Hirdetés
Hirdetés

BKK bérlete van? Így autózhat vele ingyen

2015. április 29., 11:30

Újabb szintre tört be a közösségi autózás: BKK bérlettel havidíj nélkül, fél órás távra vehetjük kölcsön az Avalon autóit.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) érvényes éves vagy havi, teljes vagy kedvezményes árú bérletével rendelkezők félórás időtávra használhatják a carsharing szolgáltatást, és számos autótípus a városi minitől a 9 személyes furgonig választhatnak az igényeiknek és az adott élethelyzetnek megfelelő közösségi autót.

Hirdetés

„Különböző helyzetekben ugyanis más-más autóra lehet szükség” - fejti ki Sződi János, az Avalon CarSharing ügyvezető igazgatója. „Emellett előfordulnak olyan tipikus szituációk, például nagybevásárlás, csomagszállítás, költözés, amikor a Budapesti Közlekedési Központ által biztosított közösségi közlekedés nem jelent optimális megoldást az utazásra, a taxi pedig indokolatlanul magas költséget jelentene az utazóknak. Fontosnak tartjuk, hogy a BKK szolgáltatásait rendszeresen használó, főleg Budapest belvárosában élők számára egy költséghatékony, kényelmes, és egyedi igényekre szabható, széles réteg számára elérhető szolgáltatást nyújtsunk”.

Hozzátette, hogy Budapesten havonta összesen több százezer teljes, illetve kedvezményes árú tanuló- és nyugdíjasbérletet értékesítenek.

Arról, hogy miért jó a közösségi autózás, itt írtunk bővebben, arról, hogy a taxisok miért gyűlölik, itt.

A közösségi autózás közel másfél éves tapasztalatait összefoglalva Sződi János elmondta: a magyar felhasználók egyre inkább követik azokat a trendeket, amelyek például a nyugat-európai viszonyok között fejlettnek mondható német carsharing piacon tapasztalhatóak. Míg a kezdetekkor hazánkban átlagosan 4 óra 17 perces időtávra vették igénybe a közösségi autókat, mára ez 3 óra 56 percre változott, ami már közelebb áll a fejlettebb piacokon jellemző, 2-2,5 óra átlagos használati időhöz. A megtett kilométereket tekintve 2014 elején Magyarországon a magánemberek átlagban körülbelül 47,9 kilométert autóztak alkalmanként, ami a mintegy dupláját jelentette a nyugat-európai átlagnak. Mára az átlagosan megtett kilométerek száma 41,6-ra csökkent, így ezen e téren is közelebb kerültünk a nyugati országok átlagához.

„A változás hátterében az áll, hogy mára már honfitársaink is tudatosabban és előre megtervezve, kevesebb ideig használják az autókat, és rövidebb utakat tesznek meg velük”- tette hozzá az ügyvezető.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Sosem látott árvíz jöhet Magyarországon – hogyan védjük meg értékeinket?

Sosem látott árvíz jöhet Magyarországon – hogyan védjük meg értékeinket?

Szakértők szerint idén akár az elmúlt évek legnagyobb árvizére számíthatunk, a rekordmennyiségben felhalmozódott hó és az enyhe időjárás miatt felgyorsult olvadás következtében. Bár a szakértők óvatos feltételezésekbe bocsátkoznak csak, a biztosítók figyelmeztetik a lakosságot: érdemes még most átnézni és frissíteni a biztosítást, hogy badott esetben garantáltan fizessen a biztosító.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Videók

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX38122.87-1.4%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • március 26
    GDP (év/év, igazított) - Q4
    március 27
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt

    Fogyasztói bizalom (végleges) - március
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - március

    március 28
    KSH: Foglalkoztatottság - 2017. december–2018. február
    KSH: Munkanélküliség - 2017. december–2018. február
    GDP (negyedév/negyedév, évesített, végleges) - Q4
    Yahoo! - 2017 Q4

    március 29
    KSH: Ipari termelői árak - február
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom - január
    Munkanélküliségi ráta - március
    Munkanélküliek számának változása (ezer fő) - március
    Fogyasztói árindex (év/év, előzetes) - március
    GDP (év/év, végleges) - Q4
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    március 30
    Munkanélküliségi ráta - február

Szavazás

Ön szeretné, hogy elmélyítsék az Európai Unió integrációját?