Mekkorát buktak az autósok? Kizárt, hogy ekkora csalást meg lehet úszni Ausztriában már előkészítik a VW elleni kártérítési pert - az nem fordulhat elő, hogy egy ekkora csalást meg lehessen úszni. További részletek >>> |
Az eredményekről tájékoztatták a német közúti közlekedési hatóságot, valamint a típusengedélyt kiadó luxemburgi hatóságot. A szabálytalanul működő motorvezérlő rendszerrel szerelt új gyártmányokat egyelőre nem szállítják ki, hanem a felügyeleti szervekkel együttműködésben kidolgoznak egy frissítést a szoftverre.
A dízelbotrány kirobbanása óta a közlekedési hatóság már 150 ezer Audi visszahívását rendelte el a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt, több tízezer kocsit pedig a gyártó önként hívott vissza szervizre. A mostani ügy előreláthatóan 60 ezer autót érint.
A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
Súlyos hibák vezettek az elmúlt évek legnagyobb botrányához Az osztrák népjóléti minisztérium és a bécsi munkavállalói kamara (Arbeiterkammer Wien) a Volkswagen elleni csoportos kereset összeállításával és benyújtásával bízta meg a VKI (Verein für Konsumenteninformation) fogyasztóvédelmi szervezetet a dízelbotrányban érintett mintegy 360 ezer osztrák autótulajdonos képviseletében. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |