3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA eddig érvényesíteni tudta az akaratát, ha nem akarta, hogy egy iparágban nagy súlyt szerezzenek a kínaiak, ahogy azt az 5G-s mobilszabványnál láttuk, de a kínai villanyautó-ipar kifoghat rajta.

Az elektromos autók piacának meghódításáért folyó harc új szakaszába lépett azzal, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi minisztériuma javaslatot tett a kínai szoftverek betiltására az USA-ban értékesített
autókban – írta az autók új világáról szóló elemzésében Alan Beattie, a Financial Times publicistája. Ez a harc más lesz, mint a korábbiak, ugyanis szemben az elektronikával és a ruházattal, Kína nem csak a gyártásban tett szert jelentős előnyre, hanem az elektromos autók piacán saját kínai márkákkal jár az élen.

Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyiben köszönhető a pekingi állami támogatásoknak, az azonban vitathatatlan, hogy a cégek immáron saját gyártóbázisaikról exportálják a villanyautókat és olyan szoftvereket fejlesztenek, amelyek javítják ezek képességeit. Az Európai Unió vezetői tudják, hogy a kínai autók importját korlátozó büntetővámok legfeljebb lélegzetvételnyi időt adnak a helyi vállalatoknak, hogy megpróbálják csökkenteni lemaradásukat kínai versenytársaikkal szemben. A cégek közös vállalkozásokban gondolkodnak, hogy javítsanak esélyeiken. Az olyan nagy feltörekvő országok, mint Brazília vagy Törökország pedáloznak azért, hogy a kínaiak villanyautó-gyártó üzemeket építsenek náluk.

Már az 5G ellenes kampány sem volt teljes siker

A dolog tehát úgy fest, hogy a világ maradéka nem követi az USA-t azon az úton, hogy kiszorítsa az új technológia uralásából a kínaiakat. Ezt megelőzően a Huawei ellen indított kereskedelmi hadjáratot az Egyesült Államok, amely lépéselőnyre tett szert az 5G-s mobiltelefon-technológiában. Az ország európai szövetségesei lényegében követték ezen az úton, ám a feltörekvő országokat nem aggasztja az a feltételezés, hogy a Huawei mobilrendszerei a kínai hatóságok fülelő kémeiként működhetnek.

Emellett ami az autószoftvereket illeti, van egy nagy kérdőjel az amerikai tiltással kapcsolatban. Mivel ezek általában nyílt forráskódú programok, amelyeket a fejlesztők világszintű közössége alakít, a lehetetlennel határos megmondani, melyik tekinthető kínainak közülük. A történet vége nagyon furcsa lehet.

Ki nyeri a versenyt?
Ki nyeri a versenyt?
Fotó: Pixabay

Ha a szigorú amerikai szabályozás nyomán létrejön egy a kínaitól független autószoftver-ipar az Egyesült Államokban, akkor kettészakadhat a világ autópiaca. Kialakulhat egy drága rendszereket használó sziget az Egyesült Államokból és Kanadából, miközben a világ többi része továbbra is a kínainak minősülő olcsóbb szoftvereket használja. Mivel az amerikai autópiac nem elég nagy ahhoz, hogy ennek súlyára, vonzerejére alapozva érvényesítse akaratát az elektromos autók világpiacán, a 21. században Kína lehet az autógyártás császára. Hacsak ki nem találnak valami jobbat az elektromos autóknál, amiben más országok szereznek technológiai előnyt. Ennek egyelőre semmi jele.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Olyan dologról beszélt Orbán Viktor, amiről nagyon ritkán szokott
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 18:52
A józan ész és nem ideológiák vagy pánik által vezérelt klímapolitikát szorgalmazott Orbán Viktor miniszterelnök Bakuban, az ENSZ éves éghajlatváltozási konferenciáján (COP29).
Makro / Külgazdaság Mi a közös Vogel Evelin exférje és Vertán György cégeiben?
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 17:03
Érdekes, hogy Magyar Péter volt barátnője olyan lakásban él, amit egy barátja adott kölcsön. Pedig a cég, amiből tavasszal kiszállt, épp lakóépületek létesítésével foglalkozik.
Makro / Külgazdaság Olyan hír érkezett, ami Magyarországra is hatással lesz
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 14:19
Romlott a ZEW német gazdaságkutató intézet németországi és euróövezeti gazdasági hangulatindexe novemberben.
Makro / Külgazdaság Miért érezzük, hogy sokkal magasabb az infláció, mint amekkorát a KSH közöl?
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 13:21
A kormány szerint gyakorlatilag legyőztük az infláció. De valóban így van ez? Arra a kérdésre, hogy mekkora árnövekedés volt az előző 12 hónapban, a lakosság a KSH-hoz képest a közölt érték többszörösét érzékelte.
Makro / Külgazdaság Ezt sem teszi ki a plakátjaira Rogán Antal
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 08:30
Megint emelkedik az infláció, októberben 0,2 százalékponttal lett magasabb az egy hónappal korábbinál és a kilátások sem vetítenek előre sok jót.
Makro / Külgazdaság Magyarország szomszédjában úsznak a gázban
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 16:11
Meghaladja a 101 százalékot a romániai gáztározók telítettsége – jelentette be hétfőn Sebastian Burduja energiaügyi miniszter.
Makro / Külgazdaság Miért drágult 96 százalékkal a narancslé?
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 15:28
Erre is választ adott lapigazgatónk, Gáspár András a Trend FM hétfő délelőtti adásában. A beszélgetés apropóját az szolgáltatta, hogy hétfőn reggel megjelent a Privátbankár Árkosár, szokás szerint egy nappal azelőtt, hogy a Központi Statisztikai Hivatal közzéteszi az előző havi inflációs adatot, ezúttal tehát az októberit. Ha lemaradt az adásról, most visszahallgathatja.
Makro / Külgazdaság Pénzesőt ígér Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 11:35
Jövőre összesen 4000 milliárd forinttal beljebb lehetnek a cégek és a lakosok. 
Makro / Külgazdaság Trump kiszámíthatatlan elnökösködése az autósoknak is fájhat
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 11:07
Az olaj árának változásával hol olcsóbb, hol drágább lehet az üzemanyag a benzinkutaknál. Legalábbis erre utalnak az olajpiaci események.
Makro / Külgazdaság Ilyen árak várják az autósokat a kutakon
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 10:01
Kedden elvileg nem változnak az üzemanyagárak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG