3p

A digitális reklámok részaránya 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot.

A dentsu globális médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ több mint 50 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi 682 milliárd dollárral szemben. A reklámpiac ezzel már bőven túllép a világjárvány okozta sokkon: az idénre prognosztizált reklámköltések összege 19 százalékkal haladja meg a koronavírus előtti évben tapasztalt szintet.

Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)
Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.
 
A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: USA, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország. Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat, a nyugat-európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térséghez kapcsolódó reklámköltések átlagos növekedése 5-6 százalék között alakulhat majd. A legnagyobb mértékben India (+14,6 százalék), az USA (+14 százalék), Oroszország (+11,2 százalék) és Kanada (+10,9 százalék) reklámpiaca bővülhet 2022-ben.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a hirdetők továbbra is a digitális és a televíziós reklámokra költenek a legtöbbet. A korábbi évek trendjét folytatva dinamikusan nő idén is a digitális reklámok részaránya, amely 2022-ben már meghaladja az 55 százalékot (408 milliárd dollár). Várhatóan 2022 lesz az első olyan év, amikor a digitális hirdetések összértéke dupla akkora lesz, mint a televíziós hirdetéseké (198 milliárd dollár). Mindez főként a videotartalmak, az internethez kapcsolt televíziók, az automatizált reklámértékesítés és az e-kereskedelem további gyors térhódításának az eredménye.

A lineáris televíziókban (például műholdas és kábeltévék) a tavalyi 7,9 százalékos növekedést követően 2022-ben további 3,8 százalékkal nőhet a reklámköltések volumene, ám a költések részarányát tekintve ez a csatorna a következő években – az internethez kapcsolt televíziók, illetve a vieo-on-demand szolgáltatások térnyerésével – fokozatos zsugorodásra számíthat.

Miközben köztéri hirdetések (+12,8 százalék) és a mozihirdetések (+23,4 százalék) – a közösségi létet korlátozó intézkedések fokozatos eltörlésével – komoly felívelésre számíthatnak idén, a napilapok (-4,2 százalék) és magazinok (-7,7 százalék) reklámpiaca menthetetlenül tovább folytatja a zsugorodást.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nagy bejelentést tett az inflációról az MNB – de az árrésstop mindent boríthat
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 11:09
Érdemben változtatta inflációs előrejelzését a jövő évre a Magyar Nemzeti Bank.
Makro / Külgazdaság Tud még olcsóbb lenni a benzin? Igen!
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 09:52
A hét második felében tovább csökkennek a hazai üzemanyagárak.
Makro / Külgazdaság Négy hónap múlva vége az Orbán-rendszernek egy friss kutatás szerint
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 09:17
Republikon: 12 százalékpont a Tisza előnye.
Makro / Külgazdaság Újabb nagy bejelentést tett a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 06:53
További 16 járásban kezdhet optikai hálózatfejlesztést.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter nagy bejelentéssel jelentkezett New Yorkból
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 06:29
A külügyminiszter nagy számokról beszélt.
Makro / Külgazdaság Kiderült: mégsem a magyarok fogyasztanak a legkevesebbet az EU-ban
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 19:58
Lettországot megelőzzük, ezért az uniós átlag 73 százalékával sem áll utolsó helyen Magyarország a tényleges egyéni fogyasztást nézve. Az egy főre jutó GDP azonban visszaesett.
Makro / Külgazdaság Bezuhant a forint, októberi szinten az euró ára
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 18:35
Mindhárom fő devizával szemben gyengült a forint szerdán. A svájci frankhoz képest történt a legnagyobb elmozdulás, az euró október óta nem volt ilyen drága.
Makro / Külgazdaság 3D-nyomtatással foglalkozó amerikai cég települ Budapestre
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 16:10
Erős napja van Szijjártó Péternek, a külügyminisztérium ugyanis szerdán zárhatja le a megállapodást három amerikai cég magyarországi beruházásáról. Egyikük Budapestre jönne, a másik kettő Tatabánya, illetve Hódmezővásárhely mellé.
Makro / Külgazdaság Már két év sem maradt az orosz gáz importálására, döntött az Európai Parlament
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 14:23
500-120 arányban megszavazta az Európai Parlament az orosz gáz importjának leállítását. A jelentéstevő szerint a figyelmet most az olajra kell fordítani, amellyel kapcsolatban a jövő év elején hozhat állásfoglalást az Európai Bizottság.
Makro / Külgazdaság Átírták a számot, a vártnál jobban alakult az euróövezet inflációja
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 12:51
Novemberben az előző havival megegyezően 2,1 százalék volt az éves infláció az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai alapján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG