Ezzel a legújabb visszahívási körben 6 millió 260 ezerre emelkedett azoknak a gépjárműveknek a száma, amelyeket a GM az év eleje óta visszahívni kényszerült. Az újonnan visszahívott hat modell közül három egyébként benne van abban a korábban visszahívott 2,6 millióban, amelyek gyújtáskapcsoló-hibái 2003 és 2007 között 13 halálesetet okoztak. A gyártó által újonnan visszarendelt autók közül 1,3 milliónak amerikai a tulajdonosa.
A GM március elején jelentette be, hogy több mint 3 millió autó hívnak vissza az Egyesült Államokban. A visszahívások költsége nagyjából 300 millió dollár, ezt 2014 első negyedévi eredményéből írja le a cég. A GM vezetősége nemrég nyilvánosan bocsánatot is kért, és közölték, hogy úgy sejtik, hogy legalább 12 haláleset kapcsolható a modellek meghibásodásához. Részletek >>> |
A GM-visszahívások a Chevrolet Malibu (2004-2009), a Chevrolet Maxx (2004-2006), Chevrolet HHR (2009-2010), a Chevrolet Cobalt (2010), a Saturn Aura (2008-2009), a Saturn Ion (2004-2007) és a Pontiac G6 (2005-2006, 2008-2009) modellt érintik.
A legújabban visszahívott GM-autók hibája miatt az autó hirtelen kézi kormányzásra válthat vissza, ami megnehezíti az irányítást. A visszahívások 2014 első negyedévében mintegy 750 millió dollár plusz költséget okoztak a gyártónak.
Tudtak róla, mégsem indítottak vizsgálatot
A GM kevesebb autót hívott vissza, mint a Toyota 2009 és 2011 között, és a halálesetek száma is alacsonyabb, az ügy jogi értelemben mégis precedens nélkül áll. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) ugyanis, noha tudott a gyújtáskapcsoló és a ki nem nyíló légzsákok hibájáról, nem indított vizsgálatot, az autókat gyártó General Motors Corporation pedig a pénzügyi válság idején csődbe jutott, és helyében egy "új" cég, a General Motors Company jött létre.
David Friedmannak, az NHTSA megbízott igazgatójának és Mary Barrának, a GM vezérigazgatójának kedden képviselőházi albizottsági meghallgatáson kell megjelennie.