A nyolcmillió forintos telepítési költséget az alapítvány és a BKK közösen állta. A magyar szabadalmi oltalom alatt álló ún. Living Road útfelület vészfékezés esetén akár 50%-kal csökkenti a féktávolságot, felületi érdességének és színskálájának köszönhetően pedig 70%-kal jobban észlelhetővé teszi a bevont útszakaszokat.
(Forrás: BKK)
A BKK javasolta a helyszínt
A helyszínt a BKK szakmai javaslata alapján választotta az Alapítvány. Az Erzsébet híd budai hídfőjénél az elmúlt években számos baleset történt. Két éve például úgy csúszott össze három autó az érintett kanyarban, hogy a teljes környék forgalma megbénult, alig néhány hónapja pedig öt autó ütközött egymásnak.
A ráfutásos balesetben az első járművet a mögötte haladók a hídfőnél lévő sávelválasztó korlátra tolták. A BKK adatai alapján a budapesti hidak közül az elmúlt két évben az Erzsébet hídon történt a legtöbb baleset: összesen 30 esetet regisztráltak.
Különösen nagy gondot okozhat ebben a kanyarban a sebesség helytelen megválasztása, a reakcióidő-vesztés, és az olyan környezeti viszontagságok, mint például az eső, a jegesedés és az ezekből adódó féktávolság megnövekedése. Az új, magas súrlódású útburkolat a hagyományos útaszfalttal szemben a csapadéktól és jegesedéstől függetlenül megőrzi a felületi érdességét. Így hirtelen fékezés során a féktávolságot akár felére csökkentheti, ráadásul feltűnő színének köszönhetően 70 százalékkal jobban észlelhető a sofőrök számára.
Összedobták a pénzt
A burkolatot mintegy 80 méter hosszan, a belső két sávban építették ki, az első 10 méteren bordó, majd világosbarna színben. A fejlesztés 8 millió forintos költségeit a BKK és a Generali a Biztonságért Alapítvány közösen vállalta.
A Generali a Biztonságért Alapítvány országszerte már kilencedik, míg Budapesten harmadik alkalommal finanszírozta innovatív technológián alapuló, csúszásgátló burkolattal bevont útszakasz megépítését. Budapesten két helyszínen – a Teréz körúton és a Koós Károly sétányon –, valamint további három település egy-egy gyalogátkelő helyén finanszírozta. A kedvező fogadtatásra tekintettel 2013-ban az akció folytatása mellett döntött az Alapítvány, így Szekszárd, Dunaújváros és Eger után most ismét a fővárosban, az Erzsébet híd budai hídfőjénél támogatja speciális bevonattal kezelt útszakaszok telepítését.