3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A digitális reklámok részaránya 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot.

A dentsu globális médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ több mint 50 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi 682 milliárd dollárral szemben. A reklámpiac ezzel már bőven túllép a világjárvány okozta sokkon: az idénre prognosztizált reklámköltések összege 19 százalékkal haladja meg a koronavírus előtti évben tapasztalt szintet.

Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)
Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.
 
A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: USA, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország. Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat, a nyugat-európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térséghez kapcsolódó reklámköltések átlagos növekedése 5-6 százalék között alakulhat majd. A legnagyobb mértékben India (+14,6 százalék), az USA (+14 százalék), Oroszország (+11,2 százalék) és Kanada (+10,9 százalék) reklámpiaca bővülhet 2022-ben.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a hirdetők továbbra is a digitális és a televíziós reklámokra költenek a legtöbbet. A korábbi évek trendjét folytatva dinamikusan nő idén is a digitális reklámok részaránya, amely 2022-ben már meghaladja az 55 százalékot (408 milliárd dollár). Várhatóan 2022 lesz az első olyan év, amikor a digitális hirdetések összértéke dupla akkora lesz, mint a televíziós hirdetéseké (198 milliárd dollár). Mindez főként a videotartalmak, az internethez kapcsolt televíziók, az automatizált reklámértékesítés és az e-kereskedelem további gyors térhódításának az eredménye.

A lineáris televíziókban (például műholdas és kábeltévék) a tavalyi 7,9 százalékos növekedést követően 2022-ben további 3,8 százalékkal nőhet a reklámköltések volumene, ám a költések részarányát tekintve ez a csatorna a következő években – az internethez kapcsolt televíziók, illetve a vieo-on-demand szolgáltatások térnyerésével – fokozatos zsugorodásra számíthat.

Miközben köztéri hirdetések (+12,8 százalék) és a mozihirdetések (+23,4 százalék) – a közösségi létet korlátozó intézkedések fokozatos eltörlésével – komoly felívelésre számíthatnak idén, a napilapok (-4,2 százalék) és magazinok (-7,7 százalék) reklámpiaca menthetetlenül tovább folytatja a zsugorodást.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság 4iG: Technológiai együttműködés Kazahsztánnal
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 11:24
A kazah fél megerősítette elkötelezettségét.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy mennyibe fog kerülni egy liter dízel
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 10:42
Szombaton a benzin nagykereskedelmi ára ezúttal sem változik.
Makro / Külgazdaság „Hihetőbb a 382 ezer” – Bod Péter Ákos szerint félrevezető a béradat
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 09:10
A minimálbér-emelés belengetése szembemegy a gazdasági realitásokkal.
Makro / Külgazdaság 103 ezer külföldön dolgozóról tud csak a KSH
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 08:33
2025 áprilisában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 666 ezer fő volt. A munkanélküliek száma 215 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék volt.
Makro / Külgazdaság A kormány a kínai BYD minden kívánságát előre teljesíti
Privátbankár.hu | 2025. május 23. 07:05
Ezzel könnyebbé válik az építkezés is.
Makro / Külgazdaság Méretes uniós pénzekről egyezkedik a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 19:11
Nem elhanyagolható összeg.
Makro / Külgazdaság Borús kilátások: külső segítség kellene, de nem jön
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 15:26
A beruházások volumene tovább csökkent 2025 első negyedévében – a szakértők szerint a fordulat még várat magára.
Makro / Külgazdaság Fontos számok jelentek meg a magyar gazdaságról
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 13:25
Megjelent egy részletes tájékoztató.
Makro / Külgazdaság Pogátsa Zoltán: az szja-csökkentéssel csak a magas jövedelműek jártak jól
Herman Bernadett | 2025. május 22. 12:24
Nem az ársapkákkal kellene leszorítani az inflációt, és nem lehet növekedést elérni valódi középosztály nélkül – mondja Pogátsa Zoltán. 
Makro / Külgazdaság Nagy Márton elárulta, mi nincs rendben
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 10:28
Hosszabb távon a fejlesztéseké a főszerep. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG