5p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
A Facebook a magyarok egyik legkedveltebb márkája, rengeteg időt töltünk el az oldalon, és még a reklámok is kevésbé zavarnak minket a hírfolyamunkban. Miben jobb a Facebook, mint a többi hirdetési felület, miért itt költsük el a pénzünket? Hogyan legyünk hatékonyak, mire figyeljünk oda?

Nem mennénk lakatlan szigetre Facebook nélkül

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján elmondta: a Facebook nem Google: a Google egy igényre ad választ, a keresésekre adott találatok között helyez el hirdetést - a Facebook pedig a közösségi oldalra bejelentkezve végzett tevékenység alapján próbál olyan hirdetéseket kínálni, amiből konverzió lehet.

Azért nem csak a Facebook van a világon

Ha tudjuk, ki a célközönségünk, jól kell kiválasztani a közösségi platformokat, amin el akarjuk érni ügyfeleinket - de nem elég, ha csak egy helyre koncentráljuk az összes energiánkat. Aki több lábon áll, abba gyakrabban botlanak bele az ügyfelek, így jobban növelheti értékesítését is - ehhez azonban az is kell, hogy valaki aktívan foglalkozzon a közösségi médiával a cégnél.

Pénzt keresnél a közösségi médiában? Nem elég, ha Gizike néha ránéz a Facebookra >>

A Facebook viszont Magyarország második legkedveltebb márkája egy 2013-as kutatás szerint, csak a Pöttyös előzi meg (a kutatás során egyébként azt kérdezték a résztvevőktől: mi az a márka, amit egy lakatlan szigetre magukkal vinnének?) A Facebooknak van a legszélesebb online elérése Magyarországon - havi 5 millió ember aktívan facebookozik (tehát nem csak regisztrált), 3,5 millióan naponta is bejelentkeznek. Közülük 1,9 millióan mobiljukról jelentkeznek be az oldalra, minden nap. Összességében a felhasználók 72 százaléka minden nap legalább egyszer bejelentkezik profiljába.

Az elterjedtséget az is jól mutatja: munkaidőben a 18-34-es korcsoportban lényegesen meghaladja a Facebook elérése az összes TV-csatorna elérését, csak az esti primetime-ban tudja megelőzni a tévé a Facebookot.

Amit a Facebook nagyon tud: pontos célzás, újracélzás

A reklámot persze nem szeretik az emberek, a Facebook azonban ezen a fronton is jobban teljesít: a tartalomba jobban beilleszkedik a hirdetői üzenet, a hírfolyamban elhelyezett reklámokat sokkal kevésbé tarják zavarónak a felhasználók.

Szabó Ákos, a Thinkdigital country managere a Privátbankár.hu Social Marketing 2014 konferenciáján

A Facebook fontos előnye, hogy nagyon precíz célzási lehetőségeket is kínál - akár a 18-49 éves budapestiekről, akár a 18 év fölötti "akcióvadász" nőkről, akár a kisvállalkozókról, akár a 18 év fölötti autótulajdonosokról van szó, nagyon jól leszűkíthetjük azt a kört, akiknek megjelenik hirdetésünk, fizetett tartalmunk, így kisebb költéssel nagyobb eséllyel érünk el olyan ügyfelet, akit valóban érdekli termékünk, szolgáltatásunk.

Szabó Ákos arra is kitért: a Facebook Audience Insights szolgáltatása segítségével saját célcsoportunkról nagyon sokat tudhatunk meg, ami a kampány tervezésénél nagy segítséget jelenthet. Megnézhetjük például, hogyan viszonyul az általunk kiválasztott érdeklődők köre az internetezők átlagához: kiderülhet, hogy a célcsoportunkba például az átlagnál sokkal több nő, vagy sokkal több fiatal tartozik, ennek megfelelően alakíthatjuk marketing-stratégiánkat, kommunikációnkat.

Fontos eszköz az újracélzás, azaz a retargeting is: ennek segítségével weboldalunk látogatóit a Facebookon megtalálhatjuk, megcélozhatjuk,  feltételezve, hogy érdeklődik az általunk kínált termék, szolgáltatás iránt - így jóval nagyobb eséllyel lesz konverzió, azaz értékesítés a hirdetésből.

Ki lehetne még az ügyfelünk?

A Facebook emellett arra is képes, hogy hasonlót találjon látogatóinkhoz: magyarán azokra is célozhatunk, akik nem voltak korábban látogatóink, de hasonló viselkedésük alapján feltételezhető, hogy őket is érdekli kínálatunk. A Facebook ráadásul nem cookie, hanem Facebook-azonosító alapján követi az internetezőket: ez pedig független attól, hogy asztali gépen, mobilon, tableten vagy notebookon böngészett a felhasználó, minden esetben jól hozzá köthető a forgalom.

Mivel reklámozzunk és hogyan? Gyakorlati tippek

Szabó Ákos előadását gyakorlati tanácsokkal zárta. A szakember azt mondja: a hirdetések feladása előtt több energiát érdemes fordítani a kreatívokra, mielőtt használni kezdjük őket,  érdemes azokat tesztelni, kisebb közösségnek megmutatni.

Ne kezeljük FB-rajongóinkat egyformán: szegmentálással érdemes elkülöníteni a véleményvezéreket, márkanagyköveteket, hiteles rajongókat azoktól, akik esetleg csak egy nyereményjáték miatt "keveredtek" rajongóink közé.

A Thinkdigital szakembere arra is felhívta a figyelmet: nagyobb értéke van a márka szempontjából relevánsabb történeteknek, anyagoknak - törekedjünk arra, hogy kevesebb legyen az offtopic, az unalmas tartalom, a "cicás videó" üzenőfalunkon.

Végül egy fontos eszközre hívta fel a figyelmet Szabó Ákos: építsünk platformfüggetlen CRM-adatbázisokat, használjunk konverziós pixeleket - ez a saját adatbázis a lehetséges ügyfelekről nagyon nagy értéket képviselhet.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Egyre több vállalkozó választja a kibővült Demján Sándor Tőkeprogramot
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 12:56
Fokozódik a kereslet a Demján Sándor Tőkeprogram (DSTP) iránt. Dr. Bánfi Zoltán, az MKIK Tőkealap-kezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a több ezer érdeklődő között IT-, egészségügyi, vendéglátó és szolgáltató vállalkozók is megjelentek. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja öt-hatszáz magyar vállalkozás támogatása tőkebefektetéssel.
KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG