Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában elmondta, hogy két Malév-gép maradt a határokon kívül: egy Tel-Avivban, egy pedig Írországban. A többi repülőgép Magyarországon van, de "ilyen körülmények között nem lehet őket elindítani, mert különböző tartozások okán úgy járhatnánk, mint ahogy jártunk Izraelben, a tel-avivi reptéren."
A társaság a kár minimalizálása érdekében reggel hat órakor jelentette be leállását. A kormányfő a Malév-leállással kapcsolatban azt mondta: a "ménkű" akkor csapott be, amikor az EU úgy döntött, hogy a magyar kormány nem adhat további pénzügyi juttatást a Malévnak.
Orbán Viktor véleménye szerint ha meg tudunk szabadulni a csontvázszerűen megörökölt terheitől a múltnak, akkor lehet még magyar nemzeti légitársaság. Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy kellene is nemzeti légitársaság, hiszen a XXI. század nemzetgazdaságához hozzátartozna egy jól működő, veszteséget nem terhelő nemzeti légitársaság, amelyben "nyilván az államnak is lehet tulajdona, de magánbefektetőknek is kellene benne lennie". Azonban az európai gazdasági válság miatt nem tolonganak a befektetők az európai repülési piacon
Véleménye szerint azonban ha van olyan befektető, aki a saját pénzét is kockáztatva megpróbál nyereségesen, de legalábbis nem veszteségesen működtetni egy nemzeti légitársaságot, akkor létrehoznak egy ilyen új céget.
Orbán Viktor elmondta, hogy a 2000-es évek közepétől, amikor a Malév működése megkívánta, a kormány közvetlenül tőkét, hitelt juttatott a társaságnak, ezért a cég, bár veszteséges volt, de "eldöcögött". Az Európai Unió azonban ezt megvizsgálta, és úgy döntött, hogy e támogatás versenyellenes, Magyarországot pedig eltiltotta ettől, sőt a Malévnek vissza is kell adnia a magyar államnak mintegy százmilliárd forintot, ám a légitársaság egy fillért sem tud visszafizetni.
A miniszterelnök kiemelte, hogy a kormányt eltiltották a Malév fenntartásától és továbbműködtetésétől, befektető pedig mindeközben nem érkezett megjegyezve, hogy az eddigi tárgyalások az európai gazdasági helyzet miatt "nem realizálódtak". Egy dolgot lehetett tenni: a kabinet állami vagyonfelügyelőt nevezett ki azért, hogy az előbb-utóbb bekövetkező leállás rendezett formában történjen - hangsúlyozta Orbán Viktor.
A miniszterelnök a leállással kapcsolatban elmondta: "Próbáltuk valahogy ellökdösni, pályán tartani a Malévet, ameddig csak lehetett. Itt a vége, eddig tudtuk. Nem lehetett már tovább húzni ezt, mert fizikailag is elvesztettük volna a külföldön letartóztatott gépeinket. Tehát meg kellett állni."