1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A turisták által látogatott vendéglátóhelyeken gyakorta nem figyelnek a sörök minőségére – áll egy friss felmérésben. Miután a vendégek jelentős része nem törzsvendég, a sörözők legalább 30- 40 százalékában megkárosítják a vendégeket, mert nem megfelelően csapolnak. Vizezni ugyan képtelenség, de sok a szennyezett sörcsap és a túlzott szénsavazás .

A Bükért Vállalkozók Egyesületének elnöke szerint: több sörfogyasztást vizsgáló felmérés is bizonyítja, hogy a magyarok egy jelentős része ódzkodik a csapolt sörök fogyasztásától. A rendszeresen sörözők mindössze 30-35 százaléka fogyaszt ma rendszeresen csapolt sört. A kilencvenes években a magyarok évi másfél millió hektoliter ittak a csapokból, manapság csak hatszázezer kerül a korsókba – mondta Kerekes Szilárd.

Kiss Péter, az egyesület alelnöke szerint sokan azért nem isznak csapoltat, mert azt hiszik, hogy a vendéglátósok azzal próbálják megkárosítani őket, hogy vizezik a söröket. Ez persze tévhit, hiszen a zárt rendszerben működnek a csapok, lehetetlen felvizezni a söröket. Mindössze a szénsav mennyiségével „játszhatnak” a csaposok egy kicsit. Ezt viszont azonnal észre is tudja venni a vendég és reklamálhat.

Kiss Péter úgy véli: a sörök minőségét azzal lehet a legjobban elrontani, hogy sok helyen nem tisztítják rendszeresen, naponta a sörcsapok vezetékrendszerét. A csőben felhalmozódó élesztő pedig minőségi problémákat okozhat. Ronthat a sör élvezeti fokából az is, ha a figyelmetlen csapos rossz szögben tartja a poharat, nem fejlődik megfelelő mértékben a pohárban a hab. Ugyanakkor Kiss szerint a vendéglátósok érdeke is a megfelelő minőség elérése: rossz sör esetén már két-három pohártól is, egyszerűen felpuffad a hasa, jó minőség esetén 5-6 pohárral is megihatunk úgy, hogy nem lesz telt érzése a vendégnek. Mindez bevétel szempontjából sem utolsó szempont.

Pálffy Tamás, a helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment egyesülete) szakembere szerint az évente 750 ezer vendégéjszakát generáló városban az országos átlagnál elégedettebbek a turisták. Ennek egyik oka, hogy a városban a nagyjából 500 kisvállalkozás működik az idegenforgalomra alapozva, ráadásul a település rendelkezik egy magas színvonalú vendéglátó iskolával, így az átlagnál több a szakképzett munkatárs a régióban. Ugyanakkor a szállodákban és magánszállásokon az átlagnál több a visszajáró törzsvendég, akik minőségi kifogásaikat bátran szóvá is teszik törzshelyük üzemeltetőinek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG