Nem reálisak azok a jóslatok, hogy tíz éven belül elektromos autókkal jár majd, ennek pedig az infrastruktúra és az emberi hozzáállás is oka. – mondta a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója a Magyar Nemzetben. Bokor József szerint hosszabb átmenetre kell készülni. Erre utalnak az autóipari beszállító Schaeffler Magyarország Ipari Kft. előrejelzései is, amelyek nagy különbségeket mutatnak a föld egyes részei közt: a dinamikusan növekvő dél-amerikai vagy indiai piacon jóval tovább marad alkalmazásban a belső égésű motor, mint Európában vagy akár Kínában
Az igazgató szerint egyelőre az sem egyértelmű, miként történik az átállás: egyetlen nagy ugrás lesz, és egyből az elektromos hajtásra tér át az ipar, vagy egy átmeneti lépésként előbb a hibrid technológia terjed el, és csak aztán veszi át a helyét a teljesen elektromos hajtás. Hozzátette: Magyarország főként a kutatás-fejlesztés terén tud eredményes lenni, nem a gépészetben.
Szalay Zsolt egyetemi docens, a BME Gépjármű-technológia Tanészékének vezetője szerint már több nagy világcéggel folynak tárgyalások akár 500-1000 embernek munkát adó fejlesztési részlegek Magyarországra telepítéséről. Erre készülve indult el a BME-n az autonóm járműmérnök, angol nyelvű mesterszak, az ELTE-n pedig ennek a programozó párja.
Fordulópont az e-autó gyártásban - tényleg zöld lesz a zöld autó? Hatalmas technológiai fejlesztések látnak napvilágot nap mint nap az elektromos autók területén, a Toyota új fejlesztése akár fordulópontot is jelenthet az ágazatban. Az árammal működő járművek sokak fejében egyet jelent a zöld jövővel és a károsanyag-kibocsátás teljes megszűnésével, a valóság azonban nem ilyen egyértelmű. További részletek >>> |