3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA eddig érvényesíteni tudta az akaratát, ha nem akarta, hogy egy iparágban nagy súlyt szerezzenek a kínaiak, ahogy azt az 5G-s mobilszabványnál láttuk, de a kínai villanyautó-ipar kifoghat rajta.

Az elektromos autók piacának meghódításáért folyó harc új szakaszába lépett azzal, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi minisztériuma javaslatot tett a kínai szoftverek betiltására az USA-ban értékesített
autókban – írta az autók új világáról szóló elemzésében Alan Beattie, a Financial Times publicistája. Ez a harc más lesz, mint a korábbiak, ugyanis szemben az elektronikával és a ruházattal, Kína nem csak a gyártásban tett szert jelentős előnyre, hanem az elektromos autók piacán saját kínai márkákkal jár az élen.

Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyiben köszönhető a pekingi állami támogatásoknak, az azonban vitathatatlan, hogy a cégek immáron saját gyártóbázisaikról exportálják a villanyautókat és olyan szoftvereket fejlesztenek, amelyek javítják ezek képességeit. Az Európai Unió vezetői tudják, hogy a kínai autók importját korlátozó büntetővámok legfeljebb lélegzetvételnyi időt adnak a helyi vállalatoknak, hogy megpróbálják csökkenteni lemaradásukat kínai versenytársaikkal szemben. A cégek közös vállalkozásokban gondolkodnak, hogy javítsanak esélyeiken. Az olyan nagy feltörekvő országok, mint Brazília vagy Törökország pedáloznak azért, hogy a kínaiak villanyautó-gyártó üzemeket építsenek náluk.

Már az 5G ellenes kampány sem volt teljes siker

A dolog tehát úgy fest, hogy a világ maradéka nem követi az USA-t azon az úton, hogy kiszorítsa az új technológia uralásából a kínaiakat. Ezt megelőzően a Huawei ellen indított kereskedelmi hadjáratot az Egyesült Államok, amely lépéselőnyre tett szert az 5G-s mobiltelefon-technológiában. Az ország európai szövetségesei lényegében követték ezen az úton, ám a feltörekvő országokat nem aggasztja az a feltételezés, hogy a Huawei mobilrendszerei a kínai hatóságok fülelő kémeiként működhetnek.

Emellett ami az autószoftvereket illeti, van egy nagy kérdőjel az amerikai tiltással kapcsolatban. Mivel ezek általában nyílt forráskódú programok, amelyeket a fejlesztők világszintű közössége alakít, a lehetetlennel határos megmondani, melyik tekinthető kínainak közülük. A történet vége nagyon furcsa lehet.

Ki nyeri a versenyt?
Ki nyeri a versenyt?
Fotó: Pixabay

Ha a szigorú amerikai szabályozás nyomán létrejön egy a kínaitól független autószoftver-ipar az Egyesült Államokban, akkor kettészakadhat a világ autópiaca. Kialakulhat egy drága rendszereket használó sziget az Egyesült Államokból és Kanadából, miközben a világ többi része továbbra is a kínainak minősülő olcsóbb szoftvereket használja. Mivel az amerikai autópiac nem elég nagy ahhoz, hogy ennek súlyára, vonzerejére alapozva érvényesítse akaratát az elektromos autók világpiacán, a 21. században Kína lehet az autógyártás császára. Hacsak ki nem találnak valami jobbat az elektromos autóknál, amiben más országok szereznek technológiai előnyt. Ennek egyelőre semmi jele.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Orbán Viktor még tartogat meglepetéseket
Privátbankár.hu | 2024. november 8. 16:41
Az informális EU-csúcsot sajtótájékoztató zárja.
Makro / Külgazdaság Rossz hír jött a német autóiparból
Privátbankár.hu | 2024. november 8. 14:10
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent októberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken közzétett eredményei szerint.
Makro / Külgazdaság Mégis elveszítette közpénz jellegét a Matolcsy György alapítványainak ment 280 milliárd?
Privátbankár.hu | 2024. november 8. 10:54
Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az adófizetők pénze felett őrködő Pénzügyminisztérium nem érzi illetékesnek magát azon kérdés megválaszolásában, meg kell-e szűnnie a most már csak egy Pallas Athéné alapítványnak és annak vagyonát állami körbe visszasorolni.
Makro / Külgazdaság A hétvégén autózna? Akkor most uzsgyi tankolni, de gyorsan!
Privátbankár.hu | 2024. november 8. 09:59
Szombattól megint drágulnak az üzemanyagok.
Makro / Külgazdaság Ez gyors volt: Trump nyert és az Orbán-kormány máris lépett
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 16:44
Ahogy a miniszterelnök előrejelezte, az amerikai elnökválasztás lezárulta után beterjesztik a 2025. évi költségvetést a parlament elé, a Költségvetési Tanács egyetértésével. 
Makro / Külgazdaság Milyen pálya várhat a magyar gazdaságra Trump elnöksége alatt?
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 12:03
A protekcionista amerikai gazdaságpolitika káros lehet, de a magyar kormányfő jó kapcsolata a régi-új elnökkel pozitívumokat is hordozhat.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton sárgulhat az irigységtől ezt az adatot látva
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 10:33
Míg idehaza csupán 1,7, Romániában 10,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Makro / Külgazdaság Hiába kéri Nagy Márton, nem hallgatnak rá az emberek
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 08:30
Alig-alig, mindössze 1,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi fogalom egy év alatt.
Makro / Külgazdaság Azért Orbán Viktor szerda reggel kapott egy lelombozó hírt is
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 12:17
Az ipar továbbra is padlón, szeptemberben még az augusztusi szinthez képest is tudott csökkenni. S a kilátások sem túl acélosak.
Makro / Külgazdaság Most tényleg siessen tankolni, csütörtöktől sokkal drágább lesz!
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 09:46
Kellemetlen meglepetésben lesz része annak, aki dízelt venne, és szerdáról csütörtökre halasztja a benzinkútlátogatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG