Organikus posztok vs. hirdetés
Mi különbözteti meg az organikus posztokat a hirdetésektől? Röviden az, hogy az egyikért fizetünk, míg a másik semmibe sem kerül.
Az organikus elérés a saját magunk által az üzleti Facebook oldalunkon megosztott posztokat és úgynevezett „sztorikat” jelenti. Ezzel szemben a Facebook hirdetésekre már rá kell szánnunk egy bizonyos összeget. Az organikus és hirdetett poszt külsőre elég hasonlóak. A Facebook hirdetést egyetlen „Sponsored” vagy „Hirdetés” felirat különbözteti meg egymástól, ami a vállalkozás neve alatt található.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért kell költeni a Facebook-on, ha ingyenesen is lehet posztolni? Máris elmagyarázzuk.
Elérések mértéke
Az egyik legerősebb érv a hirdetés mellett, hogy jelentősen nagyobb tömeghez jut el. Organikus posztokkal csak azokat tudod elérni, akik már amúgy is követik az oldaladat. Sőt, nekik is csak egy részét, jellemzően 1-3 százalékát.
A hirdetések viszont mindenkit megcéloznak, akiket relevánsnak tartanak az adott témában. Hirdetésed azok feedjében is megjelenik, akik még meg is hallottak a cégedről, így pillanatok alatt megismertetheted termékeidet vagy szolgáltatásodat emberek ezreivel, százezreivel.
Célzottabb elérés
Az organikus posztok csak olyanokhoz jutnak el, akik már ismernek és követik az oldaladat. Követőid nagy része viszont valószínűleg már vásárolt nálad, kipróbálta már az általad nyújtott szolgáltatást, így nem számítanak potenciális új ügyfélnek. A hirdetés Facebookon ezzel szemben remekül célozza meg azokat, akik a célközönségedbe tartoznak, de még nem ismerik a termékedet. Az algoritmus gépi tanulás segítségével kikövetkezteti, hogy kiknek a feedjében kell megjelenítenie a hirdetést, hogy abból minél nagyobb eséllyel vásárlás legyen.
Jobb konverziós arány
Lehet az organikus posztod bármilyen kreatív, a számok azt mutatják, hogy a hirdetés által hozott eladásokat meg sem közelítik. Persze vannak olyan nagy és népszerű cégek, amelyek az organikus tartalmaikkal is rengeteg lájkot és kommentet tudnak behúzni, de még a legnagyobb márkáknak is hirdetniük kell új vásárlók szerzéséhez. A nagyok is tudják, hogy a Facebook pontos célzásának köszönhetően minőségi látogatókat terelhetnek a weboldalukra. Olyanokat, akik nem csak nézelődni, de vásárolni is fognak.
A versenytársak is hirdetnek
A marketing is egy olyan terület, ahol tanulni lehet a legjobb konkurens cégektől. Ha úgy látod, hogy sokat hirdetnek a felületen, akkor valószínűleg neked is több energiát kellene fektetned ebbe. Tanuld el tőlük a jó módszereket, fejlessz még egy lépéssel tovább, és máris piaci előnyre tettél szert.
A mai világban, ahol ekkora a piaci verseny, nem nézheted tétlenül, hogy a versenytársak hirdetéseikkel jóval nagyobb profitra tesznek szert. Ha versenyben szeretnél maradni, akkor bizony neked is meg kell tenned azokat a lépéseket, amelyek másoknál bizonyítottan beváltak.
Egy szó, mint száz: a sikerhez hirdetni kell. A hirdetés folyamatát elsajátíthatod és kezelheted saját hirdetéseidet, de rábízhatod egy profi online marketing ügynökségre is, hogy megspórold a tanulópénzt és gyorsan a versenytársak elé kerülj.
Zoltán Eszter, content marketing szakértő
Marketing21