3p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális reklámok részaránya 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot.

A dentsu globális médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ több mint 50 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi 682 milliárd dollárral szemben. A reklámpiac ezzel már bőven túllép a világjárvány okozta sokkon: az idénre prognosztizált reklámköltések összege 19 százalékkal haladja meg a koronavírus előtti évben tapasztalt szintet.

Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)
Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.
 
A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: USA, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország. Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat, a nyugat-európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térséghez kapcsolódó reklámköltések átlagos növekedése 5-6 százalék között alakulhat majd. A legnagyobb mértékben India (+14,6 százalék), az USA (+14 százalék), Oroszország (+11,2 százalék) és Kanada (+10,9 százalék) reklámpiaca bővülhet 2022-ben.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a hirdetők továbbra is a digitális és a televíziós reklámokra költenek a legtöbbet. A korábbi évek trendjét folytatva dinamikusan nő idén is a digitális reklámok részaránya, amely 2022-ben már meghaladja az 55 százalékot (408 milliárd dollár). Várhatóan 2022 lesz az első olyan év, amikor a digitális hirdetések összértéke dupla akkora lesz, mint a televíziós hirdetéseké (198 milliárd dollár). Mindez főként a videotartalmak, az internethez kapcsolt televíziók, az automatizált reklámértékesítés és az e-kereskedelem további gyors térhódításának az eredménye.

A lineáris televíziókban (például műholdas és kábeltévék) a tavalyi 7,9 százalékos növekedést követően 2022-ben további 3,8 százalékkal nőhet a reklámköltések volumene, ám a költések részarányát tekintve ez a csatorna a következő években – az internethez kapcsolt televíziók, illetve a vieo-on-demand szolgáltatások térnyerésével – fokozatos zsugorodásra számíthat.

Miközben köztéri hirdetések (+12,8 százalék) és a mozihirdetések (+23,4 százalék) – a közösségi létet korlátozó intézkedések fokozatos eltörlésével – komoly felívelésre számíthatnak idén, a napilapok (-4,2 százalék) és magazinok (-7,7 százalék) reklámpiaca menthetetlenül tovább folytatja a zsugorodást.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Komoly bajban a német gazdaság?
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 13:02
A feldolgozóiparban különösen sötéten látják a helyzetet.
Makro / Külgazdaság Valami nagyon félrement a brit gazdaságban, az elemzők is másra számítottak
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 12:48
A Covid óta nem voltak ennyien munka nélkül.
Makro / Külgazdaság Szerbiában már hatottak az amerikai szankciók – lelépne az orosz tulajdonos
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 10:44
Átadná a NIS irányítását másnak az orosz tulajdonos.
Makro / Külgazdaság Nagyon fájhat az OTP-nek a bankadó tervezett emelése
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 10:27
Akár 60 milliárddal is nőhet a bank adóterhe a tervezett emelés hatására.
Makro / Külgazdaság Benéztünk az első budapesti orosz fapados boltba, és azt is megtudtuk, mikor nyit
Vámosi Ágoston | 2025. november 11. 10:17
Hamarosan találkozhatunk annak az orosz üzletláncnak a hirdetéseivel, amelyet korábban Mere néven akartak elindítani Magyarországon. Az első bolt a Mohu egyik budapesti hulladékudvara mellett kap helyet, az egyik álláshirdetésükre pedig litvániai telefonszámon lehet jelentkezni. A céghálóban Rogán Antal apósának egyik üzlettársa is a képbe kerül.
Makro / Külgazdaság Jelentősen megemelné a kormány a bankadót – túl nagy a költségvetés hiánya
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 09:19
185 helyett 370 milliárdot szednének be a bankoktól, zárolják a költségvetési tartalékot is.
Makro / Külgazdaság Megállt az idő az inflációnál, ennek most örülhetnek Nagy Mártonék
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 08:30
2025. októberben a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Szeptemberhez viszonyítva átlagosan stagnált az infláció – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Makro / Külgazdaság Öt demokrata megtört: vége lehet a rekordhosszúságú amerikai leállásnak
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 07:11
Néhány napon belül indulhat újra az amerikai állam gépezete.
Makro / Külgazdaság Megint el fogják inflálni a megtakarításainkat?
Eidenpenz József | 2025. november 11. 05:42
Az amerikai kormány mindössze 71 nap alatt újabb ezermilliárd dollárral növelte az államadósságot. A folyamat megállíthatatlannak tűnik, még gyorsul is, és más fejlett országokban is hasonló folyik. Nem látszik más megoldás, mint az államadósság elinflálása, ami a legkisebb ellenállás útja.
Makro / Külgazdaság A biológiai életkor meghatározása a hosszú élet titka – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 10. 17:10
Interjú Dr. Balázs Annával, a CMC Déli Klinika orvos igazgatójával. Hallgassa meg a beszélgetést, és tudja meg, hogyan veheti vissza az irányítást öregedési folyamatai felett!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG