Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

A digitális reklámok részaránya 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot.

A dentsu globális médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ több mint 50 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi 682 milliárd dollárral szemben. A reklámpiac ezzel már bőven túllép a világjárvány okozta sokkon: az idénre prognosztizált reklámköltések összege 19 százalékkal haladja meg a koronavírus előtti évben tapasztalt szintet.

Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)
Tarol az online reklám (fotó: depositphotos.com)

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.
 
A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: USA, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország. Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat, a nyugat-európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térséghez kapcsolódó reklámköltések átlagos növekedése 5-6 százalék között alakulhat majd. A legnagyobb mértékben India (+14,6 százalék), az USA (+14 százalék), Oroszország (+11,2 százalék) és Kanada (+10,9 százalék) reklámpiaca bővülhet 2022-ben.

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a hirdetők továbbra is a digitális és a televíziós reklámokra költenek a legtöbbet. A korábbi évek trendjét folytatva dinamikusan nő idén is a digitális reklámok részaránya, amely 2022-ben már meghaladja az 55 százalékot (408 milliárd dollár). Várhatóan 2022 lesz az első olyan év, amikor a digitális hirdetések összértéke dupla akkora lesz, mint a televíziós hirdetéseké (198 milliárd dollár). Mindez főként a videotartalmak, az internethez kapcsolt televíziók, az automatizált reklámértékesítés és az e-kereskedelem további gyors térhódításának az eredménye.

A lineáris televíziókban (például műholdas és kábeltévék) a tavalyi 7,9 százalékos növekedést követően 2022-ben további 3,8 százalékkal nőhet a reklámköltések volumene, ám a költések részarányát tekintve ez a csatorna a következő években – az internethez kapcsolt televíziók, illetve a vieo-on-demand szolgáltatások térnyerésével – fokozatos zsugorodásra számíthat.

Miközben köztéri hirdetések (+12,8 százalék) és a mozihirdetések (+23,4 százalék) – a közösségi létet korlátozó intézkedések fokozatos eltörlésével – komoly felívelésre számíthatnak idén, a napilapok (-4,2 százalék) és magazinok (-7,7 százalék) reklámpiaca menthetetlenül tovább folytatja a zsugorodást.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump szerint India elengedné a vámokat, de már késő
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 19:55
Az amerikai elnök szerint az ország elkésett.
Makro / Külgazdaság Mit nekünk Barátság vezeték? Szijjártó Péter nagy bejelentést tett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 13:22
2027 végéig elkészül egy hazai vezetékszakasz.
Makro / Külgazdaság Tovább közelíti a 600 forintos szintet a dízel ára
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 12:09
Keddtől bruttó 2 forinttal emelkedhet a gázolaj nagykereskedelmi ára, amit a kutak beépíthetnek az árazásukba. A városi és az autópálya szélén lévő benzinkutak között óriási árkülönbség lehet.
Makro / Külgazdaság Nem Trump, hanem a Legfelsőbb Bíróság dönt a vámokról
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 10:47
Egyelőre 7-4 arányban vesztésre áll Donald Trump vámjainak ügye a kerületi bíróságon, az elnöknek hat hete maradt a fellebbezésre.
Makro / Külgazdaság Éves mélyponton az ipari termelői árak emelkedése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 08:35
A termelői árak 4,5 százalékos éves emelkedése jobban néz ki a januári 9,1 százaléknál. Az energiaipari export azonban felfele húzza a számokat.
Makro / Külgazdaság A tévénézők leválnának az orosz kőolajról, Hernádi Zsolt nem
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 08:06
A százhalombattai finomítót csak katasztrófa esetére teszik képessé más típusú olaj feldolgozására. Ha leállna a Barátság kőolajvezeték, napi 170 tartálykocsi üzemanyagot kellene máshonnan beszerezni.
Makro / Külgazdaság „Az uzsorázás itt is működik” – helyszíni riport Nagyecsedről
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 1. 07:13
Hogyan lehet megélni abban a megyében, ahol a nettó átlagkereset még ma is csak 355 ezer forint? Mi lesz azzal a környékkel, ahol a lakók egyharmada 15 év alatti gyerek, és azokkal az emberekkel, akik felnőttként tanulnak meg írni? A Klasszis Médiához tartozó laptársunk, az Mfor a Felzárkózó települések kormányprogram legnagyobb városában járt.
Makro / Külgazdaság Rövidesen lehull a lepel a kormány gazdaságpolitikai eredményeiről
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 31. 11:51
A KSH minden nap jelentős makrogazdasági mutatószámokat közöl a jövő héten. Többek között a második negyedévi növekedés részletes számait.
Makro / Külgazdaság Subway helyett Subjoy – mi lett a nyugati gyorséttermekkel Oroszországban?
Elek Lenke | 2025. augusztus 31. 06:13
Az oroszországi Subway a közelmúltban jelentette be, hogy meg kell változtatnia több mint száz kávézója és étterme nevét. Az orosz vendéglátásban hasonló folyamat játszódik le, mint a kiskereskedelemben: a nagy nyugati márkák kivonulása új stratégiákat – átkereszteléseket, franchise ügyleteket – igényel.
Makro / Külgazdaság Vagyonadót vezetne be Magyar Péter – ebből csökkentene adót
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 30. 16:09
Részletes terveket közölt a Tisza Párt elnöke a vagyonadóról és a sajtó megregulázásról is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG