Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
KKV
GPS-alapú forgalomszervezés, elektronikus jegyrendszer, beengedőkapuk a metróban, fix kamerák és dugódíj - mindezek 4 éven belül valósággá válhatnak Budapesten Vitézy Dávid szerint. Miközben a BKK vezetője ultramodern fővárost álmodott meg, Tarlós István megint a kormányhoz fordult segítségért, mert a BKV az összeomlás szélén van, "gyakorlatilag csődbe ment".

Két év múlva indul az elektronikus jegyrendszer a fővárosban 2014-ben már így bocsátaná ki az éves bérleteket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - jelentette be az Infotér 2011 konferencián Vitézy Dávid, a társaság vezérigazgatója. A fővárosban jön a GPS alapú forgalomtervezés, és a fix kamerákkal megvalósítják a teherautók belépési díjfizetését is. Négy éven belül a budapesti forgalomirányítás olyan lehet, mint amilyen ma Londonban.


Újra lesznek beengedőkapuk a metróban

A BKK saját munkacsoportot alakított az elektronikus jegyrendszer előkészítésére, a jelenleg készülő megvalósíthatósági tanulmány 2012 elején kerül a fővárosi közgyűlés elé, így jövőre már sor kerülhet a rendszerszállító kiválasztását célzó tender kiírására. A központi rendszer fejlesztése 2013-ig megvalósulhat, az első elektronikus bérletet így már 2014 kibocsáthatja a főváros közlekedés-szervezéséért felelős BKK – jelentette ki Vitézy Dávid. A jelenlegi tervek szerint 2014-ben szerelhetik fel a fővárosi járműveket a fedélzeti jegyérvényesítő egységekkel, 2016-ig pedig megvalósulhat a teljes budapesti metrórendszer bekapuzása is.

A londonihoz hasonló rendszer lesz Budapesten is

A budapesti elektronikus jegyrendszerben érintésmentes kártyákat használnak majd az utasok a mai papírjegyek és -bérletek helyett. Az utasmédia lehet egy harmadik fél által kibocsátott kártya is, így bankkártyák, vagy bankkártyát emuláló mobiltelefonok, illetve NFC-képes mobileszközök is használhatók lesznek majd "jegyként" a fővárosi közösségi közlekedésben. Vitézy Dávid hangsúlyozta: a világtrendeknek megfelelően nyílt rendszerben valósítanák meg a budapesti elektronikus jegyrendszert: a rendszerelemek önmagukban lehetnek zártak, de nyílt protokoll alapján kell kommunikálniuk.

A BKK elektronikus rendszere a tervek szerint kapcsolódik majd a Nemzeti Egységes Kártyarendszerhez is, így lényegesen könnyebb lesz a nyugdíjas és diákjegyek ellenőrzése. Az utasok közvetlen az interneten is válthatnak majd jegyet, a londoni Oyster (pay-as-you-go) kártyarendszerhez hasonlóan pedig teljesen szerveralapú lesz a budapesti rendszer, tehát a kártyákra semmilyen adatot nem írnak majd.

Gyakorlatilag csődben van a BKV
"A BKV, a minden szempontból eladósodott, gyakorlatilag teljesen tönkrement óriási cég soha nem tudott állami segítség nélkül létezni. A BKV olyan grandiózus probléma, amelyet nagyságrendje miatt az új városvezetés nem oldhat meg egyedül" - írta két nappal ezelőtt keltezett, a Budapest Portálon közzétett levelében a budapesti főpolgármester Orbán Viktornak.
„Csak annak van értelme, ha az alábbi összefoglaló pontjait tárgyilagosan végiggondoljuk, és racionálisan értelmezzük” – írja a főpolgármester, 12 pontban összefoglalva a főváros észrevételeit. Ezek között szerepel, hogy a metrókocsik zöme, a HÉV szerelvények és sok villamos is elmúlt 30-45 éves.

A BKV-t tavaly októberben 78 milliárd forint közvetlen banki adósságállománnyal vették át, a bankok állami garancia híján nem adnak hitelt a BKV-nak, az állam pedig nem tudja sem konszolidálni, sem mérsékelni a cég adósságállományát. A BKV-nak december végén 6,2, jövő január végén 9, 2012 áprilisában pedig 30 milliárd forint hitele jár le, további pénzügyi mozgástér nincs.

A fővárosi önkormányzat saját működése biztosítható, de a város már 2010-ig is kimerítette hitelképességét. A tételek nagyságrendje miatt elméletileg kizárt, hogy a BKV forráshiányát és adósságállományát a fővárosi önkormányzat egyedül kezelni tudja. „Kérjük, hogy a BKV helyzetének kiegyensúlyozásához a rendkívüli sürgősségű segítséget megkaphassuk. Ennek hiányában a BKV egészen rövid időn belül működés- és fizetésképtelenné válik – zárul a levél


Elbánnak a hamisítókkal

Az elektronikus rendszer további előnye a BKK szempontjából a hamisítás megszüntetése lesz, ami jelenleg milliárdos nagyságrendű kárt okoz a társaságnak évente. Vitézy a konferencián kiemelte: regionális tarifaközösségre van szükség a BKK, a MÁV-Start és a Volánbusz között, tarthatatlan ugyanis, hogy például annak a 15 ezer embernek, akik az érdi kertvárosból rendszeresen utaznak Budapestre, három külön bérletet kelljen megvenniük.

Lekövetés: GPS-alapú forgalomszervezés

Jövő ősszel lezárulhat a BKK FUTÁR-projektje (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) is. A projekt keretében 2300 járművet szerelnek fel műholdas követésre alkalmas berendezéssel, 250 utcai kijelzőt szerelnek, megteremtik a GPS-alapú forgalomirányítás lehetőségét. A főváros 30 csomópontjában olyan közlekedés szervező rendszert alakítanak ki, amelyben a közösségi közlekedés járművei befolyásolhatják a jelzőlámpák működését. A hétmilliárdos beruházáshoz az Európai Unió négymilliárd forint támogatást biztosít.

Széttartó fejlesztési irányok?
A kerekasztal-beszélgetésen Mészáros László, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója elmondta: 12 milliárd forintból fejlesztik a Volán-társaságok saját e-ticket rendszerét, amelyet azonban integráltan kellene kezelni BKK-val, mert az elektronikus jegyrendszerek párhuzamosan fejlesztése nem csak széttartó, de pazarló is.
A Metalcom Zrt. üzletfejlesztési igazgatója ugyan üdvözölte, hogy a közlekedés-szervezés az elmúlt időszakban elmozdult a kapacitás-alapú tervezéstől a minőségalapú megközelítés felé, de Fábián Attila gondot lát abban, hogy a magyarországi közlekedés-szervezés nem egységes és integrált.
A szakértő az intermodalitás fontosságát hangsúlyozta: olyan moduláris rendszereket kell létrehozni a magyarországi közösségi közlekedésben, amelyek egységesíthetik például a tarifakezelést. Fábián szerint a fejlesztések összehangolása már önmagában is megtakarítást tesz lehetővé.


Dugódíj lesz, szerelik hamarosan a kamerákat is

A konferencián jelentette be Vitézy azt is, hogy a BKK-nál - mint a főváros közútjainak üzemeltetéséért felelős szervezetnél - jövőre elindulnak a teherforgalmi behajtási díjhoz kapcsolódó fejlesztések, így 2012-ben már online díjfizetésre is lehetőségük lesz a szállítmányozóknak. A fővárosba behajtó teherautókat fix telepítésű kamerákkal tervezik ellenőrizni. Az Európai Unió a 4-es metró támogatásához kapcsolódóan kötelezően előírta a dugódíj bevezetését a fővárosban. A dugódíj esetében a BKK azt tervezi, hogy a fix kamerás rendszert automatikus fizetéssel kombinálják, így nem lesz szükség arra, hogy az autósok külön fedélzeti egységet szereljenek fel járművükben.

Megújítja a jegyértékesítés teljes folyamatát a MÁV is - közölte Dékány Béla, a társaság infokommunikációs igazgatója a kerekasztal-beszélgetésen. Mint mondta, a MÁV hosszú távú célja, hogy fizikai kapcsolat nélkül tegye lehetővé a jegyvásárlást. A társaság tervezett fejlesztéseinek része az internetes jegyvásárlási rendszer, és az elektronikus jegyvásárlás bővítése, valamint az online fedélzeti ellenőrzés kialakítása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

KKV Iparűzési adó: erre figyelnie kell a cégeknek
Privátbankár.hu | 2021. február 24. 13:40
Az alacsonyabb iparűzési adómérték automatikusan jár a kis- és közepes vállalkozásoknak (kkv), és a március 15-ig fizetendő adóelőleg is felezhető. Ez utóbbihoz mindössze egy nyilatkozat benyújtására van szükség. Ma reggelig az érintett kkv-k csaknem 90 százalékától, mintegy 410 ezer vállalkozástól már be is érkezett a nyilatkozat az adóhivatalhoz - közölte a Pénzügyminisztérium.
KKV Fontos részleteket tudtunk meg az Orbán-kormány gyorskölcsönéről
Baka F. Zoltán - Kollár Dóra - Vég Márton | 2021. február 9. 05:51
Inkább vidékieknek, de nem az agráriumban érdekelt vállalkozásoknak szánják a 10 milliós kamatmentes hitelt, amihez katások is hozzáférhetnek, és a pénzt akár egy másik hitel kiváltására is lehetne fordítani. Itt tart az előkészítő munka, amivel e hét végén végeznek, mások mellett az MKIK bevonásával. Megkérdeztünk több érintett szakmai szervezetet és érdekképviseletet arról, hogy mit gondolnak a programról. És az ötletgazdát is.
KKV Soha nem fogyott még ennyi hitel a Takarékbank MFB Pontjain
Privátbankár.hu | 2021. január 20. 14:55
Több mint 67 milliárd forintot folyósítottak a Takarékbank vezette konzorcium MFB Pontjai tavaly a vállalkozásoknak és a lakosságnak, ami rekordnak számít. A 2016-os indulás óta a legjobb évet zárták, túlszárnyalva az előzetes tervet, és így támogatva a gazdaság működésének fenntartását a válsághelyzetben. A vállalkozások leginkább a nulla százalékos forgóeszközhitelt keresték, amelyet a járvány következményeinek enyhítésére indítottak el, de sokan igényeltek kedvezményes forrást a válságra reagáló fejlesztéseikhez, beruházásaikhoz is. Az MFB Pontok az észak- és a dél-alföldi régióban fogadták be a legtöbb igénylést. Idén a hétéves uniós költségvetési ciklus kifutása miatt nem várnak bővülést, hanem a tavalyihoz hasonló forgalomra készülnek.
KKV A pandémia közepette se szüntették meg tömegesen a cégeket az országban
MTI | 2021. január 20. 06:40
A Nemzeti Cégtár adatai szerint nem következett be az, amire számítani lehetett.
KKV Még mindig nagyon kelendő az NHP Hajrá
Privátbankár.hu | 2021. január 5. 17:11
Még mindig jelentős az érdeklődés.
KKV Túszul ejtette a cégeket a Facebook: Stockholm-szindrómában a kkv-k
Privátbankár.hu | 2020. december 15. 12:27
 A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.
KKV Támadás a KATA ellen: ez volt az oka?
Baka F. Zoltán | 2020. december 10. 05:11
Sem a járvány, sem a gazdasági válság nem tudott megálljt parancsolni az egyéni vállalkozások gyarapodásának.
KKV Hiába gondolja másképpen a kormány, szükség lenne a bértámogatásra
Valkai Nikoletta | 2020. november 2. 17:41
Szinte már biztosra vehető, hogy nem készül a kormány újabb bértámogatási programra a Gazdaságvédelmi akcióterv részeként, hiszen ahogy az a kormányzati kommunikációból is kiderült, a beruházásokban látják a magyar gazdaság kilábalásának kulcsát a kornavírus-járványból. Az érdekképviseletek azonban a tavasszal együttesen kicsiszolt bértámogatási rendszer folytatása mellett érvelnek.
KKV Új kezességvállalási konstrukciót élesített a kkv-knak a Garantiqa
Privátbankár.hu | 2020. október 26. 10:51
Az Investment Hitelgarancia az 500 milliárd forintos Krízis Garanciaprogram keretében érhető el kkv-k számára. A programban eddig közel 7500 hazai vállalkozás összesen 345 milliárd forintnyi hitelt kaphatott.
KKV Kevesebb adókedvezményre csaptak le a magyar cégek, mint korábban
Privátbankár.hu | 2020. október 2. 14:13
Megjelent a költségvetési zárszámadás a 2019-es évről, amely egyebek mellett az adókedvezmények keretében be nem szedett pénzekről is számot vet. Most kiderül, mennyi pénzt és milyen formában hagyott a cégeknél a kormány.
Friss
hírlevél
depositphotos