5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
A Facebook a magyarok egyik legkedveltebb márkája, rengeteg időt töltünk el az oldalon, és még a reklámok is kevésbé zavarnak minket a hírfolyamunkban. Miben jobb a Facebook, mint a többi hirdetési felület, miért itt költsük el a pénzünket? Hogyan legyünk hatékonyak, mire figyeljünk oda?

Nem mennénk lakatlan szigetre Facebook nélkül

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a Facebook nem Google: a Google egy igényre ad választ, a keresésekre adott találatok között helyez el hirdetést - a Facebook pedig a közösségi oldalra bejelentkezve végzett tevékenység alapján próbál olyan hirdetéseket kínálni, amiből konverzió lehet.

Azért nem csak a Facebook van a világon

Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél.

Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >>

A Facebook viszont Magyarország második legkedveltebb márkája egy 2013-as kutatás szerint, csak a Pöttyös előzi meg (a kutatás során egyébként azt kérdezték a résztvevőktől: mi az a márka, amit egy lakatlan szigetre magukkal vinnének?) A Facebooknak van a legszélesebb online elérése Magyarországon - havi 5 millió ember aktívan facebookozik (tehát nem csak regisztrált), 3,5 millióan naponta is bejelentkeznek. Közülük 1,9 millióan mobiljukról jelentkeznek be az oldalra, minden nap. Összességében a felhasználók 72 százaléka minden nap legalább egyszer bejelentkezik profiljába.

Az elterjedtséget az is jól mutatja: munkaidőben a 18-34-es korcsoportban lényegesen meghaladja a Facebook elérése az összes TV-csatorna elérését, csak az esti primetime-ban tudja megelőzni a tévé a Facebookot.

Amit a Facebook nagyon tud: pontos célzás, újracélzás

A reklámot persze nem szeretik az emberek, a Facebook azonban ezen a fronton is jobban teljesít: a tartalomba jobban beilleszkedik a hirdetői üzenet, a hírfolyamban elhelyezett reklámokat sokkal kevésbé tarják zavarónak a felhasználók.

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján

A Facebook fontos előnye, hogy nagyon precíz célzási lehetőségeket is kínál - akár a 18-49 éves budapestiekről, akár a 18 év fölötti "akcióvadász" nőkről, akár a kisvállalkozókról, akár a 18 év fölötti autótulajdonosokról van szó, nagyon jól leszűkíthetjük azt a kört, akiknek megjelenik hirdetésünk, fizetett tartalmunk, így kisebb költéssel nagyobb eséllyel érünk el olyan ügyfelet, akit valóban érdekli termékünk, szolgáltatásunk.

Szabó Ákos arra is kitért: a Facebook Audience Insights szolgáltatása segítségével saját célcsoportunkról nagyon sokat tudhatunk meg, ami a kampány tervezésénél nagy segítséget jelenthet. Megnézhetjük például, hogyan viszonyul az általunk kiválasztott érdeklődők köre az internetezők átlagához: kiderülhet, hogy a célcsoportunkba például az átlagnál sokkal több nő, vagy sokkal több fiatal tartozik, ennek megfelelően alakíthatjuk marketing-stratégiánkat, kommunikációnkat.

Fontos eszköz az újracélzás, azaz a retargeting is: ennek segítségével weboldalunk látogatóit a Facebookon megtalálhatjuk, megcélozhatjuk,  feltételezve, hogy érdeklődik az általunk kínált termék, szolgáltatás iránt - így jóval nagyobb eséllyel lesz konverzió, azaz értékesítés a hirdetésből.

Ki lehetne még az ügyfelünk?

A Facebook emellett arra is képes, hogy hasonlót találjon látogatóinkhoz: magyarán azokra is célozhatunk, akik nem voltak korábban látogatóink, de hasonló viselkedésük alapján feltételezhető, hogy őket is érdekli kínálatunk. A Facebook ráadásul nem cookie, hanem Facebook-azonosító alapján követi az internetezőket: ez pedig független attól, hogy asztali gépen, mobilon, tableten vagy notebookon böngészett a felhasználó, minden esetben jól hozzá köthető a forgalom.

Mivel reklámozzunk és hogyan? Gyakorlati tippek

Szabó Ákos előadását gyakorlati tanácsokkal zárta. A szakember azt mondja: a hirdetések feladása előtt több energiát érdemes fordítani a kreatívokra, mielőtt használni kezdjük őket,  érdemes azokat tesztelni, kisebb közösségnek megmutatni.

Ne kezeljük FB-rajongóinkat egyformán: szegmentálással érdemes elkülöníteni a véleményvezéreket, márkanagyköveteket, hiteles rajongókat azoktól, akik esetleg csak egy nyereményjáték miatt "keveredtek" rajongóink közé.

A Thinkdigital szakembere arra is felhívta a figyelmet: nagyobb értéke van a márka szempontjából relevánsabb történeteknek, anyagoknak - törekedjünk arra, hogy kevesebb legyen az offtopic, az unalmas tartalom, a "cicás videó" üzenőfalunkon.

Végül egy fontos eszközre hívta fel a figyelmet Szabó Ákos: építsünk platformfüggetlen CRM-adatbázisokat, használjunk konverziós pixeleket - ez a saját adatbázis a lehetséges ügyfelekről nagyon nagy értéket képviselhet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG