3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV

Rengeteg bejegyzés jön szembe a Facebookon nap mint nap és ezek nagyrésze ma már bizony hirdetés. Annak idején a legtöbb üzleti oldalnak még organikus posztokkal is sikerült elegendő potenciális ügyfelet, vásárlót behúznia. Ma azonban már akkora a verseny, hogy fizetett hirdetés nélkül szinte esélyük sincs a vállalkozásoknak.

Organikus posztok vs. hirdetés

Mi különbözteti meg az organikus posztokat a hirdetésektől? Röviden az, hogy az egyikért fizetünk, míg a másik semmibe sem kerül.

Az organikus elérés a saját magunk által az üzleti Facebook oldalunkon megosztott posztokat és úgynevezett „sztorikat” jelenti. Ezzel szemben a Facebook hirdetésekre már rá kell szánnunk egy bizonyos összeget. Az organikus és hirdetett poszt külsőre elég hasonlóak. A Facebook hirdetést egyetlen „Sponsored” vagy „Hirdetés” felirat különbözteti meg egymástól, ami a vállalkozás neve alatt található.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért kell költeni a Facebook-on, ha ingyenesen is lehet posztolni? Máris elmagyarázzuk.

Elérések mértéke

Az egyik legerősebb érv a hirdetés mellett, hogy jelentősen nagyobb tömeghez jut el. Organikus posztokkal csak azokat tudod elérni, akik már amúgy is követik az oldaladat. Sőt, nekik is csak egy részét, jellemzően 1-3 százalékát.

A hirdetések viszont mindenkit megcéloznak, akiket relevánsnak tartanak az adott témában. Hirdetésed azok feedjében is megjelenik, akik még meg is hallottak a cégedről, így pillanatok alatt megismertetheted termékeidet vagy szolgáltatásodat emberek ezreivel, százezreivel.

Célzottabb elérés

Az organikus posztok csak olyanokhoz jutnak el, akik már ismernek és követik az oldaladat. Követőid nagy része viszont valószínűleg már vásárolt nálad, kipróbálta már az általad nyújtott szolgáltatást, így nem számítanak potenciális új ügyfélnek. A hirdetés Facebookon ezzel szemben remekül célozza meg azokat, akik a célközönségedbe tartoznak, de még nem ismerik a termékedet. Az algoritmus gépi tanulás segítségével kikövetkezteti, hogy kiknek a feedjében kell megjelenítenie a hirdetést, hogy abból minél nagyobb eséllyel vásárlás legyen.

Jobb konverziós arány

Lehet az organikus posztod bármilyen kreatív, a számok azt mutatják, hogy a hirdetés által hozott eladásokat meg sem közelítik. Persze vannak olyan nagy és népszerű cégek, amelyek az organikus tartalmaikkal is rengeteg lájkot és kommentet tudnak behúzni, de még a legnagyobb márkáknak is hirdetniük kell új vásárlók szerzéséhez. A nagyok is tudják, hogy a Facebook pontos célzásának köszönhetően minőségi látogatókat terelhetnek a weboldalukra. Olyanokat, akik nem csak nézelődni, de vásárolni is fognak.

A versenytársak is hirdetnek

A marketing is egy olyan terület, ahol tanulni lehet a legjobb konkurens cégektől. Ha úgy látod, hogy sokat hirdetnek a felületen, akkor valószínűleg neked is több energiát kellene fektetned ebbe. Tanuld el tőlük a jó módszereket, fejlessz még egy lépéssel tovább, és máris piaci előnyre tettél szert.

A mai világban, ahol ekkora a piaci verseny, nem nézheted tétlenül, hogy a versenytársak hirdetéseikkel jóval nagyobb profitra tesznek szert. Ha versenyben szeretnél maradni, akkor bizony neked is meg kell tenned azokat a lépéseket, amelyek másoknál bizonyítottan beváltak.

Egy szó, mint száz: a sikerhez hirdetni kell. A hirdetés folyamatát elsajátíthatod és kezelheted saját hirdetéseidet, de rábízhatod egy profi online marketing ügynökségre is, hogy megspórold a tanulópénzt és gyorsan a versenytársak elé kerülj.

Zoltán Eszter, content marketing szakértő
Marketing21

Címkék: KKV Facebook Hirdetés
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG