5p
KKV
A Facebook a magyarok egyik legkedveltebb márkája, rengeteg időt töltünk el az oldalon, és még a reklámok is kevésbé zavarnak minket a hírfolyamunkban. Miben jobb a Facebook, mint a többi hirdetési felület, miért itt költsük el a pénzünket? Hogyan legyünk hatékonyak, mire figyeljünk oda?

Nem mennénk lakatlan szigetre Facebook nélkül

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a Facebook nem Google: a Google egy igényre ad választ, a keresésekre adott találatok között helyez el hirdetést - a Facebook pedig a közösségi oldalra bejelentkezve végzett tevékenység alapján próbál olyan hirdetéseket kínálni, amiből konverzió lehet.

Azért nem csak a Facebook van a világon

Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél.

Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >>

A Facebook viszont Magyarország második legkedveltebb márkája egy 2013-as kutatás szerint, csak a Pöttyös előzi meg (a kutatás során egyébként azt kérdezték a résztvevőktől: mi az a márka, amit egy lakatlan szigetre magukkal vinnének?) A Facebooknak van a legszélesebb online elérése Magyarországon - havi 5 millió ember aktívan facebookozik (tehát nem csak regisztrált), 3,5 millióan naponta is bejelentkeznek. Közülük 1,9 millióan mobiljukról jelentkeznek be az oldalra, minden nap. Összességében a felhasználók 72 százaléka minden nap legalább egyszer bejelentkezik profiljába.

Az elterjedtséget az is jól mutatja: munkaidőben a 18-34-es korcsoportban lényegesen meghaladja a Facebook elérése az összes TV-csatorna elérését, csak az esti primetime-ban tudja megelőzni a tévé a Facebookot.

Amit a Facebook nagyon tud: pontos célzás, újracélzás

A reklámot persze nem szeretik az emberek, a Facebook azonban ezen a fronton is jobban teljesít: a tartalomba jobban beilleszkedik a hirdetői üzenet, a hírfolyamban elhelyezett reklámokat sokkal kevésbé tarják zavarónak a felhasználók.

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján

A Facebook fontos előnye, hogy nagyon precíz célzási lehetőségeket is kínál - akár a 18-49 éves budapestiekről, akár a 18 év fölötti "akcióvadász" nőkről, akár a kisvállalkozókról, akár a 18 év fölötti autótulajdonosokról van szó, nagyon jól leszűkíthetjük azt a kört, akiknek megjelenik hirdetésünk, fizetett tartalmunk, így kisebb költéssel nagyobb eséllyel érünk el olyan ügyfelet, akit valóban érdekli termékünk, szolgáltatásunk.

Szabó Ákos arra is kitért: a Facebook Audience Insights szolgáltatása segítségével saját célcsoportunkról nagyon sokat tudhatunk meg, ami a kampány tervezésénél nagy segítséget jelenthet. Megnézhetjük például, hogyan viszonyul az általunk kiválasztott érdeklődők köre az internetezők átlagához: kiderülhet, hogy a célcsoportunkba például az átlagnál sokkal több nő, vagy sokkal több fiatal tartozik, ennek megfelelően alakíthatjuk marketing-stratégiánkat, kommunikációnkat.

Fontos eszköz az újracélzás, azaz a retargeting is: ennek segítségével weboldalunk látogatóit a Facebookon megtalálhatjuk, megcélozhatjuk,  feltételezve, hogy érdeklődik az általunk kínált termék, szolgáltatás iránt - így jóval nagyobb eséllyel lesz konverzió, azaz értékesítés a hirdetésből.

Ki lehetne még az ügyfelünk?

A Facebook emellett arra is képes, hogy hasonlót találjon látogatóinkhoz: magyarán azokra is célozhatunk, akik nem voltak korábban látogatóink, de hasonló viselkedésük alapján feltételezhető, hogy őket is érdekli kínálatunk. A Facebook ráadásul nem cookie, hanem Facebook-azonosító alapján követi az internetezőket: ez pedig független attól, hogy asztali gépen, mobilon, tableten vagy notebookon böngészett a felhasználó, minden esetben jól hozzá köthető a forgalom.

Mivel reklámozzunk és hogyan? Gyakorlati tippek

Szabó Ákos előadását gyakorlati tanácsokkal zárta. A szakember azt mondja: a hirdetések feladása előtt több energiát érdemes fordítani a kreatívokra, mielőtt használni kezdjük őket,  érdemes azokat tesztelni, kisebb közösségnek megmutatni.

Ne kezeljük FB-rajongóinkat egyformán: szegmentálással érdemes elkülöníteni a véleményvezéreket, márkanagyköveteket, hiteles rajongókat azoktól, akik esetleg csak egy nyereményjáték miatt "keveredtek" rajongóink közé.

A Thinkdigital szakembere arra is felhívta a figyelmet: nagyobb értéke van a márka szempontjából relevánsabb történeteknek, anyagoknak - törekedjünk arra, hogy kevesebb legyen az offtopic, az unalmas tartalom, a "cicás videó" üzenőfalunkon.

Végül egy fontos eszközre hívta fel a figyelmet Szabó Ákos: építsünk platformfüggetlen CRM-adatbázisokat, használjunk konverziós pixeleket - ez a saját adatbázis a lehetséges ügyfelekről nagyon nagy értéket képviselhet.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG