Hirdetés
Hirdetés

BKK bérlete van? Így autózhat vele ingyen

2015. április 29., 11:30

Újabb szintre tört be a közösségi autózás: BKK bérlettel havidíj nélkül, fél órás távra vehetjük kölcsön az Avalon autóit.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) érvényes éves vagy havi, teljes vagy kedvezményes árú bérletével rendelkezők félórás időtávra használhatják a carsharing szolgáltatást, és számos autótípus a városi minitől a 9 személyes furgonig választhatnak az igényeiknek és az adott élethelyzetnek megfelelő közösségi autót.

Hirdetés

„Különböző helyzetekben ugyanis más-más autóra lehet szükség” - fejti ki Sződi János, az Avalon CarSharing ügyvezető igazgatója. „Emellett előfordulnak olyan tipikus szituációk, például nagybevásárlás, csomagszállítás, költözés, amikor a Budapesti Közlekedési Központ által biztosított közösségi közlekedés nem jelent optimális megoldást az utazásra, a taxi pedig indokolatlanul magas költséget jelentene az utazóknak. Fontosnak tartjuk, hogy a BKK szolgáltatásait rendszeresen használó, főleg Budapest belvárosában élők számára egy költséghatékony, kényelmes, és egyedi igényekre szabható, széles réteg számára elérhető szolgáltatást nyújtsunk”.

Hozzátette, hogy Budapesten havonta összesen több százezer teljes, illetve kedvezményes árú tanuló- és nyugdíjasbérletet értékesítenek.

Arról, hogy miért jó a közösségi autózás, itt írtunk bővebben, arról, hogy a taxisok miért gyűlölik, itt.

A közösségi autózás közel másfél éves tapasztalatait összefoglalva Sződi János elmondta: a magyar felhasználók egyre inkább követik azokat a trendeket, amelyek például a nyugat-európai viszonyok között fejlettnek mondható német carsharing piacon tapasztalhatóak. Míg a kezdetekkor hazánkban átlagosan 4 óra 17 perces időtávra vették igénybe a közösségi autókat, mára ez 3 óra 56 percre változott, ami már közelebb áll a fejlettebb piacokon jellemző, 2-2,5 óra átlagos használati időhöz. A megtett kilométereket tekintve 2014 elején Magyarországon a magánemberek átlagban körülbelül 47,9 kilométert autóztak alkalmanként, ami a mintegy dupláját jelentette a nyugat-európai átlagnak. Mára az átlagosan megtett kilométerek száma 41,6-ra csökkent, így ezen e téren is közelebb kerültünk a nyugati országok átlagához.

„A változás hátterében az áll, hogy mára már honfitársaink is tudatosabban és előre megtervezve, kevesebb ideig használják az autókat, és rövidebb utakat tesznek meg velük”- tette hozzá az ügyvezető.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A nagy babakocsiteszt - melyik a legjobb a gyerekednek?

A nagy babakocsiteszt - melyik a legjobb a gyerekednek?

41 különböző márkájú, összesen 115 - az új és a használt áruk piacán is kapható - babakocsit tesztelt laboratóriumban a Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezetekkel együtt. A teszt során azt vizsgálták, hogy a babakocsik mennyire biztonságosak, milyen könnyen irányíthatók, használhatók, szállíthatók vagy tisztíthatók.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Videók

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX41707.26+1.03%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • március 4
    KSH: Külkereskedelmi mérleg
    március 5
    KSH: Kiskereskedelmi forgalom
    Szolgáltatóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI
    GDP
    Kiskereskedelmi forgalom
    ISM szolgáltatóipari index
    március 6
    Bézs könyv
    március 7
    KSH: Ipari termelés
    Deutsche Post (2018 Q4)
    GDP
    EKB kamatdöntés
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    március 8
    KSH: Fogyasztói árindex
    Államháztartási egyenleg
    Munkanélküliségi ráta

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?