3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hogyan veti vissza reklámadó a magyar médiapiacot? A Reklámszövetség szerint például azzal, hogy torzítja a versenyt.

A reklámadó nemcsak hogy torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére – hangsúlyozta Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke a szövetség alapításának 40 éves évfordulója alkalmából rendezett eseményen.

A válság nagyon betett a médiapiacnak

Az Országgyűlés még júniusban (151 igen, 35 nem szavazat mellett) fogadta el a fideszes L. Simon László indítványát. Pontosan kiket érint ez az adó? Részleteket itt talál >>>

A rendezvényen nyilvánosságra hozták az EY tanácsadó cég által az MRSZ felkérésére készített tanulmányt, amely szerint a médiapiac mérete a gazdasági válság kibontakozása után folyamatosan csökken Magyarországon. Az egész piac megszenvedte a válságot – jelentette ki Hivatal Péter.

A jelentés szerint több mint ezer médiaszolgáltató működik Magyarországon, ugyanakkor a bevételek 90 százalékát 100 médiaszolgáltató adja – ismertette. Az utóbbi vállalatok összesített árbevétele 2008 és 2013 között több mint 15 százalékkal csökkent, jelentős részük üzemi eredmény szintjén veszteséges is volt – tette hozzá.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke leszögezte: a hatékony médiapiaci működés alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás, valamint a felek – az állami és piaci szereplők – közti párbeszéd. A szövetség egy 2013-ban publikált tanulmánya szerint minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, a reklámadó azonban csökkenti a gazdaságra gyakorolt hatását.

És akkor még belépett még egy szereplő

Az EY friss kutatása kitért a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) működésére is, amellyel kapcsolatban Hivatal Péter elmondta: az NKH elsődleges feladata összefogni és ellenőrizni a kormányzat reklámokkal és PR-kommunikációval kapcsolatos közbeszerzéseit.

Rámutatott, a piaci szereplők szempontjából számos kérdés merült fel: nem világos, milyen alapfeltételekkel indulhatnak a közbeszerzésen a médiacégek, milyen bírálati szempontok fognak érvényesülni, és hogyan kezelik az állami médiumok részesedését. Nem látható előre, hogyan alakítja át a piacot a médiabüdzsé ilyen nagyfokú koncentrációja – mutatott rá.

Hivatal Péter egy tavalyi, a reklámadó hatásairól készített OECD-tanulmányra hivatkozva elmondta: a Magyarországon bevezetett sávos reklámadó egyedülálló a világon. A legtöbb országban hasonló adót közterületi hirdetésekre vetnek ki.

Így megy ez külföldön

A teljes médiapiacra kivetett reklámadó Ausztriában és Görögországban létezik – ismertette. Elmondása szerint Ausztriában egységesen 5 százalék a kulcsa, és hatására 17,5 százalékkal csökkent a reklámpiaci szereplők száma. Görögországban 20 százalékos a kulcs alapesetben, de a befolyó jövedelmet a munkavállalók juttatásaira fordítják – jegyezte meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Adó Vannak esetek, amikor a munkaadónak kell biztosítania a védőfelszerelést
Privátbankár.hu | 2020. március 29. 12:30
A szemétszállítók, illetve a szennyvízkezeléssel foglalkozók biztonságáról a foglalkoztatónak kell gondoskodnia.
Adó Trükközött a jelentésekkel egy betegszállító cég
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 11:58
Hatvanmillió forint értékű egészségpénztári támogatást vett fel jogosulatlanul egy Szabolcs megyei betegszállító vállalat.
Adó Vizsgálódott a NAV – sok szabálysértés a külföldiek éttermeiben
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 11:08
A Dél-Alföldön ellenőrzött, külföldiek által üzemeltetett szegedi éttermek több mint kétharmadánál találtak szabálytalanságokat az adóellenőrök.
Adó Késésben vagy az adóbevallással? Van egy jó hírünk!
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 08:42
A NAV négy legnagyobb fővárosi ügyfélszolgálata a május 20-áig hátralévő valamennyi munkanapon hosszabb nyitva tartással várja a bevallókat.
Adó Óriási adócsökkentési pakkot kapunk
Privátbankár.hu | 2015. május 13. 07:57
Összességében 220 milliárdos köztehercsökkentést indítványoz a kormány a jövő évi adócsomagban – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.
Adó Túlzottan is félünk az áfacsalástól
Privátbankár.hu | 2015. május 12. 15:08
Évente közel 200 milliárd euró áfától, az összes lehetséges áfabevétel közel hatodától esnek el az uniós tagállamok az áfacsalások miatt.
Adó Ha a disznóknál bejön, másutt is csökkenhet az áfa?
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 18:23
Nemcsak a sertéságazatnak, de az agráriumnak és az egész gazdaságnak kedvezőbb lenne az alacsonyabb áfakulcs - ezt akarja bizonyítani az 5 százalékos áfa bevezetését követően a Terméktanács.
Adó Így enyhítené a reklámadót a szakmai szervezet
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 11:55
Megszüntetné a saját célú reklám adóztatását az Országos Kereskedelmi Szövetség. Az ötszázalékos kulccsal képtelenek tervezni a kkv-k.
Adó Tényleg olcsóbb lett a hús? Komoly ellenőrzés vár a kereskedőkre
Privátbankár.hu | 2015. május 11. 08:41
Jövőre 27-ről 5 százalékra csökken a sertéshús áfája, az NGM is ellenőrizni fogja, hogy a kereskedők nem nyelik-e le.
Adó Matekozzon velünk: hányan tudnak felöltözni ennyi hamisítványból? - képek
Privátbankár.hu | 2015. május 9. 10:02
Szép nagy fogása volt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, mintegy 230 millió forintnyi gagyi utánzatot találtak egy ganz-telepi raktárban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG