A Penny Market Kft. alsónémedi logisztikai központjánál tartott demonstrációt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) is támogatotta.
Médiakampányt is terveznek
Győrffy Balázs, a NAK elnöke a tüntetésen elmondta: reméli, ez a figyelmeztető demonstráció elég lesz, hogy a Penny Market Kft. vezetése megértse, hogy olcsótej akciókkal nem veszélyeztethetik a tejágazatot. Kilátásba helyezte, ha szükséges, folytatják a tiltakozást és akár egy médiakampányt is indítanak, hogy a vásárlókat eltanácsolják az áruházlánctól.
(Fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara) |
A NAK elnöke azt a kérdést intézte az áruházlánc vezetéséhez, hogyan történhet meg, hogy a szlovák gazdáktól drágábban vásárolt és az ottani kereskedelmi láncokban szintén drágábban értékesített tejet Magyarországon, a szállítási költséget is beleszámolva, olcsóbban értékesítik. Ezzel tönkre teszik a tejágazatot és marketing eszközként kezelik a tejtermelőket.
A NAK elnöke beszélt arról, hogy reméli a magyar fogyasztók bölcsek és észreveszik, hogy az import tej hosszú távon károsítja a magyar tejtermelést. Hozzátette, hogy az elmúlt időszakban jó kapcsolat alakult ki a termelők, a feldolgozók és a kereskedők között, amelyben a termékre vonatkozó áfacsökkentéssel mindenki megtalálhatta a számítását. Figyelmeztetett, ezt a kapcsolatot nem szabad most ilyen akciókkal elrontani.
Be se tegyék a lábukat
Jakab István, a Magosz elnöke arról beszélt, hogy az Európai Unió más tagállamaiból azért hozzák be az ott felhalmozódó felesleget, hogy szétverjék a magyar piacot. Amennyiben a Penny Market továbbra is ezt a magatartást fogja folytatni, arra fogják kérni a vásárlókat, hogy be se tegyék a lábukat ezekbe az üzletekbe.
(Fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara) |
László Róbert tejtermelő, a demonstrációs bizottság vezetője az áruházlánc bejáratánál, a közel ötven demonstrálóval együtt egy petíciót adott át az üzletlánc vezetésének és letették a földre az ajándékba hozott magyar tejet tartalmazó dobozokat.
A demonstrációs bizottság vezetője megerősítette, hogy UHT tejet a magyar termelők 139 és 148 forint literenkénti áron tudnak gyártani és a nyers tej ára 100 forint kilogrammonként, ami az Európai Unióban a legalacsonyabb. Szlovákiában magasabb a tej felvásárlási ára, ezért bizonyos, hogy csak veszteséggel és etikátlan üzleti magatartással tudja árusítani az áruházlánc a behozott tejet. Kérte, hogy a hatóságok vizsgálják meg a Penny Market árképzési rendszerét, különös tekintettel a diszkriminatív árképzés tilalmára.
Frissítés
Penny: nem volt elég magyar tej
A demonstrációra reagálva a Penny közleményt adott ki. Mint írják, a teljes választékuk több, mint 65 százaléka magyar beszállítóktól származik, de sajnálatos módon nem volt elérhető a vásárlói igényeknek megfelelő mennyiségű magyar tej, így ebben az eseteben más forrásokból kellett biztosítanuk a vásárlóknak a legjobb ár-érték arányú terméket.
A 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT tej 135 forintos kedvező ára a Penny üzleti és gazdasági tevékenységéből származó árelőnynek köszönhető, amelyet ebben az esetben vásárlóinknak továbbítottak - írják.
Megjegyzik továbbá: tejtermék-választékukban általában 11 hazai forrásból származó folyékony tej érhető el, melyek sorában jelenleg csak 1 import forrásból származó termék található idén januártól.
A Penny szerint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjaként folyamatosan kérik a Terméktanács támogatását annak érdekében, hogy a vásárlói igényeink kielégítéséhez megfelelő mennyiségű magyar tej érkezzen vállalatukhoz, ahogyan ezt a március elején kialakult helyzetet megelőzően is megtették. Reagálva a fogyasztói igényekre, amelyek meghaladták a magyar beszállítóink erőforrásait, más forrásból fedezték a fennálló igényeket.