hogyan hat a testsúlyára és a közérzetére az elfogyasztott étel.

A Profession.hu kutatásából kiderült, hogy a megkérdezett dolgozók 73 százaléka rendszeresen iszik kávét a munkahelyén, kétharmaduk azonban nem többet napi 1-3 csészénél.

A férfiak 11 százaléka naponta 4 vagy több alkalommal kávézik, míg a nők csupán 7 százaléka esik ebbe a kategóriába. A másodállásban dolgozók, megközelítőleg 14 százalék, napi több mint 4 kávéval tartja ébren magát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG