Nemrég startolt az új budapesti taxi, amelynek magyar tulajdonosai a rendeletben előírt, júliusi 7-55 százalékos áremelés ellenére is úgy érzik, van igény még egy szolgáltatóra Budapesten.
A Taxim saját piackutatása szerint a megkérdezettek 70 százaléka cserélné le mostani taxiját egy jobb szolgáltatást nyújtó cégre. Erre építve a 100 milliós jegyzett tőkével alapított cég a kezdeti ötvenes flottát rövidtávon 300 gépjárműből álló parkra bővítené.
A társaságnál nagy hangsúlyt fektetnek a kollégák kiválasztásra, oktatásra és megtartásra. A szolgáltatás minőségének folyamatos garantálására hozták létre a Sofőr minőségbiztosítási programot, amelyet coach-ok és pszichológusok közreműködésével fejlesztettek.
Online appja ugyan már minden taxis cégnek van, de ez az első magyar fejlesztésű applikációra épülő, innovatív társaság. A Taximot életre hívó fiatal üzletemberek megvizsgálták többek között az Uber, a Grab és a Lyft rendszereit, és azok hiányosságait úgy küszöbölték ki, hogy programjuk teljes mértékben szolgálhassa a magyar felhasználók igényeit. A fejlesztésre az európai piacon is jelentősnek számító, magyar vállalatot kértek fel. A felhasználóbarát app a fizetési opciók és az előrendelés tekintetében is rugalmasabb lett, mint az ismert elődök, és hamarosan gombnyomásra lesz rendelhető vele nagyméretű, gyerek- és kutyabarát autó is. A modern online rendszer mellett a Taxim hagyományos diszpécser központon keresztül is hívható.
Fontos jellemzője a szolgáltatásnak, hogy az applikáció által a rendeléskor kalkulált viteldíjnál több csak vis major esetén fizetendő. Ha nem befolyásolhatatlan tényezők játszanak közre a fuvardíj növekedésében, akkor csak az előre ajánlott ár kerül levonásra az utas kártyájáról.