1p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
2009. november 19-én került megrendezésre a CEBC CRM 2009 konferenciája Ügyfélkezelés a konszolidáció időszakában címmel (x)
2009. november 19-én került megrendezésre a CEBC CRM 2009 konferenciája Ügyfélkezelés a konszolidáció időszakában címmel. A rendezvény főtámogatója, valamint moderátora ismételten a Magyar Telekom Csoport tagja, az IQSYS Zrt. volt.

A konferencia központi témája elsősorban az volt, hogy a recesszió okozta változásokat felismerve, és a tanulságokat levonva a cégek hogyan alakítsák a CRM stratégákat a megváltozott helyzethez; milyen területekbe érdemes invesztálni, melyek a gyakorlati megvalósítás kulcskérdései. A konferencián egy-egy esettanulmány került bemutatásra melyet maguk az ügyfelek mutattak be, hogy a bevezetett CRM rendszer hogyan épült be cégük életébe.

A tavalyi konferenciához hasonlóan az idén is szót kapnak a vezető szoftver-szállítók, hogy bemutathassák termékeik legújabb tulajdonságait. A konferenciát Kovács András előadása nyitotta, aki többek között arról szólt, hogy a recesszió okozta változásokat felismerve és a tanulságokat levonva hogyan kerüljenek kialakításra a CRM stratégiák igazodva a megváltozott helyzethez; milyen területekbe érdemes invesztálni, melyek a gyakorlati megvalósítás kulcskérdései. A konferencia moderátora a jelen időszak legfontosabb CRM-aktualitásait boncolgatta.

A szintén nagy érdeklődéssel kísért tavalyi konferencia időpontja a recesszió kezdeti időszakára esett, ezért középpontjában az állt, hogy az adott helyzetben milyen CRM stratégiákat alakítsunk ki. Áttekintetésre került az ügyfélkapcsolat-kezelés, mint üzleti stratégia, bemutatásra kerültek azok a műszaki területek, a kereskedelmi és marketing tevékenységeket automatizáló eszközöktől kezdve az ügyfélszolgálatot támogató megoldásokon át az információs infrastruktúra, az elektronikus kereskedelem és az elemzéseket biztosító alkalmazásokig, amelyek „metszéspontján” alakulnak ki a sikeres CRM megoldások. Megvizsgálásra került az is, hogy mely CRM területekre érdemes összpontosítani, hol érdemes elkezdeni a bevezetést, és mely területeken lehet költségkímélő megoldásokat alkalmazni.

Azóta eltelt egy év, és az elemzők már a gazdasági kilábalás jeleit látják. Ideje tehát „rendezni sorainkat”, és felkészülni azokra a feladatokra, amelyek a konszolidáció időszakában várnak ránk. Az elmúlt év számos fontos tanulságot hozott az informatikai piac szereplői számára általában, de az egyes részterületek specifikus vonatkozásában is. Piackutatók szerint a CRM területén is előtérbe kerültek a beruházás-kímélő, szolgáltatás alapú szoftverszállítási modellek (SaaS).

Egyes becslések szerint a 2009-ben értékesített új CRM megoldások háromnegyedét szolgáltatásként bérlik a vállalatok. Szintén említésre méltó trend, hogy a CRM három területe közül az elemzéseket nyújtó analitikus CRM és az együttműködést támogató kollaboratív CRM megoldások iránti érdeklődés duplájára nőtt a napi működtetésért felelős, hagyományos operatív CRM-mel szemben. Az analitikus és operatív oldal mellett a szereplők közötti együttműködést biztosító kollaboráció a CRM harmadik fontos területe, melyet a rendszerintegrátor Szabó Péter mutatott be.
 
A szakmai konferenciát egy kerekasztal-beszélgetés zárta, ahol az ügyfélkapcsolat kezelés legfontosabb kérdései kerültek terítékre a nap előadóinak részvételével és a résztvevők bevonásával.

(x)
Címkék: KKV

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Gyomrost kaptak a magyar cégek – komoly kellemetlenséget hozott a november
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 10:53
Nem elhanyagolható pluszkiadást jelent ez.
KKV Itt van Nagy Mártonék bejelentése, örülhetnek a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:41
Jelentős változtatásokat készít elő a kormány.
KKV Aki kkv-nek dolgozik, felejtse el a fizetésemelést?
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 14:40
A makrogazdasági mutatókhoz képest meglepően optimista a hazai kkv-k hangulata – olvasható ki a VOSZ Barométer felmérés friss, harmadik negyedévre vonatkozó számaiból. Beruházásokra viszont nem sokan készülnek, a cégek 85 százaléka még fizetésemelést sem tervez.
KKV Indul a pénzeső – tarthatják a markukat a cégek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 14:05
Szeptember elseje egy új pályázatot is hozott.
KKV Ez jobb az Otthon Startnál? Akár 100 millió juthat a szemfüles cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 17:10
Az ingatlanvásárlásra készülő vállalkozóknak jó figyelni.
KKV Elárultak egy kellemes hírt a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. július 30. 16:34
Egyszerűbb lett a feltételek teljesítése. 
KKV Zuhog a pénzeső: még több magyar cégnek jut támogatás
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 14:15
Már több mint 1300 cég örülhetett.
KKV Még mindig lehet pályázni elektromos autó vásárlására
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:55
Több, mint 6 ezer támogatási szerződést írtak alá eddig, a 30 milliárdos keretből 26,8 milliárd forintot ítéltek oda. 
KKV Nagy Mártonék megnyitották a pénzesőt: a cégek sorban állnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 16:17
Érkeznek a támogatások, tartják a markukat a cégek.
KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG